Publicerat
Kategori: Novell

Bilolyckan

Flickan kom cyklande från staden.
Det blåste en hård vind och solen sken.
Flickan var på väg hem efter en shoppingtur.
Hon cyklade ner för en backe och sedan blev det svart.
När flickan fick tillbaka medvetandet var hon redan uppe på fötterna.
Hon hade krockat med en bil och nu var cykelns framhjul helt oavhändbart.
Hennes ansikte och händer var helt blodiga.
Hon gick iväg men bilisten sade att han skulle ringa efter ambulans men flickan sade bara nej hela tiden.
Hon mötte många människor som undrade vad som hade hänt?
Men flickan svarade inte på deras frågor, hon bara fortsatte framåt.
När hon hade gått en kilometer hörde hon syrener och bakom henne kom en polis och ambulans.
Polisen sade att hon skulle stanna.
Han bad henne att sätta cykeln åt sidan och sedan att hon skulle sätta sig.
Hon låste cykeln och satte sig ner.
Han frågade vad hon hette och var hon bodde och sedan sade han att hon måste åka till sjukhus.
Flickan var på väg att resa sig när polisen sade att hon skulle sitta kvar.
Men flickan sade att hon inte ville och inte behövde det heller.
Då sade han att hon inte kunde gå genom staden och se ut som hon gjorde.
Hon steg ändå upp och gick till ambulansen och steg in i den och där sade ambulansmannen att hon skulle lägga sig.
Sedan hjälpte han flickan att ta av sig jackan och tröjan.
Efter det satte han i en kanyl i flickans armveck och frågade stup i kvarten hur hon mådde.
När de kom fram till sjukhuset fördes flickan till akuten, där de blev tvungna att sy och sedan satte de en nackkrage på henne och förde henne till CT rötgen där de kollade om hon hade fått några skador.






Skriven av: emma_snygg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren