Publicerat
Kategori: Novell

Brevet till Gud /kortnovell i brevform

Brevet till Gud




Hej Gud!


Det är bara jag! Jag måste skriva ett par ord till Dig. Inte för att Du behöver det utan för att jag behöver det. Det är så svårt det här med livet! Det är så kämpigt och så ensamt att leva!
Jag försöker göra rätt så gott jag kan. Men det är som om det är förgjort. Det blir så ofta fel. Jag vänder mig nu till Dig. Därför att Du är den enda som kan hjälpa mig. Hjälp mig Gud!
Jag erkänner att jag är en syndare som behöver Din förlåtelse för mina överträdelser. Det är ingen tvekan om att det är precis så det är. Det vet jag om. Och en människa som vänder sig till Dig visar Du inte bort. Så står det!
Du är förmodligen den enda som har tålamod och kärlek över till en liten människa som jag. Föresten så ser Du inte mig som en liten människa. Du ser mig som den jag är. Du om någon känner mig. Det står ju i Jesaja att Du till och med har sammanvävt mina njurar redan i moderlivet, och det tror jag på!
Men ibland är det som om det bleknar. Det Du har gjort för mig. Jag ser det inte alltid lika tydligt. Inte lika tydligt som när jag är ledsen och nere. Ibland verkar det som om själva livet och världen får mig att glömma Dig. Fast jag inte vill det.
Gud jag ber Dig. Jag vill att Du ständigt påminner mig om Dig. Jag är så rädd att gå förlorad. Jag är så rädd att jag skall tappa min tro. Du är ju det enda hopp jag har.
Hjälp mig att följa Dig. Jag tror inte att det finns någon annan väg som kommer leda hem till himlen.
Det är inte bara det att jag en dag vill få komma till himlen. Jag vill också kunna leva på det sätt här på jorden som Du har sagt att jag skall göra. Jag förstår ju att mitt liv skulle bli på det bästa sätt för just mig då. Hjälp mig komma från helvetet till himlen redan här Gud.
Det finns en sån lockelse i Din renhet. Varför dras jag då bort från den? Varför gör jag det jag inte vill? Varför gör jag inte det jag vill? Jag vill ju vandra på Dina vägar och kunna höra Din röst.
Den här världen går mot sin upplösning! Det syns klart och tydligt och jag vill inte leva en hel evighet i avskildhet från Dig. Jag vill vara hos Dig för alltid; även nu i detta liv. Och sen när min tid är över här på jorden, vill jag vandra i Dina trädgårdar.

Tack för att Du förbarmar Dig över oss människor… Tack för att Du lyssnar till en kvinnas böner.




Skriven av: Sofia Hedblom/Louise Cora

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren