Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Bränd

Värsta sättet att dö. Ungdomens äventyr delar vi med personer vi inte förstår. Man hamnar i ett så kallat fel sällskap. Att kunna dela vänskap med personer vars extremistiska åsikter inte behöver delas med en själv. Att personen är fin ändå. Det finns en förståelse och även om det inte uttalas så finns förhoppningen om att ljuset kommer ta över mörkret. Ibland blir det så och ibland inte. Man tappar den där kontakten och ser inga anledningar att ha den kvar. Ingen vänförfrågning behövs då man skildes i förakt till varandra. Går olika vägar, aldrig mötas igen. Men att det skulle få ett så tragiskt slut. En statistik i vår hemstads register. En bekräftelse för omvärlden att smutsen ligger kvar på våra barnsbens gator. Där ingen framtid finns. Du har stannat och framtiden är inte längre ditt hopp. Hur desperat var inte du som riskerade din frihet och hälsa för pengar? Hade du gjort detta förut eller var det din första gång? Smaken av bensin i din mun och lungor måste varit fruktansvärd. Varför fortsatte du? Något gick det fel. En gnista och det tog eld. En explosion och du brann. Du har brunnit förut. I rummet på övervåningen på den gatan. Där vi tände eld på parfym för att det var vågat men inte farligt. Såg dig brinna när du var barn, en kort sekund sen brann det ut. Det känns inget sa du och det var rätt. Vi brann tillsammans vi fyra som en sommar höll ihop. En Stephen King sommar i orten som inte gav hopp.

Personliga texter där jag lättar på mina känslor. Skäms, älskar och skäms.
Biktstolen är medlem sedan 2016 Biktstolen har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren