Publicerat
Kategori: Novell

Bunden för alltid

Allt hade vart så bra. De hade firat sin 2års dag och allt hade varit underbart.
Kvällen hade börjat med att han hämtade upp henne utanför hennes port. Hon hade haft en röd knälång klänning. Hennes bruna lockiga hår ringlade sig som en orm längs hennes axlar när hon gick och de svarta pumpsen smattrade ljuvt när de stötte emot underlaget. Hon var vacker, hon var alltid vacker. Hennes utseende var nog egentligen det han föll för hos henne till en början. Hon var en sådan man lätt lade märke till, idag var inget undantag.

Efter att han plockad upp henne hade de åkt in till centrum. De hade knallat runt i lite olika små affärer, spenderat lite pengar på egentligen helt onödiga, men ack så roliga saker. Efter några timmars promenerande hade de tagit en lång fika på Waynes, 2 latté och 2 kanelbullar. De hade pratat om livet, om deras framtid. De skulle flytta ihop, köpa hus och senare kanske en liten hund. De skulle ha en valp, kanske en golden.
När det bara var ungefär en halvtimme kvar innan de skulle bege sig till bion sa hon det. Hon sa att hon var gravid och tänkte behålla det.
Till en början satt han bara still. Han fick inte fram ett ord. Barn nu? De tankar som surrade i hans huvud var inte snälla, det va tur att det enbart va tankar och inte ord som kom ut ur hans mun. Visst kanske de kunde skaffa barn, men inte nu. De kände ju nästan inte varandra, 2år hade de vart tillsammans, 2 år bara. De hade ju inte ens flyttat ihop.

Han ursäktade sig och sa att han behövde gå på toaletten. Han reste sig, sköt in sin stol och gick. Felet var bara att han gick till höger när pilen mot toaletterna visade åt vänster. Han valde att fly, han gick hem.

Skriven av: jagetjag

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren