Publicerat
Kategori: Novell

Är kärleken besvarad?

Jag ser honom. Det är ingen dröm, det är verklighet nu. Jag ser honom. Han är nära.

Varför ser han inte hit? Varför möts inte våra blickar? Bara snabbt för att sedan brytas igen av att någon av oss ser bort. Ser bort av lycka att äntligen ha mött den andres ögonglitter. Varför kommer han inte bara fram till mig? Kommer fram till mig, ser mig i ögonen och tar min hand. Det vore så enkelt. Att vi inte kände varandra skulle inte ha någon betydelse. En varm hand skulle betyda ALLT.

Men skulle det vara så bra egentligen, om våra blickar möttes? Skulle inte en flyktig blick kunna misstolkas. Ett hjärta som bara slår för en enda person i hela värden kan se det för mer än vad det är. Se det som en kärleksförklaring och bygga upp förhoppningar om framtiden på oklara grunder. Förhoppningar som skapar en dröm. En dröm som kanske aldrig blir verklighet.

En vacker sång, en ljuvlig doft, en varm vind. Några meter bort står han. Mitt hjärtas ägare, mina drömmars prins. Jag skulle aldrig förmå att säga honom något. Aldrig någonsin. Men det gör inget. Jag har ändå allt så klart för mig; Vi hör ihop, i alla fall i mina drömmars värld. Jag vill inte säga honom något, jag vill bara drömma om det. I mina drömmar blir allt som jag vill och inget kan gå snett.

Varför är han så vacker? Hans ögon, hans näsa, hans mun. Så perfekt. Hans mörka hår, hans släta hy. Varför skulle någon som han vilja ha någon som jag? Kan han någonsin bli min? Nej, det finns bara inte! Men om? Om, om, om. Vadå om? Om han inte är som alla andra, om han ser nåt hos mig som ingen annan ser. Jag lever på om:et, det är mitt sista hopp.

Hur kan man älska nån så mycket
Som man inte vet nåt om
Som man inte pratat med
Och inte hållit om

Det lät som en dikt. Jag tänker i dikter. Det blir lätt så när man är kär.När man är kär, jag är kär. Allting snurrar. Han är nära.
- Hej, en mjuk röst från ingenstans. Jag förmår inte att svara. Hans mörka ögon gör mig underbart förlamad. Han ser mig!

Skriven av: Maja Dahlqvist

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren