Publicerat
Kategori: Novell

A

Alberts arla arbetsmorgon avbröts - ”andnöd”, anförde Albert arbetsgivaren. Albert avsåg att allmänläkare anträffa, avpolleterade alltså arbetsdagen abrupt. Allmänläkaren ansåg Alberts andnöd allmänt akut, avbeställde alla andra.
- Ack, ack, andades allmänläkaren, Alberts avföringsmynning anspändes.
- Anledningen att arbetet avgör andningens anspändhet anses avfärdat, antog allmänläkaren. Alberts ansikte avspeglade aggression.
- Anses alltid av allmänläkare att apati anförs av alla?, avbröt Albert allmänläkaren.
- Antagligen aldrig, avfärdade allmänläkaren, arbetsmoralen angår arbetsgivaren. Alberts andningsbesvär anhopas antagligen av alltför arla alkoholintag, anmärkte allmänläkaren.
- Alkoholintag ankommer användaren! Albert andades alltmer argt. Allmänläkaren avfärdade Alberts avoghet.
- Avgiftning anses antagligen acceptabelt, anmodade allmänläkaren. Antabus avhjälper alkoholsuget! Alberts andning accelererade alltmer. Albert avskydde allmänläkarens arrogans!
Allmänläkaren anskaffade astmamedicin, antagligen av artighetsskäl. Albert avskedades av arbetsgivaren, anförandes alkoholism. Alla arbetskamraterna avtackade Albert.
Albert anade av arbetslöshet ankommande armod!

Skriven av: Timo Sormunen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren