Publicerat
Kategori: Novell

Bad Boy

Du var min tobaks luktande älskling som alltid
omfamnade mig som fortfarande gör att jag blir alldeles knäsvag. En riktig bad boy, det var du nog för folk viskade alltid bakom din rygg då vi gick ut på stan så jag kunde göra min dagliga rutin av shopping. Du brukade ta piller så du fortfarande kunde vara lika älskvärd som jag fann dig, då jag den första gången såg dig i rännstenen. Det var nog vedmod kände jag då din smutsiga blick fläckade ner mitt så annars fläckfria minne, samtidigt som du föll så drog du ner mig i rännstensskiten.



Jag borde inte ha låtit mig falla då jag visste att det fanns annat under ytan som pryddes av dina skrovliga kinder och de svarta ringarna runt dina alldeles smaragdgröna ögonen. Rött, det var din älsklings färg vilket du berättade i sömnen för mig och jag kommer fortfarande ihåg hur jag lät min handled färgas i kärlekens färg, bara för din skull. Min mascara brukade rinna då du tittade bort för mina tårar var inte värda dig resonerade jag där jag låg på din loppätna madrass. Jag beslutade mig för att köpa en vattenfast mascara och du beslutade dig för att sluta snusa, då rökning var så mycket godare. Du blev soft av det som du sa till mig ibland då jag ifrågasatte dina vanor, inte för att jag brydde mig utan mer för att jag aldrig skulle klara mig ensam, utan min bad boy.


Medan du mer och mer försvann in i din egna värld tack vare det senaste i raden du prövat, vart jag allt magrare och förtjänade inte maten längre. Jag borde verkligen ha gett mig av, de orden ekade i min hjärna 24/7, men dina händer var så heta och fängslande på min sköra kropp. Jag var beroende av dig, ett missbruk vilket klassades som nr 1 på din skala, du var snarare en nr 15. Gitarren låg nog högst på din lista, du brukade spela White stripes låtar för mig, jag kände mig trygg en hundradel till åtminstone, ända tills jag såg att dina ögon mattats av.


Jag Älskar Dig var alldeles för starka ord tyckte du då jag bad på mina bara knän så knäskålarna blödde att du skulle älska mig. Du var en rockstar som du uttryckte det hela, du spelade bara privata konserter i dina hjärna. De hesa orden brukade även nå mina öron då du trodde att ingen hörde dig, om nätterna då stjärnorna sken som klarast. Då blev jag din gudinna, och du min man.


Du var min tobaks luktande älskling, min bad boy som egentligen inte var något att ha. Blickarna från dina smaragdgröna ögon var nog det som fick mig att stanna kvar, för vad som kändes som en evighet glömde jag bort allt om dina piller och din gitarr. Because you were my Bad Boy, and I your Baby Candy for a while

Skriven av: Malin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren