Publicerat
Kategori: Novell

åtta nollnoll

Angelica sprang resten av vägen hem. Hon tog trapporna i nio steg. Sparkade av sig skorna och studsade in på sitt rum. Slängde sig på sängen och fick precis tag på telefonen innan den gled ner över sängkanten. Täcket låg i en ihopknycklad hög. Hon slog nummret till Fredrik. Skrek i luren så fort han svarade.
-Jag fick det! Fatta! Jag klarade det! Tio andra som var snyggare och trevligare och...
Orden snubblade över varann.
...och säkert mycket bättre, men jag fick det! Ha ha, jag fick jobbet, JAG fick jobbet!!!! Jag ska börja redan på måndag. Kul va? Fredrik? Visst är det kul?!!
Fredik svarade inte. Han hade inte kunnat hålla kvar luren vid örat, så han hade i princip inte hört ett ord. När det tystnade i luren satte han den vid örat.
-Ursäkta? Kan du ta det där igen, den här gången med en aningens lägre ljudnivå tack.
Han suckade för sig själv, hon var alltid så dramatisk.
-Varför lyssnar du inte? Jag sade att jag fick jobbet. Du vet, jobbet jag sökte...jag fick det! JAG!! Fattaru!!?
Fredrik drog in luft.
-Grattis.
-Tack. Jag börjar på måndag. Klockan åtta nollnoll.
-Va kul.
-Jag vet...och jag tog det mitt framför ögonen på de där andra snobbarna. Coolt va?
-Mm...du, ska vi ut imorrn eller?
-Ja, jag antar det.
-Bra,¨då pratar vi mer då, måste jobba nu. Puss på dig.
-Jaha, jaja pusspuss. Älskar dig.
-Mm...
Klick.
Täcket gled ner på golvet.

Skriven av: Ammie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren