Publicerat
Kategori: Novell

Älskade mamma



Jag vet att du inte kan läsa det här, men jag vill ändå skriva till dig. Kanske sitter du på ett blått lite moln uppe i himlen och håller ett vakande öga på oss. Det är jag nästan säker på att du gör.

Jag hann inte fram till dig då du somnade in, och vad jag har förstått så ville du inte att jag skulle vara närvarande. Enligt vårdpersonalen hade du genast blivit sämre mitt på dagen, men det var inte på tal om att de skulle ringa mig och be mig komma upp.

15.40 ringde de för sista gången och berättade att du hade somnat in. Trots att det var väntat, gjorde det så ont att höra. Jag vet att du inte led eller hade ont, utan somnade in, lugnt och stilla.

Jag åkte upp för att ta ett sista farväl av dig, och du såg så fridfull ut. Fri från lidande och smärta hade du slutligen fått den inre frid du såväl förtjänade.

Vårdpersonalen hade klätt dig så fint, i din vita blus och den vinröda koftan du tyckte så mycket om. Bredvid dig på nattbordet stod ett litet kort placerat med några rader ur Bibeln, och intill brann ett stearinljus, så stilla, så fridfullt.

Det kom att bli mitt sista möte med dig, och den bilden kommer jag för alltid att bära med mig. Du var så vacker i både själ och hjärta. Vacker ända in i döden.

Kristina Andersson

Status: Silver författare

Kvinna. 44 år. Tre vuxna utflugna barn, födda 1992, 1996 och 1997. Intresserad av film och musik.Tycker om matlagning och att vara med familjen. Har skrivit så länge jag kan minnas, kortare noveller och mycket dikter. Dikter oftast om kärlek och livet i sig.
Kristina Andersson är medlem sedan 2017 Kristina Andersson har 25 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren