Publicerat
Kategori: Novell

Allt gick för snabbt

Tårarna rann sakta ner för Klaras kinder där hon stod framför gravstenen.
Martin Haag
född 1990 5/6 död 2006 20/7.

Det var ett år sen nu men Klara mindes det som om det vore igår.

Det var en varm sommardag hon och Martin hade gått ut för att ta ett nattbad i mälaren. Hans bruna ögon hade glänst i solskenet när de hade kysst varandra.Hon hade varit kär på riktigt. På vägen hem hade de gått genom parken de hade bestämt att ses senare på kvällen.
De kramades till hejdå och när Martin sprang över vägen vände han sig om för att vinka.
Allt gick väldigt fort, bilföraren hann inte stanna och Martin flög flera meter innan han slog i marken. Klara hade sprungit fram till honom och när ambulansen kom höll hon armarna om honom och grät. Han hade dött på en gång det fanns inget att göra.

Klara öppnade ögonen och var tillbaka i nuet. Hon tittade på klockan och insåg att det var bråttom hem.

Hon bestämde sig för att gena över vägen men såg inte bilen.Plötsligt gjorde det väldigt ont sen blev allt svart.

När Klara öppnade ögonen gjorde det inte ont längre . Hon tittade upp och såg Martin stå bervid henne. Han hade ett sorgset uttryck i ögonen när han log och sträckte fram handen mot henne .
"Kom"sa han
Hon tog emot hans hand och kände hur en tung känsla lämnade henne.....SLUT

Skriven av: anonymus

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren