Publicerat
Kategori: Novell

Blå tindrande ögon



I cant help falling in love with you…
Jag satt inne på mitt rum och lyssnade på kärleksballader. Jag älskade den där låten från Elvis, den är så himla vacker. När jag lyssnar på den låten så tänker jag alltid på en speciell person som jag tycker så fruktansvärt mycket om. Personen heter Leo och han är den fantastiskaste killen som finns, som någonsin har gått på denna planet. Han betyder så sjukt mycket för mig, det har han gjort länge men jag vågar aldrig tala om det för honom. I plugget tittar jag alltid efter honom på rasterna och när jag träffar honom så hejar han på mig och då och då tar vi en liten pratstund. Han är oftast med sina polare så allt blir oftast spänt och blygt.
Leo är lång och smal, han har mörka ur vackra ögon, rufsigt ljust hår och världens snyggaste tatuering på vänsterarmen. Jag och Denise brukar stå och glo på killarna i trean när dem har gympa klockan halv tre på måndagar. Han är så himla snygg med sina svarta joggingbrallor och sitt vita linne. Jag har sett att han är skitduktig på både fotboll och innebandy, så han tränar säkert någon av dem sporterna på fritiden.
Denise skulle ha varit här för tio minuter sedan, hon skulle komma förbi mig så vi kunde ta sällskap till festen som skulle vara hos en utav Leos polare ikväll. Denise hade blivit bjuden av en av Leos närmaste vänner. Så Leo skulle förmodligen vara där. Jag slog av stereon, borstade igenom håret och gick ner på nedervåningen. Jag hade varit klar i över en timme, så när Denise kommer så är det bara att sticka. Jag drog på mig min jeansjacka över min svarta blus och satte på mig mina svarta stövlar. Jag kollade mig i spegeln och log åt mig själv, kanske lite divig! Tänkte jag och log igen. Jag satte på mig mina nya solglasögon och fixade till jeanskjolen. Just då ringde det på dörren, jag öppnade och sprang ut till badrummet för att fixa det sista med håret. Denise klev in.
- Är du färdig? Frågade hon.
- Jadå, jag ska bara spraya håret, ropade jag från badrummet.
När jag kom ut till hallen igen och mötte Denises blick log jag, hon hade också på sig sin jeans kjol och sina svarta stövlar, fast som tur var hade hon en beige jacka med bredmudd nertill. Jag kollade i hall spegeln igen, tog min handväska och klev ut genom dörren, låste och lämnade gården. Jag och Denise fnittrade och skojade med varandra hela tiden, vi båda var lite spända och nervösa, så då blir man lätt lite fnittrig av sig. Denise tog upp en vinflaska ur sin påse och frågade fall jag ville smaka, vi båda tog några klunkar, sedan lade hon ner flaskan igen.
När vi kom fram till Nicklas gård så brann marschaller bredvid hela gången fram till dörren och party lyktorna på verandan var tända. Vi gick fram till dörren och ringde på. Killen som kom och öppnade var Nicklas, han kände jag väl igen från plugget, han brukade jämt umgås med Leo. Han bad oss att kliva in. Vi behövde inte ta av oss skorna, så vi lät dem vara på. Rock musik spelades ur högtalarna och det hade kommit mycket folk, några som man kände igen, men annars var det mest okända personer. Efter en stund blev vi bjudna på bål med starksprit. Vi gick runt tillsammans och undersökte stället, ingen av oss hade varit där tidigare och vi såg inte till Leo eller hans bästa polare Viktor. Jag tror att Denise är lite förtjust i Viktor, men jag är inte helt säkert, men hon har kollat på honom mycket i plugget den senaste tiden. I vardagsrummet dansades det och spelades Playstation2. I det stora allrummet spelade en del twister och resten minglade bara runt som jag och Denise. När våra glas var tomma blev dem påfyllda med nytt, jag ville veta vart Leo var så till sist hade jag samlat mod nog för att våga fråga Nicklas.
- Han är på fotbollsmatch i Enköping, men han skulle komma vid nio, svarade han och log emot mig. Du är lite förtjust i honom va?
- Lägg av! Så han kommer?
- Jag antar det, sa han. Jag vet att du är lite förtjust i honom. Vi har nog sett hur du har kollat in honom i plugget, sa han och log igen.
- Lägg av, men tack än då!
- Det var så lite så.
Klockan var halv nio, jag och Denise hade varit här i en och en halv timme, den riktiga fest stämningen hade inte riktigt kommit igång än, men jag kände vibrationerna, den skulle snart vara här.
Klockan var över nio och han syntes inte till, jag tog ett glas rött vin och efter det så kände jag mig lite snurrig. Jag och Denise var med några andra tjejer på twister och jag snurrade pilen.
Två minuter över elva stiger världens snyggaste kille in genom ytterdörren. Han har på sig ett par Levis jeans och en svart snygg skjorta och sina Adidasdojor. När Nicklas fick syn på honom klappade de varandra på ryggen och över axeln och jag kunde höra att Nicklas frågade hur det hade gått på matchen. Killarna gick in i köket, Nicklas tog fram en starköl åt Leo.
- Du vet den där lilla söta tjejen från ettan, jag tror att hon skulle vilja snacka med dig eller nått, sa han och puttade till Leo och log.
- Milla? Frågade Leo och såg förvånad ut. Jaså, undra vad hon vill då…
- Det är nog bäst att du tar reda på det, sa Nicklas och log stort åt honom.
Jag och Denise stod i vardagsrummet och kollade på när de andra grabbarna spelade playstation2 när Leo kom och tog med mig ut på verandan.
- Heej! Sa jag.
- Tja! sa han och log lite lätt.
- Hur gick det på matchen? Frågade jag och rufsade till håret.
- Jo tack, vi vann med 3-1, svarade han och log.
- Vad kul! Sa jag och log.
- Har du varit här länge? Undrade han.
- Sen sju! Svarade jag och log.
- Så länge? Ifrågasatte han och log. Nicklas sa att du ville prata med mig!
- Ja, jag vet. Men jag vet inte vad jag ska säga!
- Du behöver nog inte säga så mycket, sa han. Jag tycker om dig med.
Han log och kramade om mig, jag kramade om honom och kände mig lycklig.














Skriven av: Ida

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren