Publicerat
Kategori: Novell

Att göra drömmen verklig

Hon sa till mig, ta hand om dig. Var stark och lita på din instinkt.
Jag har ingen instinkt kvar.


Hon försvann för tre år sen. Precis idag, om två timmar och femton minuter har hon varit borta i tre år. Tre fruktansvärda år av ångest, saknad och osäkerhet. Hon vet inte hur jag mår, hur jag har mått de senaste tre åren.

Mitt liv är en svartgrå dimma. Jag ser ingen och ingen ser mig.
Hon såg mig. Ibland när hon tittade åt mitt håll kände jag hur hennes lugn dämpade min puls. Hennes blick var sårbar, den var himlen och alla dess blänkande stjärnor. Varje gång våra ögon möttes blev jag träffad av blixten. Hon var mig, utan henne skulle jag försvinna. Tre år har gått, jag är inte längre ett barn. I drömmen ser jag henne, följer hennes rörelser. Men hon är borta och kommer aldrig tillbaka. Jag vet det nu, hon är för evigt ur mitt liv.
Min blick är tom, jag ser inte världen framför mina fötter. Hon är borta. Mitt huvud är tyngt av tankar. Jag finner ingen styrka. Vinden slår mot fönstret, jag kommer aldrig att se henne igen.
Känslorna pendlar mellan hopplöshet, sorg och tomhet. Nu när jag ignorerat livet så länge, är det nästan omöjligt att ta tillbaka det. Jag försöker svagt, tar ett löst grepp om det. Men när jag börjar hålla stadigare glider det sakta ur famnen på mig. Och jag är återigen ett misslyckande.

I min dröm ler hon mot mig. Alla andra finns inte längre, hon är min och jag är hennes. Det är bara vi.

Skriven av: Fanny Kamppinen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren