Publicerat
Kategori: Novell

Att leva med ångest.



Nej, inte igen. Varför kommer det från ingenstans. Det är verkligen varmt här. Jag kan inte hämta andan. Varför kan jag inte hämta andan? Mina händer skakar. Mitt hjärta går definitivt för fort. Min puls är för hög. Ja, är min puls definitivt för hög. Jag önskar att någon var här. Nej, de tror att jag är galen. Ja, förmodligen. Det är kallt. Varför känner jag mig så tung på bröstet? Vad var symtomen för en hjärtattack igen? Bröstsmärtor. Ingen känsel i armarna. Ja, jag har en hjärtattack. Varför är mina muskler så spända? Jag kan inte känna mina ben. Detta är så konstigt. känns som om jag är på andra sidan av rummet, tittar på mig själv. Overklig. Helt overkligt. Jag mår inte bra. Jag tror jag kommer bli sjuk. Jag ska ta ledigt. Nej, de kommer bli misstänkta. Jag kan inte vara stilla. Varför är allt så högljutt? Mitt huvud kommer att explodera. Jag blir galen. Kommer förmodligen blir galen. Vad händer om jag förlorar kontrollen och göra något dumt? Jag hoppas att ingen ser mig så här. Jag tror att jag dör. Dör jag? Andas.
Vänta.
Jag vet det här.
Detta är en panikattack.
Min hjärna bara trasslar upp saker och utlöste ’’kamp eller flykt’’ på fel plats och fel tid. OK ok ok. Jag kommer bara att andas, knyta nävarna och det kommer att gå över. gör alltid. Inget dåligt händer någonsin. Bara andas. Slappna av. Lugna ner dig.
Jag önskar verkligen att någon hör. Eller gör jag? Nej de skulle inte förstå. Hur skulle jag förklara detta. Detta har ingen särskild anledning. Detta är dumt. Jag är så trött. Jag vill inte att någon att se mig så här. tänk om jag får en panikattack offentligt? Alla kommer att titta. Alla kommer döma. Tänk om.. Nej! Men tänk om de hatar mig. Jag vill hem. Känner mig yr. Undrar om jag ens kommer bli klar med dagens uppgift ens? Varför ser ingen. De får inte se. Jag vill springa. Nej jag måste stanna. Du har en panik attack igen. Nej nej nej…SLUTA!
Ja, jag stannar kvar här. Det är säkert nu.
Det är säkert ... andas…
Tänk om det händer igen? Helvete…

18 åt tjej som alltid skriver texter och dikter för att få ut känslorna på papper
Alice är medlem sedan 2016 Alice har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren