Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Alek Del 1

En kall vinter dag i norra Ryssland, där står det en man vid namn Alek och fiskar efter fisk till middagen som han hade tänkt göra den dagen.
Men han satt i flera timmar men inte fick någon fisk, så satt han och tänkte.
”Tänk om all fisk har dött ut?” Sa Alek till sig själv.
Så han började tänka om det kan verkligen vara sant eller inte.
Men Alek tog och packade ihop sina saker och åkte hem där när han väl va hemma så beställde sig en pizza istället.
Efter han hade ätit upp sin pizza så gick Alek till sängen och la sig och sov.

Men när natten kom så vaknade han av en smäll som lät i tredje huset ifrån Alek, så han tittade ut genom sitt fönster och såg hur huset stod i lågor och han hörde folket skrek av smärta och sorg
Alek gick in till köket för ta sig ett glas vodka sen skulle han gå lägga sig igen.
Men just han skulle ta flaskan så small det igen, men denna gång var det i hans hus så han tog flaskan och sprang ut ur huset och han frågade folket som var ute om vad är det som händer, men ingen visste vad som hände.

Men efter en viss tid kom det en man som talade om vad som händer.
”Det är bomber som kommer ner för bomba oss men det är även något annat som är bomberna för många som ha dött har utvecklat till något slags monster för dem vaknat ur dem döda efter 1-2 timmar” sa främlingen

”Hur kan det vara sant som? För man kan väl inte återuppstå ifrån dem döda om man är död redan?” Frågade Alek till mannen

Men mannen svarade inte han bara gick iväg in i skogen och försvann.

Nu står Alek helt förvirrad och tänker på vad fan det händer med världen.
Så han började vandra sin väg genom allting men han såg ett par människor lite längre bort på vägen.
Han tänkte ropa på dem men sen såg han vad dem gjorde mot en kvinna som låg ner eftersom hon ramlade när hon sprang, men ha tog och gömde sig så dem inte skulle få syn på honom.
Efter en tid i sitt gömställe så gick han ut igen för se efter, kvinnan låg kvar på marken så han gick fram för att kolla men han ångrade sig på engång och spydde bredvid henne,
hennes kropp var helt totalt förstörd av slitas och bitmärken.
Nu tänkte han

”måste på något sätt och få tag i vapen så jag kan skydda mig med” sa Alek
han ser ett hus en bit längre ner på gatan och han visste om att det ska finnas vapen där för det var hans förra jobb så han sprang dit men fick gömma sig igen för det stod dem odöda människor utanför huset.

Men han visste om en annan väg in till huset, så han sprang dit utan att bli sed och till slut kom han in i huset och där han plockade på sig vapen och ammo för att ta med sig.
Han tog med sig riktigt fina vapen men han visste att han skulle kunna överleva nu med dessa vapen emot dessa hemska monster, men han stannde kvar där över natten tills morgonen kom då passade han på att gå ut och försöka hitta andra levande


Detta är ett test för mig skicka mig ett mail och säg vad ni tycker och tänker för vill verkligen utveckla denna "bok" som jag har börjat skriva (dock kan finnas skriv fel pga jag har dyslexi)

[email protected] skriv vad ni tycker

Skriven av: Daniel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren