Publicerat
Kategori: Novell

Att bli mobbad

-Mello Pello din tönt!
-Dra Melon!
Typ sådant får Mello höra varje dag. Mello heter egentligen Mellonie, och hon blir ofta retad för sitt namn. Fast hon är inte riktigt säker på att det bara har med namnet att göra. När hennes kompis flyttade för två månader sen, hade inte mello några vänner kvar, för hon och mija hade varit så tajta. Och då valde Bella, klassens tuffing, mello som mobboffer.
Bella brukade ofta kalla Mellonie för melon eller något annat.
Mello gick dyster till skolan. Det var kallt, hon hade sin svarta dunjacka på sej.
Utanför ingången till skolan stod två utav klassens stöddigaste killar, de flinade när de fick se Mello.
-Där kommer melonen, klassens pluggis! hojtade en utav killarna. Mello fortsatte att gå, och försökte låtsas att hon inte brydde sej. När mello skulle ta tag i dörren in till skolbyggnaden grep en av killarna tag i mellos arm, och sedan började killarna sparka med sina skitiga skor på mellos väska.
-Lägg av, pep Mello hjälplöst. Hon kände en klump i halsen, detta var inte kul.
-Kan melonen prata? sa en utav killarna och garvade. Mello slet åt sej väskan och rusade in i skolbyggnaden och in på toaletten.
-Varför måste de ge sej på just mej? tänkte Mello, och kände hur tårarna brände bakom ögonen. Mello kollade på sin väska. Den var helt sandig, grusig och lerig. Det syndes väl eftersom att Mellos väska var svart.
Hon tog ett papper och torkade försiktigt av den sandiga geggan. Hon suckade, gick ut från toaletten och styrde stegen mot NO-salen, den första lektionen var Biologi.

Skriven av: amanda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren