Publicerat
Kategori: Novell

Ängels hjälp!

Hon sitter i klassrummet och tänker på de falska ryktena som sprider sig över skolan. De tror att hon har luggit med Klas, Peter, Petter och Anthon. Men inget är ju sant!
Hon funderar på att hitta på något om Tanja, men vet att det inte går.. -Pang! Hon hör hur dörren öppnas och hur den hastigt stängs. In genom dörren kommer fröken Magda tillsammans med en blond smal tjej. Joy tänker: -Herregud vilken fjortis!, skulle hon ha vetet hur Liza var skulle hon inte ha sagt så. Magda säger: detta är eran nya klasskamrat Liza Svensson. Liza kommer ifrån Kiruna. Liza har haft det jätte jobbigt med mobbing, så var snälla mot henne. Magda vänder sig till Liza och säger: kan inte du sitta bredvid Joy? Fröken går ut genom dörren och ett sus av viskningar ekar genom klassrummet. -Har lozern köpt en ny kompis elle? -Liza, nu blir vi äcklade. Henne kan du ju inte vara med.. Liza ställer sig upp och börjar skrika: hur faan kan ni hålla på så här? Vet ni ens hur det känns?! Nej, det gör ni ju inte, eftersom ni verkar vara så jäävla perfekta! Tanja springer ut och gråter. Sanna, Hannah och Anna springer efter. -Joy, ska vi gå ifrån den här jäävla skit skolan??!! Du verkar vara den enda vettiga i den här stan ju... Då förstod Joy, hon hade fått en ängels hjälp!

Skriven av: Linda Johansson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren