Publicerat
Kategori: Novell

Brian Skaffar Glasögon

Som alla visa män (och kvinnor också för den delen) brukar säga: Bättre att ha älskat och förlorat än inte förlorat alls... ja eller något liknande.

Denna historia handlar dessvärre om olycklig kärlek. Men så måste man också få höra lite sorgliga saker för att sen bli glad av de lite roliga. Inte hade du blivit lika glad av att vinna en miljon om du precis klämt handen i en elektrisk konservöppnare, eller hur? (Eh det där med konservöppnare är helt taget ur det blå. Det hände inte alls mig för typ två månader sedan när jag skulle öppna en burk med ärtor. Åter till historien).

Men denna kärlek som jag nu ska berätta om var lite annorlunda. Eller jo, det var egentligen inget särskilt med den. Tönten som var kär hette Brian, och han var äckligt kär i en tjej som hette Britney. De hade aldrig setts för (trodde de), men nu så möttes de där inne i tidningsaffären den här vintermorgonen tidig förkristus tid. Och ja det fanns tidningar innan Jesus föddes. Det var inte precis han som kom på skriftspråket om du nu trodde det, det var Kalle Abcde!

Ja och eftersom jag inte riktigt vet så mycket om 50 f.kr så hade de båda skinnjackor, permanent, tröjor i skrikiga färger och urtvättade jeans.

Affärsföreståndaren hade en vit rock, om du nu undrar.

Ja också stod de där nu de finniga små tonåringarna och glodde lite i smyg på varandra medan de läste veckans nummer av Slitz respektive Min Häst, du kan ju gissa vem som läste vad själv!

Ja det var en sån där ungdomskärlek som bara infinner sig tvåhundrasju gånger i livet, mest på grund av att man bara är ung en jävligt lång tid men också för att det ju alltid är lite speciellt det där med den så kallade första kärleken.

Till sist så blev butiksföreståndaren dock lite irriterad på de gratis läsande ynglingarna och stängde butiken för dagen.

Klockan var bara kvart över tio när Brian och Britney blev utskuffade ur affären. Så där stod de nu och log lite sådär fånigt som man nu kan göra mot varandra när man är lite sådär tonårskåt. Inte vågade de säga något till varandra heller. Vad skulle de egentligen säga?

Man måste ju börja på ett bra sätt så personen i fråga först inte fattar att man är dödligt kär i honom/henne och att man helst av allt bara skulle vilja börja hångla upp personen.

Det lilla korta ordet "Tja", är ju faktiskt en bra början.

Hur ska man sen fortsätta? Man kan ju inte bara säga tja och sen inget mer, eller hur. "Tja, var bor du då?", kanske verkar lite rätt fram. Nej Brian ett "Hejsan baby" skulle nog passa riktigt bra i den här situationen.

- Hejsan baby!

- Eh vad menar du? Sa Britney.

Ja bra nu har du fått henne förvirrad också, jävligt bra Brian! Nu kommer du ju aldrig att få till det med henne! Och nu gick hon också, väldigt smidigt Brian.

Nä jag säger inte att allt är ditt fel, men det är det!
Dagarna gick och det ända den dumme tönten Brian tänkte på var den där Britney. Fast han visste ju inte vad hon hette, men det kan jag säga till dig nu Brian. Hon heter Britney.

Stackars Brian kunde varken sova, äta eller uppföra sig normal. Allt han tänkte på var den här Britney. Det han inte heller visste var att Britney faktiskt gick på hans skola, i samma klass som honom också. Men det hade han ju varit för sinnessvag för att fatta.

Han hade inte heller märkt att Britney spenderade största delen av sin skoldag med att tråna efter honom. Var lille Brian hade sin hjärna visste inte ens hans mor, kanske hade han tappat den i en soptunna på väg från BB eller så hade han bara sålt den för ett nytt World Of Warcraft spel.

Till sist så fick Britney nästan ramla på honom för att han skulle märka henne. Men när han äntligen såg henne så kunde inte han heller ta blicken ifrån henne. Månaderna gick och Brian och Britney satt fortfarande och bara glodde som två dumma fån på varandra i klassrummet. Till sist en dag så tog Brian mod till sig och skickade en lapp till Britney.

Fjant, hur gamla är de egentligen, sju?

Ja men i alla fall, på lappen skrev Brian att han gärna skulle träffa Britney och hitta på något med henne efter skolan. Om hon ville förstås. Och det ville hon!

Så efter skolan den dagen så träffades de utanför för att gå och käka bakelser på ett kafé inte långt där ifrån. Brian bjöd förstås, han var väl en gentleman! Eller nej det var han ju inte egentligen. Men han var för kåt och het på gröten för att bry sig.

Britney och Brian hade faktiskt en massa grejer gemensamt. Till exempel så har de båda krokiga näsor, storebröder och fobi för spindlar.

Själv har jag fobi för kakelugnar, men det är en helt annan historia.

Ja också var de båda helt inne på det där med bowling. Hur det nu kan vara kul att slänga ett klot på några "pinnar". Så på kvällen åkte de till den lokala bowlinghallen för att "strika några skott" eller hur man nu säger.

Efteråt så skjutsade Brian hem Britney på sin miljövänliga moped med inbyggd blinker, fancy fancy!

Britney pussade Brian på kinden innan hon gick in i sitt helt perfekta hus, med en perfekt trädgård och en perfekt familj som bestod av:

* Mamma Berit: Hemmafru och knypplare, en jäkel på att baka lökpaj. Var fröken Plattfall fem år i rad under 70-talet. Kan spela The Final Countdown på munspel.
* Pappa Lars-Emil: präst och döv, gillar John Cleese och att jaga skattesmittare på sin fritid. Önskar ibland att han vore Cher.
* Storebror Orvar: Jobbar på McDonald och har ett födelsemärke på sin ena stortå, gillar kebabpizza med remouladsås. Kan räkna upp alla Frankrikes städer på tyska medan hans spelar Abbas Super Trouper på sin synt.

Medan Brians familj kanske inte var så fina eftersom de bodde 5 personer i en andrahandslägenhet på 34 kvadrat.

* Mamma Victoria Eleonora: Arbetslös frisörska med en fetisch för potatis. Älskar allt som är rosa och kan lyfta en bil med bara en hand.
*Pappa Fritz: Jobbar på det lokala reningsverket som propplösare, samlar på ostbågar och fruktkött. Äger en gräsklippare från 1879. Hade en gång en hund som hette Kassler.
* Lillebror Anders: Går i 3: e klass. På sin fritid går han både på karate, hästhoppning och flodhästbrottning. Gillar delfiner och att vara uppe till klockan 01:43 på nätterna.
* Storebror Pekka: Går i 3: e ring på gymnasiet inriktning Ingen framtid. Har två igelkottar på sitt rum som heter Mr T och Mrs T. Älskar tomtebloss och att åka finlandsfärja.

Ja de båda familjerna var så olika så du anar inte. Brians klasskamrater trodde aldrig att det skulle hålla, och det gjorde det inte heller. En vacker dag i april, precis två månader efter att de blivit ihop så gjorde Britney slut. Hon sa att de var för olika och att hon inte klarade av att Brian gick omkring och berättade för alla vilka stora pattar hon hade. Det kan jag förstå att man blir lite sur när ens kille går fram till en vilt främmande uteliggare och berättar hur fasta ens flickväns bröst är. Läskigt!

Men Brian visste också att Britney gått och blivit kär i en annan kille, Henning i deras parallellklass. Och Britney och Henning hade tydligen tillbringat en äcklig massa tid med varandra den senaste månaden. Britney hade förstås sagt att de bara var vänner för att inte göra Brian ledsen. Men så mycket visste Brian, att de som bara är vänner hånglar inte upp varandra på ICA. Vilket de då förstås hade gjort, precis vid den frysta torsken.

När Brian, som hade varit och handlat kattmat i samma affär, hade sett dem så hade han spytt lite i en bytta med Ostsufflé som någon stackare stod och bjöd på. Sen hade han börjat storböla innan han tillsist föll i en två minuters lång koma precis där vid ostsufflé mannen.

När han äntligen vaknat så hade en bunke av personer stått och glott på honom. Brian hade rest sig upp och bara lugnt och stilla gått ut ur affären och hem för att fortsätta att gråta.

Brian undrade hur någon skulle kunna hångla med Henning Carlsson, han var ju den mest finniga och illaluktande killen på skolan. Dessutom var han en jävla plugghäst med MVG i minst fyra ämne. Brians betyg såg lite dåligare ut, ja han hade förstås ett MVG, och det var i idrott. Men det var bara för att idrottsläraren var lite tänd på honom.

Sen så såg man bara IG och knappa G så långt Brians betyg räckte. Var det kanske Hennings smarthet som gjort Britney så förtjust i honom? Eller hade kanske bara en ondskefull trollkarl som kände Henning kommit och hypnotiserat Britney att tycka om honom? Om så var fallet så vill Brian ha den där trollkarlens nummer så han också kan hypnotisera folk. Tillexempel den där jävla idrottsläraren så han slutar förfölja Brian vart han än går. Eller så kunde han också hypnotisera den där bankmannen som säger att Brians pappa inte får låna mer pengar. Eller en pissesnygg tjej så hon blev kär i Brian så Britney kunde bli avundsjuk. Vänta, det där var faktiskt inte en så dum idé Brian. Varför inte skaffa en ny tjej så Britney blir avundsjuk!

Brian satte sig direkt när han kom hem från skolan med skolkatalogen för att hitta sig en fjälla.

Emma i 9B var ganska söt. Men hon gillade hästar och var allergisk mot jordnötter. Och jordnötter som var Brians favoritsnack, näst efter chips med löksmak och ostbågar med... ja tro det eller ej... Ostsmak!
Corina i samma klass som honom då. Hon var ju praktiskt taget Britneys nemesis sen de båda i 7: e klass tyckte om Norm Bentsen. Men sen så blev Norm kristen och föll ner i en brunn i Arboga. Dessutom så har Corina bara fyra tår på sin ena fot... Också gillade hon Bingolotto. Jävla skitprogram!
Marika var ganska kul. Men hon var nog lesbisk sen hon hånglat upp mattelärarinnan förra terminen. Också luktade hon hästskit, inte kul!
Leslie då. Hon är ju både smart också har hon en pissecool skoter. Dessutom är hon och Britney bästa vänner.
Haha, Brian din smarte jävel! Imorgon ska han slå till, imorgon ska han bjuda ut Leslie. Fast hon har ett mansnamn.

Dagen efter så var Brian uppklädd över öronen i sin pappas gamla frack när han steg innanför skolans dörrar. Dock var fracken lite väll stor och fläckarna på den lite väll tydliga. Men va fan gjorde det, idag så skulle Brian bli ihop med Leslie. Hans pappa hade faktiskt kvällen innan berättat för Brian var alla fläckarna på fracken kom ifrån. Helst så hade Brian inte velat veta, men det var både kålsoppa från hans farmors 40 års kalas och kiss... eh nej det var föresten inget. Jag tror inte du vill veta.

Den första lektionen de skulle ha var idrott med Håkan. Ja du vet han som är kåt på Brian.

- Men Brian gubben så snygg du var idag då! Sa Håkan när Brian steg in i idrottshallen med sin frack. Ska du gifta dig eller?

Brian tittade bara surt på Håkan innan han gick och satte sig med resten av klassen på bänkarna.

- Men lilla vännen, ska du inte byta om? Sa Håkan. Inte kan du springa i den där kostymen...

- Det är en frack, sa Brian. Och jag kan ändå inte vara med på idrotten idag. Jag svimmade i affären igår. Rätt i en ostsufflé och nu tror doktorn att jag ska dö på torsdag.

- Hahaha, som om! Sa Håkan och instruerade resten av klassen i badminton.
Samtidigt så satt Brian kvar på bänken och studerade Leslie där hon och Britney stod och väntade på sin tur att serva i dubbelmatchen de hade med Jake och Orvar. Jake var en lite halvtjock kille som Brian visste också var kär i Leslie. Men Brian hade en plan, bara han kunde få Jake att bli bög.

Hur det nu skulle gå till, man blir ju inte bög sådär över en natt.

- Va fin du är, sa Tjocke-Betina när hon satte sig brevid Brian tuggandes på ett enorm kexchoklad. Är inte du heller med på idrotten?

Brian bara rykte på axlarna åt Betina utan att riktigt hört vad hon sagt till honom.
- Inte jag heller, jag klarar inte av det med min astma förstår du, sa Betina. Håkan är en bra lärare, fortsatte Betina. Tycker inte du det?

Brian tittade äcklat på Betina, Håkan bra lärare?! Ja om Telletubbies hade funnits på riktigt och bott på moster Veras vind! Eller att Brian haft hår på pungen! Eh... vilket han har, nästan, snart. Han känner på sig att de är på väg. De har nog bara fått stanna för ett rödljus eller två på väg till Brians pubertet... Ja men i alla fall, om det hade varit sant då hade Håkan varit en bra lärare!

- Nähä, det var ju synt, sa Betina.
- Betina sitt inte här inne och smula ner med ditt jävla godis! Skrek Håkan. Ta med Brian ut på en promenad istället. Och det gjorde Betina också, drog ut Brian på en promenad asså.

Det gick så snabbt att Brian inte ens märkte att han var ute ur gympasalen förrän det kom flygande ett löv och satte sig i hans hår.

- Eh va? Sa han då han vaknade upp ur sin dagdröm om en gråtande Britney då hon ångrat att hon gjort slut med snygge Brian.

- Du har ett löv i ditt hår, sa Betina och drog lövet ur hans hår medan hon tittade lite väll perverst på honom. Så nu är den borta.

Brian tittade äcklat på Betina i ungefär två minuter innan han i panik sprang iväg över skolgården och in i en av byggnaderna.

- Vänta Brian! Skrek hon.
Brian lyckades gömma sig på lärarrummet, men blev snart upptäckt av Tor, hans fysiklärare.

Tor och Brian stod länge och tittade på varandra, Brian mest förskräckt och Tor mer argt.

Sen så frågade Tor va fan Brian gjorde på lärarrummet. Brian stammade fram ett svar om några mördarlöv och ett kexchoklad och Betina som var bög. Ett svar som inte alls föll Tor i smaken. Han drog Brian tillbaka till gympasalen där nu lektionen nästan var över.

- Tillhör han dig?! Sa Tor till Håkan.

- Man kan väll önska, viskade Håkan innan han tog in Brian på sitt rum.

- Så skulle inte du och Betina gå en promenad? Sa han i ett försök att verka sträng.

Brian nickade bara och förklarade för Håkan att Betina försökt slänga ett stort löv i huvudet på honom och att hon nu antagligen låg avsvimmad i någon korridor sen hon sprungit efter Brian.

- Hon har ju astma förstår du, sa Brian och gjorde ett försök med att verka smart.

- Ja hon har ju lika mycket astma som en ko har milkshake! Skrattade Håkan. Den ungen är bara jävligt lat förstår du Brian.

Sen som efter ett trollslag så kom Leslie in i rummet, vilket nog var ganska bra eftersom Håkan precis skulle försöka med en raggningsreplik på Brian.

- Hej Brian! Sa hon och log.

"Yes" tänkte Brian inne i sin väldigt lilla hjärna. Hon pratar med mig. Leslie sa till Håkan att hon nog inte kunde vara med på idrotten på ett tag eftersom hon skulle operera sitt ena ben.

- Så synd! Sa Brian. Vad är det för fel på det?

- Mitt ena ben är lite längre än det andra, sa Leslie.

- Oj så synd! Sa Brian.

- Nä inte särskilt, sa Leslie.

Brian följde med Leslie ut från Håkans kontor, han var till och med nästan på väg med att följa med henne in i omklädningsrummet. Men Anna stoppade honom.

- Pervo! Skrek hon och gick in i omklädningsrummet igen.

Brian räckte fingret efter henne, utan att hon såg det då förstås. Aldrig skulle Brian göra en kvinna ledsen med vilje. De blir bara så sura då! En gång i tredje klass så hade han faktiskt puttat till Anna sen hon tog den gungan som han faktiskt satt på. Men då så hade Anna blivit jättesur och spöat upp Brian framför typ hela skolan, inte kul! Anna gick på boxning, såna människor ska man akta sig för.

Men äntligen på Historielektionen kunde Brian få en pratstund med Leslie. De jobbade om andra världskriget och deras lärare Yvette hade delat upp dem i grupper. Och Brian och Leslie hade kommit i samma grupp.

- Så vad tycker ni att vi ska skriva om? Sa Betina som också var i samma grupp som dem.

- Ah vem bryr sig! Sa Brian och tittade på Leslie.

- Ja jag tycker att vi ska skriva om folket under andra världskriget, sa Leslie. Det var ju ändå de som fick lida.

- Åh du är så smart Leslie! Sa Brian och satte sig lite närmare henne.

- Är det du eller din frack som luktar så äckligt?! Sa Leslie.

- Eh, jag vet inte! Sa Brian och tog av sig fracken. Så vem ska du gå med på skolbalen då?

- Jag vet faktiskt inte... sa Betina. Ingen har bjudit mig än.

- Jag frågade faktiskt inte dig tjockis! Sa Brian surt.

- Förlåt mig då! Sa Betina ledset och sprang där ifrån.

- Men va fan! Sa Leslie. Nu har du gjort Betina ledsen. Smart gjort!

- Betyder det att du vill gå med mig på balen? Sa Brian.

- Nää jag ska faktiskt gå med Jake! Sa Leslie och sprang efter Betina.

- Men han är ju bög! Skrek Brian efter henne.

Den natten satt Brian uppe och tänkte ut en ny plan. Han kunde inte vinna tillbaka Britney med svartsjuka men kanske med medlidande. Dagen efter så kom Brian till skolan i rullstol och med gipsat ben. Alla i klassen flockades kring honom då han berättade att han i går kväll överfölls av tre svartklädda män med rabies och enorma knivar.

Vi som vet sanningen vet att Brian bara fejkade allt och att han faktiskt bara trampat snett när han skulle gå ut med soporna i går kväll. Alla tjejerna tittade med stora ögon på Brian då han berättade att han till sist lyckades slå ner alla männen med en hand bakbunden.

- Åh du är så manlig! Sa Betina och kände på Brians gips.

- Ja jag klarar mig nog, det gjorde inte så ont! Sa Brian och sneglade på Britney som stod lite brevid och pratade med Leslie. Hörde ni det tjejer där borta! Jag är väldigt manlig!

Britney vände sig om och tittade frågande på Brian innan hon och Leslie gick iväg.
Brian blev då en aning sur och körde efter dem i sin rullstol.

- Hej tjejer vill ni skriva på mitt gips? Sa han till Britney och Leslie.

- Nej tror inte det Brian! Sa Britney.

- Nähä! Sa Brian och rullade sin rullstol närmare dem.

- Eh kan du ursäkta oss! Sa Leslie men vi pratar typ tjejgrejer här. Så kan du typ gå?

- Nä jag kan inte gå, sa Brian. Jag har ju brutit foten om ni inte kommer ihåg.

Tjejerna tittade nedlåtande på Brian ett tag innan Britneys nya pojkvän Henning kom och rullade iväg med honom.

- Va fan gör du! Skrek Brian.

- Det är systern, hon vill prata med dig!

- Jag har för helvete ingen syster! Skrek Brian och ramlade av stolen.

Men det var ju inte den sortens syster Brian skulle prata med, utan skolans sjuksköterska!

- Jag har hört att du brutit benet! Sa syster och satte på sig ett par plasthandskar.

- Kanske... Sa Brian uppskrämt.

- Ja men inte skulle du sitta i rullstol och ha gips om du inte brutit foten?

- Nä men jag mår bättre nu, sa Brian upprivet. Titta jag kan till och med gå!

Också reste sig Brian upp såsom ett mirakel och sprang runt och runt och lite mer runt där i rummet.

- Det är ett mirakel! Skrek Brian ett mirakel!
Sen så tog han en liten sväng ut i korridorerna där ett antal elever satt och glodde.

- Halleluja, det är ett mirakel! Jag kan gå! Skrek Brian där han sprang runt som en galning utan att se sig för. Tills han sprang rätt in i en dörr som öppnades av ingen mindre än idrottsläraren himself Håkan Byxkrok och föll baklänges och svimmade.

- Åh nej, han dör! Skrek Håkan och försökte göra mun mot mun metoden på honom.

- Örk nej! Skrek Brian och försökte resa sig upp. Viket inte gick eftersom han brutit båda sina ben och sin näsa.
De efterkommande sju dagarna fick Brian tillbringa på sjukhus. Vilket han hatade. Han hade bara varit på sjukhus en gång innan och det var när grannungen i huset brevid skjutit på Brian med en pil som då fastnat i hans rumpa. En pinsam incident som inträffade för ungefär två dygn sedan.

Den ända som kom och hälsade på Brian där han låg i sina smärtor var Tjocke-Betina. Ja hon var där nästan varje dag och berättade hur det var i skolan och hjälpte honom med läxorna. Brian tyckte mest det var jobbigt eftersom han hatade läxor. Så han lovade Betina att gå med henne på balen om hon gjorde alla hans läxor och lät honom vara ifred med sina smärtor.
Efter två veckor var Brian tillbaka i skolan.

- Så du har brutit benen på riktigt nu då? Sa Britney surt.
- Du ska inte lyssna på vad de säger Brian! Sa Betina då hon kom upp bakom honom i korridoren.

- Herregud, kan du inte knacka! Sa Brian skrämt.

- Hur då? Sa Betina förvirrat.

- Ja inte vet jag! Sa Brian och försökte rulla ifrån Betina.

Men Betina hann ifatt honom lätt.

- Jag har börjat träna Brian! Sa Betina. Ja jag började typ i förrgår, men i alla fall. Jag tänkte på det du sa...

- Sa vaddå? Sa Brian irriterat och rullade in i klassrummet.

- Om att jag är tjock... Ja, jag är faktiskt lite tjock kring vaderna. Jag vill ju vara fin tills vi ska gå på balen tillsammans! Sa Betina och hjälpte Brian till sin plats innan hon själv satte sig brevid och tittade kärleksfullt på honom.

- Jaha, sa Brian nervöst, i fall att någon hört det där med att de skulle gå till balen tillsammans, och det hade det!

- Jaha ska du och Betina gå på balen, sa deras lärarinna Yvette.

- Typ, viskade Brian.

- Ja och jag ska ha på mig en jättesnygg rosa klänning med vita pumps också ska håret vara typ...

Det var försent att tysta ner det hela, alla hade nu hört att Brian Jerry Nils Nilsson och Tjocke- Betina Bechnick skulle gå på balen. Inte nog med det, dagen efteråt så var de tydligen ihop också enligt en källa som helst vill vara anonym.

- Vi är inte ihop! Skrek Brian. Jag går bara på balen med henne eftersom hon lovade mig att göra mina läxor så länge jag har gips.

- Ja säkert Brian! Sa Nicke, Brians bästis och faktiskt ända vän. Hela skolan talar om att du och Betina ska gå på balen. Och att ni är ihop och jätte kära.

- Ser jag kär ut? Sa Brian och tittade argt på Nicke.

- Lite... Sa Nicke.

Brian rullade argt därifrån. Han hatade skitsnack, om det inte kom från honom själv då asså. En gång så hade han faktiskt startat ett ryckte om att Marika i hans klass inte låste dörren när hon gick på dass. Ett rykte som dock snabbt dog ut eftersom Marika alltid låste dörren när hon gick på dass.

Detta var dessutom inte första gången Brian blivit utsatt för förtal. En gång i sjuan så hade någon sagt att Brian hade en liten snopp. VILKET VAR HELT FEL BARA SÅ NI VET! Hans snopp har faktiskt perfekt storlek, inte för stor och inte så eh stor.



Men nu var det bara två dagar kvar till den där jävla balen. Brian satt fortfarande i rullstol och kunde tyvärr inte då springa och gömma sig för Betina och hennes klor. Varje dag ringde Betina hem till Brian och pratade. Och när han av någon anledning inte svarade i telefonen, EFTERSOM HAN INTE VILLE PRATA MED HENNE! Så kom hon istället hem till honom och tafsade. Egentligen ska väll killar tycka om när tjejerna vill hångla och sånt shit, men inte Brian. Han hade inga såna känslor för Betina, för honom så var hon mer som en skitjobbig tjej som följde efter honom vart han än gick.

Hans betyg blev till och med lidande, för när idrottsläraren Håkan du vet fick reda på att Brian och Betina tydligen var ihop så blev han jättesur och gav Brian IG i idrott.

Ja allt var skit för Brian. Britney hade dessutom börjat skratta åt honom varje gång hon såg han. Inte visste han heller varför, kanske var det för att han fastnade med håret i sin pappas näshårstrimmer och nu såg ut som en jävla punkare. Eller av den orsaken att alla hans kläder brunnit upp när han tjuvrökte sill i sin garderob, och nu bara hade sin mammas rosa konfirmationsklänning att ha på sig.

Men en snygg kostym till balen hade han i alla fall fått av farmor Asta i födelsedagspresent. Fast han inte fyllde år förrän i augusti. Det är bra att ha gamlingar i släkten som har lite dåligt minne. Hans mamma hade dessutom fått en väldigt fin bröllopsgåva av Asta, en bakmaskin. Fast hon och pappa redan varit gifta i 17 år. Man kanske skulle gifta sig? Med Britney ja!

Åh vad Brian saknade Britney. Hennes blonda lockiga hår och hennes perfekta tandrad. Hennes mjuka hud och krokiga stortår. Hennes häxskratt och dåliga andedräkt. Åh Britney, om du bara vore här!

Det var då Brian bestämde sig. Han skulle göra av sig med Britneys nya pojkvän Henning så de inte kunde gå på balen. Han skulle stänga in honom någonstans och inte öppna förrän han blivit gammal och ful så Britney inte ville ha honom. Och då skulle det bli Brian och Britney för evigt! Mohahaha, ja!

Brian visste att Henning var svag för båtmotorer så han lurade iväg honom till det gamla båtvarvet nere vid hamnen som hans pappa jobbat på och av misstag glömt och lämna tillbaka nyckeln till.

- Så var är båtmotorn då?! Sa Henning trött där de gick i mörkret, sen Brian jagat upp Henning mitt i natten genom att knacka på hans fönsterruta och ringa läskiga samtal till hans mobil och flåsa.

- En liten bit till! Sa Brian och skrattade nöjt för sig själv.

- Va fan skrattar du åt? Sa Henning.

- Eh, jag är bara så glad över att jag hittade den här båtmotorn till dig kompis! Sa Brian.

- Är du säker på att det är en Turbo Autodrive CXL Media water driver BBC 044?

- Ja visst, vad du än säger! Sa Brian. Kom nu vi är framme.

De efterkommande sju sekunderna vill nog mest Brian glömma. Allt börjar med att Henning ramlar i vattnet och Brian får hoppa i och försöka rädda honom med betoning på rädda. Problemet här var ju att Brian brutit foten och också höll på att drunkna där i det mörka kisslika vattnet. Så medan Henning drogs ner i djupet blev dock Brian räddad av något som han tyckte liknade en sjöjungfru eller något annat vattendjur. En val eller en bit tång kan det också ha liknat. Jag vet inte, Brian ser lite dåligt.



Han vaknar några timmar senare av att det sitter en underskön varelse och tittar på honom.

En underskön varelse med tajt tröja och stora bröst, ja!

- Vem är du? Lyckas Brian frusta fram.

- Jag är Ella, sa tjejen. Vem är du?

- Brian, vill du gifta dig med mig?

- Hihi, nej jag tror inte det Brian.

Brian ligger en lång stund och tittar på Ella innan han tar mod till sig och greppar hennes ena bröst. Han får en smäll på käften som tack innan Ella reser sig upp och går fram till fönstret för att titta ut.

- Du måste nog klä på dig och gå, sa Ella. Min... eh det kommer snart någon och hälsar på.

Brian tittar under sitt täcke och upptäcker att den vackra varelsen har rätt, han är naken.

- Så har vi gjort det?

- Nej verkligen inte! Du var ju blöt... Sa Ella. Och dessutom kan du ju inte vara mer än typ 10!

- 14 om jag får be, sa Brian. Jag är faktiskt byxmyndig om ett halvår.

- Ja och jag är 18 så... Säger Ella och tittar myndigt på Brian.

Hon ger honom lite torra kläder att ta på sig.

- Men jag har brutit benet, sa Brian. Jag kan inte gå någonstans.

- Om du nu kunde ta dig till hamnen så kan du väll ta dig där ifrån, sa Ella. Jag har ringt en taxi till dig.

- Jag har inga pengar! Sa Brian listigt.

Ella suckar och går till en kakburk och tar upp en hundralapp. Hon ger den till Brian och följer sedan med honom ut till taxin.

- Bor du i det skjulet? Frågar Brian då han upptäckt att de varit i en av fiskebodarna nere vid hamnen.

Ella svarar inte honom utan vinkar bara adjö till honom innan taxin fräser iväg in till stan igen.

Väl hemma så kramar hans mamma och pappa om honom. De har varit jätteoroliga och trodde minst att en ful gammal gubbe med dregel och sned pung kommit och tagit honom. Brian ljuger och säger att han bara gått i sömnen.



Dagen var då äntligen inne för Brian och Betina att gå på balen tillsammans. Brian vaknar tidigt av att han drömt om Ella. Hon var faktiskt en ganska het tjej och tanken på Britney och han tillsammans har faktiskt börjat äckla honom. Nej äldre kvinnor de är bättre de.

Han ringer Betina och tvingar henne att köra honom ner till hamnen.

- Så har du hört att Henning är försvunnen? Säger Betina då de är på väg ner till bryggorna.

Brian blir helt stel i kroppen. Han hade helt glömt bort det där med Henning. Tänk om han är död? Då är det ju Brians fel!

Brian börjar snyfta lite tyst för sig själv.

- Inte ska du vara ledsen Brian!

Brian tittar bak på Betina där hon går. Nä Henning får skyla sig själv att han går ut mitt i natten och faller ner i vattnet. Han hade faktiskt chansen att säga nej. Eller det hade han egentligen inte men man kan ju alltid ändra lite på historien. Vem vet, allt det här jag skriver nu kanske är ren och skär lögn och inte alls har något med verkligheten att göra. Allt kanske bara är påhittat i min extremt fantasifulla hjärna... bra fantasi va?

- Jag har inte gjort något! Sa Brian. Jag kan väll inte hjälpa att Henning är dum i huvudet och går bort sig. En karta och en kompass är vad den killen behöver!

- Ja kanske... Säger Betina. Men var ska vi?

- Eh vi ska till min kusin! Säger Brian.

- Som bor i en fiskebod i hamnen?

- Hon kanske är fiskare! Säger Brian sarkastiskt.

- Hur ser hon ut då? Säger Betina och Brian anar en viss avundsjuka hos Betina då hon börjat gå lite väll snabbt nerför kulen med honom.

- Nä hon är ful som fan! Säger Brian. Stort vitt skägg och vårtor över hela ansiktet. Bröst som hänger ner till knäna också har hon inga tänder.

- Skägg sa du?

- Ja också är hon skelögd, enbent och hennes hårvård är inte heller den bästa. "Head & Shoulders, vad är det?" Brukar hon säga.

- Ja, ja överdriv inte! Sa Betina och körde fram honom till den fiskebod som han trodde tillhörde Ella.

Han kikade in genom fönstret, och visst där satt Ella. Men vad gjorde hon, grät hon?

Brian sa till Betina att vänta utanför eftersom hans kusin var folkskygg och antagligen kunde bli väldigt argsint och våldsam om hon träffade någon hon inte kände.

Brian sa också till Betina att vänta under trädet där borta där hon kunde sitta och tänka på små ulliga gulliga kaniner eller något sånt tjejshit som tjejer nu gillar att tänka på, medan han gick in. Brian rullade sedan fram till boden och knackade på dörren innan han smög in. Ella tittade förvånat på honom då han nu satt i sin rullstol och log mot henne. Hon ser hans spröda lite tjejiga kropp, hans korta stripiga hår och sneda tandrad som han fått sen han vägrade att skaffa tandställning i femman. Han var kanske inte världen vackraste kille, men det där lilla efterblivna i hans blick gjorde att man inte kan låta bli att vilja ta hand om honom. Ella ler tillbaka mot honom och Brian blir alldeles varm i kroppen. Alla kroppens lösa delar bara vill stå givakt när han ser på henne? Är det här äkta kärlek? För i så fall har Brian aldrig varit kär på riktigt innan. Utom i några tjejer i en tidning han hittat under sin storebrorsas säng. Men de hade ju varit nakna så de räknades inte.

- Hej! Säger Ella och torkar bort tårarna från sina ögon.

- Hej, säger Brian tillbaka. Är du ledsen?

- Nej... det är bara det, säger Ella. Nej det var ingen, inte vill jag tråka ut dig med mina tråkiga problem.

- Nää men jag är en bra lyssnare. Jag ska bli psykolog när jag blir stor så... Det är i alla fall vad studievägledaren tyckte jag skulle bli. Psykolog eller sopgubbe.

Ella ler mot Brian och erbjuder honom lite te och kakor. Brian tackar ja och tillsammans så sitter nu Ella och Brian på en gammal sunken soffa och pratar. Brian berättar om den gången han började böla i skolan för att hans lärarinna sa att alla toaletterna var isönder, och om man skulle kissa så måste man gå till idrottshallens toaletter. Den dagen så hade Brian druckit väldigt mycket oboy vid frukosten så...

- Så varför grät du då? Säger Brian. Jag har ju berättat om när jag grät sist så nu är det din tur...

- Det gäller min pojkvän, min pappa tycker inte om honom! Säger Ella. Så jag har rymt hemifrån. Och jag känner mig så ensam...

- Varför är inte din pojkvän hos dig då? Säger Brian. Om jag vore din pojkvän så skulle jag vara hos dig hela jävla tiden.

- Hihi, det är inte så lätt Brian, han jobbar inne i stan och har aldrig tid att hälsa på mig.

Brian nickar och trycker in en enorm kanelbulle i munnen.

- Att du inte är fetare, så mycket som du äter! Säger Ella och nyper i Brians magfläsk.

Åh herregud hon tog på honom! Om ett halvår så har de nog sitt egna lilla skjul i hamnen med fjärde barnet på väg. Brian jobbar som fiskare och tjänar pissemycket pengar och de gör det minst femton gånger om dagen.

Vad ska barnen hetta? Conny är ju ett ganska fint namn, eller Hasse, Olga, Finspång eller Magpump! Eller nej inte Olga, det heter Brians halvkusin och hon har ett jättestort huvud.

- Vad tänker du på? Säger Ella till Brian.

- Nä ingenting, säger Brian och ger Ella ett lömskt leende. Jag ska på skolbal ikväll.

- Jaha, säger Ella. Det är ju synd att det är ett sånt dåligt väder då.

- Va? Säger Brian.

- Ja de spöregnar ju där ute.

- Herregud Betina, jag glömde helt bort Betina! Skrek Brian. Nä jag måste ju gå nu, men vi ses!

- Kanske! Säger Ella och ger Brian en puss på kinden.

Hela Brians ansikte domnar bort av pussen, tål han inte Ella, eller är han bara kär?

När Brian kommer ut igen så står Betina under trädet alldeles genomblöt och frusen.

- Va lång tid det tog då? Sa Betina argt.

- Förlåt Betina, men min kusin var tvungen att berätta om när hon såg en enbent häst i torsdags som kunde dansa tango och...

- Visst! Sa Betina jätteargt och sprang där ifrån.

- Men Betina vänta! Skriker Brian. Vem ska nu köra mig hem?

- Du kan ju fråga din kusin, hon med skägget och den dåliga andedräkten du vet! Skriker Betina.

- Betyder det att inte vi ska gå på skolbalen ikväll då?!



Efter att ha rullat hem i ösregnet och blivit helt dyngblöt så upptäcker Brian att varken hans mamma, pappa eller syskon är hemma, och han som inte hade nyckeln med sig. Han lyckas dock ta sig in genom balkongdörren.

Brian ska fan gå på balen ändå, med eller utan Betina. Han duschar och sprutar två flaskor av mammas parfym mellan benen och under armarna innan han dyker i sin kostym. Lite stor men vad gör det. Han växer nog i den tills hans och Ella bröllop ska äga rum. Han sätter sig för att vänta på att Betina kanske ringer och säger förlåt för att hon var så tanklös, fett och ful. Samtidigt så gnager något i Brians huvud. Var det kanske han som varit dum mot Betina. Hon är ju bara kär i Brian, och kära personer kan ju göra dumma grejer. Brian tar upp alla de brev Betina skickat till honom den senaste månaden. Och först nu förstår Brian när han läser breven att Betina verkligen gillar honom. Hon är verkligen djupt, djup kär i Brian. Hon är också djupt, djup dålig på att stava men...

Hon skriver bland annat att varje gång hon ser Brian så slår hennes hjärta volter och hon måste gå och spy. Hon har till och med Photoshopat över huvudet på ett kort på Brian och Britney och satt ditt hennes huvud istället över Britneys. Kanske lite sjukt, men enda en fin sak att göra för personen man älskar. Och Betina kan faktiskt inte hjälpa att hon är lite kraftig, det betyder ju inte att man ska säga en massa dumma saker om henne. Bara för att hon väger lika mycket som sju glassbilar. Brian lyfter upp telefonen och slår numret till Betina. Signalerna går och en man svarar.

- Bo Bechnick, hallå?

- Ja hej är Betina hemma?

- Nää hon är på bal... men kan jag hälsa något?

- Va fan går hon på balen utan mig!

- Ska jag hälsa henne det? Sa Bo frågande.

- Eh, fel nummer! Skrek Brian och slängde på luren. Hon kan ju inte bara gå på balen utan mig!

Brian ringer sen en taxi som kan komma och hämta honom och köra honom till balen.

- Det blir 390 kronor grabben! Säger taxichauffören när de är framme.

- Men... din jävla blodsugare! Skriker Brian innan han slänger upp en femhundralapp han hittat i sin pappas plånbok. Och du kan INTE behålla växeln!

- Här 110 kronor tillbaka!

- Nå ska du hjälpa mig ut eller? Skriker Brian och ett antal av dem som också är på väg in till balen tittar frågande på den lille klene pojken som bärs ut ur bilen av taxichauffören. Du kan bära in mig först innan du tar ut rullstolen!



Mannen bär in Brian i lokalen där redan många sitter tillbords. Alla tittar frågande på Brian och han ger dem ett av sina efterblivna leenden.

- Jag ska sitta där borta! Skriker Brian och pekar på en stol brevid Betina. Tja Betina!

Betina bara tittar surt på Brian innan hon fortsätter att prata med killen som sitter på andra sidan om henne. Taxichauffören kommer sedan in med Brian rullstol och han ber mannen att fara åt helvete.

- Betina hörde du vad mannen sa om dig? Sa Brian och pekade på taxichauffören som var på väg ut. Han sa att du luktade skit. Men jag ska till honom att sticka dit pepparn växer. För ingen säger till min baldejt att hon luktar illa!

- Jag är inte din baldejt längre! Säger Betina. Jag går med Henning nu.

Då ser Brian vem Betina suttit och pratat med hela tiden, HENNING! Var inte han typ död!

- Trodde du va? Säger Henning. Att jag var död! Men nej det är jag inte. Du förstår, efter att du puttat mig i vattnet så lyckades jag simma i land på en ö. Min farmors ö faktiskt...

- Jag puttade inte i dig, du föll ju i av dig själv! Skrek Brian.

- ... Ja men i alla fall, säger Henning kaxigt. Sen så skjutsade min farmor hem mig så att jag kunde gå på balen i alla fall.

- Haha, har din farmor en bil, så töntigt! Säger Brian. Min farmor har... eh, herpes!

- Visst, din mördare! Säger Betina argt och vände Brian ryggen.

- Hur skulle jag kunnat mörda Henning, han sitter ju här! Säger Brian och vänder sig om för att prata med sin bordsgranne som lägligt nog är Britney.

- Örk, är det du? Säger Britney när hon ser Brian.

- Ja det är jag! Säger Brian surt. Och du är du ser jag!

- Har jag väll alltid varit! Säger Britney. Så vem går du med?

- Jag går med Bet... eh jag menar Ingen!

- Så du går med en tjej som heter Ingen, det var ett kontigt namn.

- Nej jag går själv! Säger Brian. Vem behöver en brud när man har sig själv!

- Ja du kan då roa dig med dig själv du! Säger Britney.

- Eh försökte du vara snuskig där eller? Säger Brian. För min snopp är faktiskt jättestor om du undrar!

- Jag har sett den Brian! Säger Britney.

- När då!?
Ja du visade den typ alltid när vi var ihop. Vart än vi gick så stack den ut!

- Jag kanske hade söndriga kalsonger, och byxor och gylfen gick inte att dra upp.

Britney tittade äcklat på Brian innan hon går för att prata med några andra tjejer.

Det här var då en rolig bal! Ingen som vill prata med Brian, ingen som vill hångla med Brian, ingen som vill något med Brian! Brian kommer att vara oskuld för resten av sitt liv, plus lite till och det vill sig illa! Oj vänta sa han det där högt?

- Så Brian du har inte fått till det med någon tjej än? Säger Henning där han nu står framför Brian.

- Det ska du väll ta och skita i!

- Det kanske jag ska, säger Henning. För jag har fått till det med många jag. Och ikväll så är det dags igen.

- Menar du att du och Betina ska...

- Ja vaddå då?! Säger Henning.

- Är inte du ihop med Britney?

- Nä hon gjorde slut med mig igår, hon tyckte jag var för sexfixerad sa hon. Eller var det läxfixerad, texmexfixerad eller t-rexfixerad? Jag lyssnade inte riktigt på vad hon sa så. Men nu så ska jag ligga med Betina bara för att göra Britney svartsjuk!

- Va! Säger Brian surt. Så kan du inte göra. Du kommer att göra Betina ledsen.

- Vaddå då? Säger Henning. Tror du jag bryr mig, för det gör jag inte! Jag bryr mig lika mycket som påven bryr sig om priset på lättmjölk.

- Det var en konstig liknelse? Säger Brian.

- Ja jag vet, jag är konstig. Och sexig! Men det finns inget du kan göra för att stoppa mig, för hur mycket litar egentligen Betina på dig och vad du säger?



Brian kände sig jätteförbannad, hur kan Henning göra något sånt mot Betina. Hon som bara är så snäll mot allt och alla. Brian kommer faktiskt ihåg i lågstadiet när han fick en snöboll i ögat. Vem hade tröstat honom då? Jo Betina. Vem hade hjälpt Brian när han glömt att ta på sig ett par byxor innan han gick till skolan en dag? Jo Betina. Vem hade sagt att Brian såg jättesnygg ut i den rosa komönstrade västen fast den såg för jävlig ut på honom? BETINA! Betina var faktiskt den som hjälp Brian mest under hela hans skoltid. Så nu är det dags för Brian att hjälpa Betina. Och han hade en plan en jävligt bra plan faktiskt!

Eller bra och bra, den var hyfsad. Eller egentligen så var den helt jävla puckad, men puckade saker kan ibland också fungera som Julius Ceasar brukade säga.

Men först så var det dags för att äta upp den jävligt goda maten som bestod av en jävligt god grönsak och något som hette PommesAnna som inte alls var pommes om du nu trodde det utan potatis i spya. Det tyckte i alla fall Brian att det såg ut som!

- Va fan är pommesen! Skrek han när han fick se den lilla dallrande potatisbiten på tallriken. Det stod ju på menyn att det skulle vara pommes gjord av en som hette Anna.

Ingen svarade så Brian tog i ännu mer och skrek så han nästan spräckte fönsterrutorna i festlokalen.

- Var är min pommes!

- Eh den här rätten heter bara PommesAnna bara för att det är potatis! Sa en av servitriserna.

- Blä! Säger Brian surt och skrapade över sin portion på Betinas fat medan hon inte såg. Åh det var gott!

- Har du redan ätigt upp! Sa Servitrisen. Du kanske skulle vilja ha en till portion?

- Nej verkligen inte! Sa Brian. Jag åt en hel ko innan jag kom hit så jag är ganska mätt, hehe! Så Betina, har du kul?

- Va? Sa Betina. Pratar du med mig?

- Ja vem skulle jag annars prata med, alla andra ignorerar ju mig!

- Det kanske jag också gör! Sa Betina surt.

- Haha... Nä men allvarligt talat. Vet du att Henning säger att han ska "göra det" med dig ikväll!

- Det bestämmer väll inte han! Sa Betina. Och ljug inte ihop en massa skit va!

- Men det är ju sant! Sa Brian. Skulle jag någonsin ljuga för dig?

- Ja du ljög för mig innan om din kusin! Sa Betina. Jag vet att ni är ihop!

- Vem har sagt det?

- Jag bara vet, och föresten så är du bara elak mot mig hela tiden. Sa Betina. Henning behandlar mig i alla fall med respekt! Ett ord som du antagligen inte ens vet vad det är.

- Vet jag ju! Sa Brian. Vänta ett litet tag bara.

Brian rullade ifrån bordet i sin rullstol och in till biblioteket som lägligt nog låg vägg i vägg. Ja man kan verkligen trolla med tid och rum i såna här sagor. Egentligen så hade inte ens byn där Brian bodde ett bibliotek sen Brian bränt ner det när han skulle leta efter en bok om insekter i tredje klass, men det är en annan historia som föresten är ganska tråkig.



Han kom efter tre timmars letande i gamla uppslagsböcker tillbaka till balen.

- Jo du Betina, det ska jag säga dig att respekt är en visad eller upplevd tillräckligt hög värdering av en persons egenskaper en så kallad aktning.

- Jaha, sa Betina och fortsatte dansa med Henning.

- Men hallå jag fick aldrig min efterrätt! Sa Brian då han upptäckte att alla gått från bordet.

- Den var ändå inte så god! Sa Nicke

- Nicke! Sa Brian är du här, jag trodde du fått vattenkoppor?!

- Nä det var bara ett myggbett, sa Nicke. Så vem är du här med?

- Mig själv! Sa Brian. Du då?

- Min morsa, hon står där borta i baren.

- Hej fru Andersen! Sa Brian och vinkade till Nickes morsa som stod i baren och pimplade tequila som om hennes sista dag var kommen.

- Åh hej Brian! Skrek hon.

- Åh hon är bara så pinsam! Sa Nicke och vände sig om och gick in på dass för att gråta en skvätt.

Brian satt i sin rullstol och tittade surt på Henning där han stod och dansade tryckare med Betina. Betina var faktiskt väldigt snygg ikväll i sin rosa klänning och utsläppta hår. Och hade hon gått ner i vikt, ja det såg faktiskt så ut! Betina är faktiskt ganska snygg när man kisar lite sådär med ögonen och på samma gång tittar i kors. Det kan inte vara så att Brian gått och blivit kär i Betina? Nä Betina är ju fan som en liten irriterande hund för Brian. Alltid nafsande i hans byxor och dreglande på finkläderna. Fast det slår lite sådär extra hårt i hjärtat när han tittar på henne, han kanske är kär i alla fall. Eller så har han fått en hjärtattack. Men vem bryr sig, Betina är ju faktiskt het! Brian satt sedan de resterande tre timmarna av balen och dreglade över Betina så när balen var slut och folket började gå hem så hade Brian helt och hållet glömt bort sin plan. Sin plan att förstöra Hennings knullafton med Betina då alltså!

- Vänta Betina! Skrek Brian då han såg Henning och Betina vandra bort i natten.

- Vad är det Brian! Skrek Betina surt. Kan du inte bara låta mig vara!?

- Nä det kan jag inte! Skrek Brian. Förlåt att jag varit så dum mot dig men jag älskar faktiskt dig.

Betina tittade på Brian precis som om hon inte riktigt hört vad han sa.

- Jo jag sa att jag älskar dig, I Love You! Ich liebe dich! Jojagog älolsoskokaror dodigog! Skrek Brian. Och Henning vill bara ligga med dig för att göra Britney avundsjuk!

- Hur ska jag kunna lita på dig!? Skrek Betina.

- Fråga honom!

- Henning, vill du bara ligga med mig för att göra Britney avundsjuk?

- Eh... hehe! Kanske... Sa Henning och började svettas floder ja till och med världshav.

- Då hade Brian rätt! Sa Betina och slog Henning på käften. Din jävla knöl!

Så Brian, var det här din plan?

- Nä inte riktigt! Sa Brian. Min riktiga plan inkluderade fem ton fläsksvål, en häst, fem kineser och ett kretslopp. Men de grejerna kan jag ju lämna tillbaka igen!

Betina sprang sedan fram till Brian så som i slowmotion. Ja det kändes i alla fall så för Brian, och han fick kisa väldigt mycket för att inte känna sig illa till mods.

- Åh Brian! Sa hon och lyfte upp Brian ur rullstolen och kramade om honom.

- Mmm visst, sa Brian och kände Betinas slemmiga läppar träffa hans övre pannlob likt ett stenskott.

- Så gör du nu slut med den där slampan Ella eller vad hon nu heter då? Sa hon surt.

- Visst, det första jag gör i morgon är att gå till Ella... Sa Brian och kände att Betinas kram nu verkade mer skadande än skön. Eh jag menar "slampan" och gör slut.

- BRA! Sa Betina och kramade om Brian igen.

Då kom plötsligt Britney springandes.

- Åh Brian du är så cool! Sa hon. Slå ner Henning bara för att rädda tjejen du älskar. Så du kanske skulle vilja gå ut och ta en fika någon dag, kanske hångla eller nått?

- Hångla... men jag och Betina är tydligen ihop nu så! Sa Brian. Och slå ner Henning, när gjorde jag det?

- Du kanske behöver göra det nu? Sa Betina och tittade förskräckt på Henning där han nu stod riktigt förbannad bakom Brian med smockan hängandes i luften, INTE bildligt talat då asså.

- Du ska nog få din tjallare! Skrek han och i nästa sekund låg Brian medvetslös på marken.

Han vaknar upp av att Nicke och hans mamma står och tittar på honom.

- Va fan gör du? Sa Nicke.

- Jag vet inte, säger Brian och ruskar om sin arma skalle. Var är Betina?

- Hon gggggick hemmm! Sa Nickes mamma där hon stod och vinglade.

- Ska du följa med hem och spela Alfapet eller nått? Säger Nicke.

- Kan ni kanske hjälpa mig upp först eller?! Säger Brian surt.

Då händer det som inte borde hända en 40-årig tant med jobb på banken och hus mitt inne i stan. Nickes mamma spyr ner hela Brian och Brian blir väldigt äcklad. Vilket nog vilken 14 årig kille med sneda tänder hade blivit om hans kompis mamma spytt upp köttfärssås på honom.

- Soorrry! Säger hon och skrattar. Nej där är taxin kom Nicke jag måste hem och titta på Bingolotto.

Också drar mamma Andersen hem sitt barn för att sedan somna på soffan och vakna nästa dag med världens huvudvärk och en utslagen tant i munnen... eh jag menar tand. Haha hur skulle det se ut om hon haft en utslagen tant i sin mun, läskigt!



Brian tillbringade resten av veckan med att ha huvudvärk och försökta ringa till Betina. Men varken hon eller hennes pappa svarade i telefonen.

- Tja, hej, hallå baby! Sa Brian då han pratade in sitt 111 meddelande på familjen Bechnicks telefonsvarare. Var är du? Jag har typ försökt ringa dig jättelänge, är du död eller nått? För om du är det så... eh ja. Men vi ses då, hejdå!

Senare samma vecka så får Brian veta att Betina flyttat till Indien med sin pappa för att bli risodlare.

- Varför sa hon inget!? Sa Brian där han står och pratar med Britney i kiosken.

- Vet väll inte jag! Sa Britney surt. Hon glömde väll bara att berätta det.

- Elakt gjort i alla fall... Sa Brian och fortsatte läsa det nya numret av Cosmopolitan.

- Ah du ska inte bry dig om henne, sa Britney och klappade Brian på axeln. Någon dag kommer du att hitta den där perfekta tjejen.

- Nej det är inte det som gör mig sur, sa Brian. Det är att jag hann göra slut med Ella...

- Vem är Ella? Sa Britney.

- En tjej i hamnen bara! Sa Brian.

- Du menar den gamla 90 åriga senila kärringen Ella Karrén som tror hon är 20?

- Eh ja... Sa Brian förvirrat. Men är hon inte 20 då?

- Nä hon är 92! Skrattade Britney. Du behöver nog ett par glasögon Brian!

- Ja kanske... Sa Brian. Men du Britney...

- Ja vad är det din fule fan?

- Då har jag en liten fråga... Är Betina tjock?

- Nej varför skulle Betina vara tjock för? Sa Britney. Hon är ju en sån person som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Den lyckligen fanen. Killarna bara svärmar runt henne ju!

- Ja jag tänkte väll det, Sa Brian ledset. Fan jag behöver verkligen glasögon.

Ja så förblev Brian oskuld för evigt. Men han skaffade sig ett par glasögon i alla fall och upptäckte både att det fanns ett McDonalds och en gubbe som äter tegelstenar i staden.

Men nu är i alla fall historien slut, och bra är väl det eftersom den inte var så jättebra.
SLUT!

Skriven av: JessPess

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren