Publicerat
Kategori: Novell

Besöket i trapalanda!

Det var inte sant.Anna cyckla till ridskolan med tårar i ögonen. Starr skulle bli avlivad!!!Jag hade ridit på ridskolan i 10 år och jag hade haft Starr som favorit häst sen jag kom.Den stora nordsvenska hästen. När jag kom fram såg jag Linda min bästa kompis och borsta sin sköthäst Storm.-LINDA LINDA STARR SKA AVLIVAS!sa jag.-lungn!du skrämer hästarna.och jag vet att Starr ska avlivas.Det är synd men han är 30 år gammal!han har okså halta och han ska ju slippa lida eller hur?????sa Linda med alvalig röst.-Jo du har rätt men jag älskar ju honom!sa jag.-Nu får du säga farväl till Starr för han åker i eftermiddag.sa Linda.-I EFTERMIDDAG?????VA??????????????hej då så länge!sa jag.-ååå Starr jag önskar jag fick rida dig en sista gång!-visst ska du få rida Starr en sista gång.sa en röst bakom mig.det var ridläraren.-ÅÅÅ TACK!! HÖRDE DU Starr????när vi börja lekskornen önska jag den aldrig tog slut!men tiden gick fort och jag sadla av starr jag hörde en bil komma och två män kom in att dom skulle hämta Starr ridläraren sa att jag fick leda in Starr i transporten allt gick jätte snappt och jag fick aldrg se starr igen trodde jag.På kvällen grät jag mig till sömms.Men helt plötsligt vakna jag med ett ryck.Jag var varm och gick ut på gården jag såg sjärnorna på himmlen men så hörde jag galloperande hovar och så såg jag honom.STARR!sa jag.men han sprang förbi mig trodde jag... men han slängde upp mig på ryggen han börja springa i luften upp mot en stor sjärna och där stod jag med Starr brevid mig jag såg alla hästar en del sprang i vinden andra åt gräs det var värkligen ett paradis!med gröna kullar fulla av vackra hästar!!sen gnägga Starr åt mig han sa hej då!sen gav han mig ett tagelstrå från hans man.Och poff sa det så låg jag i sägen där hemma först trodde jag det var en dröm men så såg jag tagelstrået så då förtog jag att det var värklighet.jag saknar honom fortfarande men när jag gråter tänker jag på att han är i ett paradis!
SLUT!

Skriven av: anonym

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren