Publicerat
Kategori: Novell

Borjam från slutet del 1

detta är mer en berättelse än ne novell och det är inte jag som har skrivit den, men jag tycker alla ska läsa den för den är grymt bra (tagit den från gsm)


Lite kort bara: Sarah Casqet är lite udda, hon har liksom inte riktigt hittat det som känns rätt i livet än. Efter olika incidenter flyttar hon och hennes familj från USA (där hon är uppväxt) till liten förort till London. I början är allting normalt. Ja, till och med för normalt... Tills en av Sarahs gamla vänner dyker upp och gamla saker rivs upp.

PS. Nej jag kom inte på ngn bra rubrik och den makear ingen .sense. På min dator heter den "Back in time" men man får itn ha engelska rubriker så...

* * *

- Varför måste vi flytta?
- Allvarligt Sarah, väx upp. Du är 17 år och vet mycket väl varför.
- Men jag gillade det gamla stället.
- De gillade uppenbarligen inte oss och så vitt jag vet var det inte precis mitt, eller din pappas fel.

Mamma kastade en mordisk blick på mig i backspegeln. Jag suckade och himlade med ögonen åt henne innan jag vände mig om och tittade ut genom fönstret igen. Ett tråkigt, platt landskap svischade förbi.

Efter att ha flyttat runt i USA i flera år hade mina föräldrar slutligen bestämt sig för att England var den sista räddningen. Om England inte fungerade var det officiellt fel på mig. Jag förstod inte logiken. Engelsmän var inte precis kända för att vara så trevliga mot nykomlingar. Speciellt inte avvikande nykomlingar.

Flera skyltar visade att vi var nära London nu och jag suckade lättat. Det betydde att vi snart var framme. Men istället för att svänga in mot London valde mamma att fortsätta köra på landsvägen en bit innan hon kom in i ett litet samhälle.

- Mamma du sa ju…
- Sarah, håll käften, väste mamma irriterat.
- Om 200 meter. Sväng vänst…

Det sprakade när mamma irriterat slog in skärmen på GPS:en.

- Akta blodtrycket, flinade pappa mot henne. Hon bet ihop och tryckte på gasen. Motorn vrålade till och vi drog förbi flera bilar inom loppet av några sekunder. Jag öppnade fönstret och sträckte ut handen för att känna på luftmotståndet.

- Sarah, dra genast in handen innan du har sönder något!
- Jaja, ta det lugnt... och missbruka inte mitt namn, det är redan tillräckligt vanligt.
- Alla kan inte heta Ashley, Kimberly, Tamara, Leilanie som de där bimbosarna du hängde med förut.
- Mamma, de var inga bimbos. De var schyssta, okej? Och ingen hette Leilanie.
- Jo precis. Att spy ner vår nya heltäckningsmatta specialbeställd från Nice var ju schysst av dem. Verkligen.
- Tamara hade precis blivit dumpad av sin kille. Dessutom, se det från den ljusa sidan; vi är mycket närmare Nice nu, eller hur?

Jag fick aldrig något svar på min fråga. Mamma var tyst ända tills vi svängde in på uppfarten till vårt nya hus.

Huset förvånade mig. Mina föräldrar letade alltid efter något så normalt som möjligt men det här huset var stort, i lite klassisk, italiensk stil. Murgröna letade sig uppför den spruckna fasaden och fönstren var dekorerade med ett vackert snirklande mönster. När jag gick runt huset såg jag hur några höga kolonner höll upp en balkong. Jag gick fram till en av kolonnerna och lät fingertopparna smeka över den räfflade, men släta, ytan. När jag vände mig om tittade jag ut över en stor gräsplan som verkade sträcka sig oändligt långt bort.
Det tog emot att erkänna, men jag älskade det.

- Vad tycker du gumman? Sa pappa som kommit upp bakom mig.
- Det är väldigt vackert.
- Och då har du inte ens sett insidan.

Pappa lekte lite med mitt hår och tvinnade de slitna topparna. En vana han hade sen han var "frisör" i armén för många år sedan.

- Pappa, sluta, skrattade jag.
- Personligen tycker jag att du passar bäst i brunt. Du ser så blek ut nu.

Jag skrattade åt honom igen. Jag visste mycket väl om att varken han eller mamma uppskattade min nya stil speciellt mycket. Men å andra sidan var de vana vid bytena. De skedde allteftersom vi flyttade.

Skriven av: diebabydie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren