Publicerat
Kategori: Novell

Brockern

När man ibland äter mat så kan rapa eller hicka. Hicka är ibland som en pest, för de flesta och massor av människor får hicka varje dag. En som inte tyckte om det, var en pojke som hette Patrik Johansson. Varenda gång han hickade blev han förvandlad till en liten brocker. En brocker kan man beskriva med ett par ord: Liten, stark och rolig. Brockerna bor oftast uppe på vinden och de brukar gå på tå när dem går. En del tror att det är möss däruppe. Storleken är ringa, för de är i olika storlekar, från en normalbyggd stol (inkluderat ryggstöd) till en biljardkula. Men en människa kan bara bli en brocker om man har arv eller en sjukdom som har gjort det så. Partik hade ingen brocker i sin släkt och han hade varit frisk i hela sitt långa liv. Fast hur kunde han då bli så där liten då?
Det är ingen som vet, men han hade då antagligen retat upp en brocker och sedan hade den där brockern sedan kastat en förbannelse på Patrik. Hans föräldrar visste om det hela, men det här var en hemlighet som ingen fick veta heller. Ingen av hans kompisar visste om detta, för han försvann snabbt då han blev en liten brocker. Nästa gång ska ni få höra om när han råkade visa detta fenomen för en skvallerbytta.

Skriven av: NB

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren