Publicerat
Kategori: Novell

Camillas helvetes liv

Camilla satte sig ner på stolen som stog bredvid den dyra o mjuka skinnsoffan. Hon undrade varför dom egentligen hade stolen där. När dom har stolen där så sitter ju ingen i soffan. Alla som kom in i rummet sätter sig nämligen på den stolen. Hon flyttade sig o satte sig i soffan bredvid sin mamma.
”Vinner vi något?” frågade Camilla sin mamma, som satt o spelade bingolotto.
”Njä… de e som vanligt.”
”Får jag spela på en lott?” Camillas mamma räckte henne den ena lotten. ”Varsågod. Vi vinner ändå inget.”
Dom satt tysta ett tag o lyssnade på vad dom sa på tv:n.
”Bertil 4” sa tv prataren, o Camilla gav till ett skrik av förtjusning. ”Det var den sista i raden som jag behövde för att få ringa in o va med!” Skrek Camilla o sprang till telefonen. Hon var så uppspelt för att få ringa in o kanske va med att hon höll på att halka på mattan som låg i hallen just där som man svänger för att komma in till köket.
Hon kollade på lotten efter numret som man skulle ringa in till om man hade vunnit, o slog det snabbt för att försöka vara först så att dom tog just hennes samtal.
Hon väntade länge och hörde hur signalerna gick fram. Först en sen två och sen… ”Hallå? Vem är det jag pratar med?”
Hon hade kommit fram! Dom hade tagit hennes samtal! Det hade aldrig hänt innan. Ändå hade hon ringt 2-3 gånger tidigare, men aldrig kommit fram.
”Hallå? Är det nån där?” sa den i andra änden på telefonen.
”Ha- hallå?” Hon hade blivit så chockad över att dom svarade att hon hade glömt bort allt som hon skulle säga.
”Hej! Vi trodde att du hade lagt på. Vem är det jag pratar med?”
”äh… Camilla.”
”Hej Camilla! Så du har vunnit va?”
”ja.”, svarade hon väldigt nervöst.
”Så, vilken lucka skulle du vilja ha då?”, Frågade programledaren.



Camilla kunde fortfarande inte tro det! Hon hade vunnit 5 miljoner kronor! Plus en helt ny bil och en resa! Hennes dröm hade verkligen gått i uppfyllelse! Nu var hela hennes liv perfekt! Nästan.
Hon hade bara en sak kvar som hon inte ville ha kvar. Oskulden. Det var ingen av hennes kompisar som hade den kvar. Bara hon. ”Men inte länge till” tänkte Camilla. Det var snart en fest som hon var bjuden på som hon visste att det skulle vara mycket killar på. Då skulle hon lägga in en stöt på en av dom. Hon hade en plan.
Hon var bjuden på en fest med bara dom coola människorna som hon alltid drömt om att få tillhöra. Just hon var bjuden! Hon hade blivit bjuden en vecka efter att hon hade vunnit pengarna o ryktet hade spridit sig över hela skolan.
Alla visste att nu var hon en rik liten flicka som hade oskulden kvar. Alla visste det.



Fredagen kom då festen skulle vara. Camilla hade köpt helt nya kläder just för denna kväll. Ett par tajta jeans, såna som alla dom coola snygga tjejerna hade, och ett skit snyggt linne till. Hon kände sig hel sexig. Med ganska mycket spackel, sina nya kläder, ett par höga klack skor och väskan full av sprit, vinglade hon mot festen. Det var inte så lätt att gå i högklackade skor om man inte var van, men Camilla försökte att gå så rakt som hon kunde.
När hon kom så var nästan alla där. Hon kände nästan ingen, men alla log och såg trevliga ut. Speciellt alla killar såg extra glada ut. ”Alla tycker att jag ser snygg ut!” tänkte Camilla medans hon gick rakt igenom hela folkmassan för att visa upp sig och se om hon såg någon som hon kände.
Just då kom det fram två killar, som hon aldrig hade sett innan, och presenterade sig.
”Hej, jag heter David och det här är Peter” sa en av de båda killarna, och båda räckte fram händerna för att hälsa.
”Camilla.” sa Camilla och räckte också fram handen och hälsade på dom.
”Har du kul, Camilla?”
”ja då, har bara inte träffat nån som jag känner än men.”
”Men häng på oss då.” Föreslog Peter och la armen om hennes axlar och alla tre gick iväg mot ett bord och satte sig.
”Har du något att dricka?” frågade David.
”Ja, här” svarade hon. ”Men jag tycker inte direkt att det är gott att dricka det. Det är för starkt.”
”Men det fixar vi lätt. Blanda det bara med lite läsk så är det inte så starkt längre.”
”Ok” Killarna hjälpte Camilla att blanda så att hon inte kände nån sprit smak längre.
Camilla drack och drack och drack. Hon kände inte nått än. Hon hade bara blivit lite lullig, men det var det ända. Nä, hon hade blivit kissnödig också. Så hon ursäktade sig och skulle resa sig upp och gå på toa, men då fick hon som ett slag i huvudet.
Nu kände hon då verkligen av alkoholen. Hon trillade ihop just efter hon hade ställt sig upp. Killarna skrattade och sa att dom nog får följa me henne till toan. Dom hade hennes armar under varsin axel och bar henne till toan. Trodde hon.



Det gick sådana rykten om Camilla. Inte bara på skolan, utan över hela stan gick ryktena om ”Horan Camilla”.
Hon själv kommer inte ihåg nånting av den kvällen, bara att hon hade träffat två trevliga killar som hette David och Peter. Dom tre hade suttit o pratat i början, dom hade till och med lärt henne hur man blandar läsk och sprit för att det ska bli godare. Dom hade vart jätte trevliga. Dom kunde inte ha gjort allt det som ryktena sa! Dom kunde inte! Ryktena sa att dom tre, Camilla, David och Peter, hade haft trekant och Camilla hade ställt upp på allt som killarna ville. Allt! Alla dom grövsta sakerna hade dom gjort!
Och Camilla kan inte komma ihåg nånting. Det sades att killar på festen hade satsat pengar på vem av David o Peter som skulle få Camilla i säng! Hon kunde inte tro det! Så nu gick alla runt o kollade snett på henne o alla hennes gamla kompisar ville inte ha något me henne och göra, inte heller dom nya. Dom sa alla att hon gav dom dåligt rykte om hon umgicks med dom. Förut hade allt vart så underbart! Hon hade vunnit en massa pengar och var lycklig! Men nu var hela hennes liv ett helvete!!



Det hade gått en månad efter festen som Camilla fick reda på det. Hon blev fortfarande kallad ”hora” och ”slampa” och hade fortfarande inga kompisar. Det var en dag när mensen skulle komma. Den har alltid vart helt regelbunden. Hon visste till och med vilken tid på dygnet då den skulle komma. Men nu kom den helt plötsligt inte. Camilla fattade inte vad som var fel. När det hade gått en vecka, och mensen fortfarande inte hade kommit, så ringde hon till ungdomsmottagningen och beställde tid.
När hon två dagar senare gick dit och kollade så frågade barnmorskan, efter hon hade tittat i Camilla, om hon hade haft oskyddat sex inom dom tre senaste månaderna. Camilla visste ju inte om David och Peter hade skyddat sig. Men hon hade ju inte haft sex med någon innan eller efter det, så hon svarade ”hurså?”
”Jo” sa hon, ”för du är gravid. Du är med barn.”



Camilla satt vid klippan och stor grät.
”Hur kunde hon va me barn? Varför hade dom inte skyddat sig? Varför gjorde dom så här i huvudtaget? Helvete! Varför var dom tvungna att sabba hela hennes jävla liv, nu när det började gå bättre för henne!”
Hon kramade ett brev som hon hade skrivit och sagt farväl till alla hon älskade i denna orättvisa värld.
Hon ställde sig upp, lade brevet på marken med en liten sten över så att det inte blåste bort, och tog ett djupt andetag.

Det blåste mycket den dagen. Vågorna var höga, och det skvätte vatten när dom hårt smällde upp mot klippan.
Hon skrek. Ångrade sig. Ville upp. Men det var för sent. Ingen kunde hjälpa henne. Kramper i lungorna när hon drog in vatten. En hög och stark våg slängde in henne i klipporna. Vattnet färgades rött.

Skriven av: Camilla Hermansson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren