Publicerat
Kategori: Novell

337

Läs och begrunda:

Jag har aldrig varit så nöjd som när jag satt innanför nattågets immiga glas lördag morgon klockan 3:31. Himlen är blå som de ögon jag såg igenom igår, den lille menlösa mannen vars enda mål verkar vara att sakta få glömma vem han en gång var. Han har mattats ut till ingenting. Han har krympt som blåjeans på ett år. Kanske är hans hjärna tumlad och tömd, t om urblekt och tvättad. Jag har varit på en resa sen i förrgår, jag har vaknat upp i en spökstad där alla vet att jorden är platt. Här har alla som längtar sin bokade plats.
När alla har växt ur sina mockasiner och klivit upp i den vuxna världen, är dem fortfarande kvar, dem har redan hunnit tänka alla tankar och druckit dem drycker som lugnar och söver.
Barnet mår bra, hon mår som hon ska. I den lilla världen långt utanför storstaden är barnen uppe på natten, där har man en annan mentalitet och behöver inte röka sina gul blend i smyg. Här har alla bromsat i tid i väntan på att någon ska ta dem därifrån. Här finns bara dammiga fönster och i grannskapet existerar inga standardkrav och, tur att jag gjort en blixtvisit. Jag lämnar allting kvar där, lämnar allt svalt som om det var en glömd dröm.

/JENS

Skriven av: Jens

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren