Publicerat
Kategori: Novell

Bara en liten stund.

- Kom igen! Hångla då! Skrek sexorna, och tog ett fast grepp om min axel.
Släpp mig ville jag ropa. Släpp mig och stick här ifrån! Vi var hemma hos Lucas och hans jobbiga storasyster ( som föresten gick ut sexan imorgon) var där med alla sina kompisar. De ville tvinga mig och Lucas att ' hångla ' eller att i alla fall kyssas. De hade bestämt sig att de ville och de gick inte att rubba.
- Kom igen då! skrek en av dom, och höll ännu hårdare om min axel.
Jag bet mig i läppen för att inte börja gråta.
- Ni kollar ju inte ens på varandra, kommenterade någon.
- Kolla på varandra och ' slafs' börjar ni veva med tungorna, inte svårt alls!
De vände mitt huvud mot Lucas som hade börjat att rodna. STOPP!!! Tänkte jag, det här går jag inte med på, om jag ska kyssas ska jag göra det för att jag vill det! Och plötsligt som om lilla blyga jag blev modig för en stund.
- Nej, sa jag, om jag ska kyssas eller ' hångla' ska jag göra det för att jag vill det ni kan inte tvinga mig, jag avslutade meningen och kollade bestämt ut över de allihopa.
De kollade förvånat på mej och blev tysta för en stund.
- Kom vi drar hem till mig, sa någon.
- Mmm, stämde alla in.
Så försvann de. Lucas kollade tacksamt på mig.
- Tänk att du vågade, sa han.
- Jag vet inte om jag vågade, egentligen..., svarade jag.
- Men du gjorde det, sa Lucas.
- Mmm, jag gjorde det verkligen.
- Kom vi går upp på mitt rum, sa Lucas.
- Jag kanske ska hem nu, sa jag eftertänksamt.
- Synd, sa Lucas.
- Mmm...
Det blev en pinsam tystnad. Plötsligt möttes våra munnar, vi smakade på varandras tungur. Han lekte med min. Jag lekte med hans. Han la armen runt mig.
- Lite mer tid har du väl?
- Ja... det har jag.

Skriven av: Eyla.M

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren