Gunilla Eborn

Gunilla Eborn

Gunilla Eborn heter jag bor på Södermalm i Stockholm och är både farmor och mormor. Jag älskar att skriva och mest från hjärtat och har ca 800 texter. Har fått ca 90 tonsatta av Melin och Jerndal och finns på Youtube och Reverbnation och 5 noveller utgivna. Det är ett behov hos mig när hjärtat svämmar över.

Status: Guld författare
Publicerade verk: 156
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

En kärlek

Gunilla Eborn

Redan första dagen på mitt nya jobb märkte jag att en kille tittade speciellt på mig och jag kände mig både attraherad och lite generad. Han var inte den snygga charmiga typen jag brukade titta…

Klicka här för att läsa hela »

Lilla Li

Gunilla Eborn

Lilla LI väntar på brevbäraren som skall komma varje dag väntar hon vid dörren men inget brev kommer det smäller i inkastet och lilla Li springer dit men inget brev i dag heller ingen vet vad lilla…

Klicka här för att läsa hela »

Buren av kärleksfulla händer

Gunilla Eborn

Jag är fyra år och sitter på tåget med pappa. Mamma är på sjukhus och vi är på väg till barnhemmet Solstugan där jag skall vara tills mamma kommer hem från sjukhuset. Vi äter smörgås med…

Klicka här för att läsa hela »

En drömpassagerare

Gunilla Eborn

Jag var trött och ledsen efter uppbrottet med Greger som jag trodde var mannen i mitt liv. En skitstövel visade det sig och nu var jag helt knäckt. Isolerade mig hemma och hade inte det minsta lust…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

När dina ögonlock är tunga

Gunilla Eborn

När dina ögonlock är tunga Och du kanske gråter Kom ihåg att jag dig förlåter När min röst inte längre finns Tänk att jag ändå minns När sommaren har blivit höst Vill jag att du finner…

Klicka här för att läsa hela »

Så sköra var mina vingar

Gunilla Eborn

Så sköra var mina vingar den första gång jag provade dom Så tunna och sköra att dom nästan bröts av Jag störtade mot marken Famlade i mörkret och försökte förstå Försökte förstå varför…

Klicka här för att läsa hela »

Några sjunger

Gunilla Eborn

Några sjunger och pratar lågmält Stillsamt med en glädje som är äkta Kroppsspråken tilltalar mig Vänligt och respektfullt pratar man med varandra Det är ett samtal där alla får komma till tals…

Klicka här för att läsa hela »

Jag är så glad

Gunilla Eborn

Jag är så glad att jag är jag Att vara lycklig varje dag Jag är så glad att vara kär i en Men han vet det inte än Jag är så glad för mina vänner Och alla dom jag känner Jag är så glad att…

Klicka här för att läsa hela »

Du var en ängel

Gunilla Eborn

Du var en ängel redan på jorden som brydde dig om allt och alla lite svårt att sätta gränser som en del utnyttjade Ingen förstod dig från början berättade du för mig och du förstod ingen heller…

Klicka här för att läsa hela »

Och himlen brann

Gunilla Eborn

Och himlen brann När du försvann En dag som gått Men ej förstått Med kärlek stor I hjärtat bor I längtan gömt Det jag ej glömt Jag ej dig ser Och aldrig mer Hör vacker röst Finns ingen tröst…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens artiklar:

Dessa mobiltelefoner

Gunilla Eborn

Jag satte mig på ett utecafe. En pappa och hans dotter ca fyra år satt en bit ifrån mig. Hon hängde och klängde på hans rygg medan han oavbrutet pratade i telefon.…

Klicka här för att läsa hela »

Om alkohol

Gunilla Eborn

Idag är det accepterat att öppna en flaska vin eller annan alkohol en onsdag, torsdag eller tisdag, visar undersökningar. För att koppla av. Ett måste till en god köttbit I glada vänners lag och…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren