Publicerat
Kategori: Novell

Ängel med elgitarr


Ängel Med Elgitarr

Inledning
Eva tog ett häftigt gitarrr riff och gick ner på knä.Publiken blev helt vild..Wow!
Innan hade Eva bara sett riktigt stora band få ett sånt enormt publikstöd.
Eva och hennes tre vänner,Ebba,Lisa och Nadine hade ett rockband tillsammans.Eva spelade gitarr,Ebba slog på trummor,Lisa sjöng och Nadine spelade också gitarr.Bandet hette Angelscream och spelade just nu sikn första skolkonsert.Det var julavslutning och Angelscream hade bett på sin bara knän att få sepal på avslutningen.Rektorn hade först varit motstridig eftersom hon själv inte gillade den sortens musik,men efter många om och men hade hon gett med sej.Lisa sjöng den sista tonen på låten ”My heart”.My heart hade dom valt att spara till sist eftersom det var en ballad.Publiken verkade gilla den och ett hav av applåder hördes.


Kapitel 1
-Sömntuta,sömntuta!

-Eva,nu får du maka dej upp!skrek mamma Carina genom dörren,.
Eva tar sej långsamt upp och undrar samtidigt om skolan är någon slags tortyr som Svergie har bestämt att alla barn måste gå igenom...Åh!Skolan Suger!!
Men på något vis så kommer Eva iväg till skolan ialla fall.....

-Oh!Titta!viskar Nadine och pekar bort emot en kille med vit hy och svart hår..En punkare,precis som Nadine.
-Gud,vilken snygg kille stönar Nadine och sjunker ner på knä..
-Nja,jag vet inte jag säger Lisa och ser samtidigt bort mot en annan kille.
-Jag tycker då att min lillebror är snyggare än någon av dom där,säger Ebba trumpet för att hon inte är kär i någon.
Eva ser uppgivet emot klassrummet när hon förstår att hon måste lämna sina vänner för en dödens timme med sin matte lärare..Suck!


-Nå,Eva kan du säga mej vad svaret på min fråga är?
-Ähum....Jaaa..Egentligen så hann jag inte göra läxan eftersom min hund åkte in på djursjukhus i går kväll...sa Eva och fladdrade lite med ögonfransarna.
-Nähä,då får vi se...Anders kan du säga vad svaret är då?
Puh,fladdrandet hade förvillat läraren och det räddar henne allltid..men Eva har ju inte ens en hund.


-Oh,Eva där är du ju...Hur gick det på provet?frågade Nadine.
-Det vill du inte veta sa Eva dystert och blåste upp luggen.
-Kom igen,kom igen sa Nadine uppmuntrande.
-Okej,okej...Jag fick ett G,ett G som i godkänt...
-Jag förstår din sorg sa Nadine skämtsamt och lekte liemannen.
Men Eva kände sej inte på humör för att skoja så hon gick därifrån.
Så hem efter ännu en dag i skolan.Barn i andra länder sitter och svälter medans Eva sitter i skolan och självplågas.Tänk om man skulle kunna göra något vettigt istället,till exemel samla in pengar till dom där svältande barnen.....
Tonåren var en jobbig period,det hade många mycket väl varnat Eva för.Men att den skulle vara SÅ jobbig det förstod hon inte!
-Åh,varför går man i skolan?tänkte Eva högt.
-För att du ska skaffa dej utbildning och lära dej att arbeta med något högt.svarade Evas mamma Evali.
-Whoops...Det skulle jag inte ha sagt.sa Eva och tog några björnsteg in på sitt rum.


Eva hörde ringklockan skallra till.Hon sprang för att öppna i hopp om att brevbäraren skulle komma med ett kärleksbrev till henne.
-Åh,hej Nadine.
-Vad är det med dej?Är du inte glad att se mej?svarade Nadine allvarligt som graven.
Eva kände sej alltid lite pressad av Nadines bleka hy och svarta hår.
-Jo,klart att det är kul att du är här.Kom in vetja!


Lite senare på Evas rum....
-Så den här killen du är kär i...Han är liksom gothare???sa Eva lite rädd.
-Ja,en riktig snygging i mina ögon.sa Nadine och rodnade.
Oh,herregud.Nadine rodnade!Eva hade trott att Nadine inte hade tillräckligt med blod för att kunan rodna..Men tydligen!

Rep med AngelScream hemma hos Lisa...

Svetten rann nerför Evas kinder.Hon hade jobbat hårt med låten som dom skulle framföra på en musikfestival.Låten kallade dom för'Cry and tears,never again'.
Eva hörde den sista tonen komma ifrån Lisas mun och avlägsna sej.
-Vi är så jäkla grymma!sa Ebba och hurrade.
-Jaaa...Mina vänner finns här bredvid mej.sa Eva och slängde sej i famnen på sina vänner.
-GRUPPKRAM!!!skrek tjejerna i kör.




Skriven av: Felicia Bromée

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren