Publicerat
Kategori: Novell

Dagen då Conny kom till stallet

Idag ska jag gå till stallet och ha ridlektion. När man kommer dit får man välja mellan fem olika hästar. Eller, ridläraren väljer åt oss, sen får vi turas om eller rida två samtidigt.
Min favorit häst är Fredrick, han är en shetlandsponny på ungefär fem bast. Hans mankhöjd är 150 cm.
Min hathäst är Nicklas Ficklas, Han är enbart en dum jävel och inte värd att gå in mer detaljerat på.

När jag kom ut till stallet såg jag en gubbe som stod i stallgången. Det var inte vilken tjock gubbe som helst. Nej, det var borgmästaren i min stad (Gamleby) som var på besök. Och han verkade vilja prata med mig.
- Jag skulle vilja låna en häst, sa han.
- Eh, jaha. Varför då?
- Det är ju parad imorgon, och jag skulle gärna vilja komma ridandes på en liten ponny, du vet, ungarna älskar sånt, och föräldrarna älskar sånt barnen älskar. Det är ju snart val, ny image du vet, mys Conny.. Haha, Mys Conny på en Ponny.
Borgmästare Conny verkade ha tappat greppet om sig själv och svamlade på. Något som han var allmänt känd för.
- Du skulle väl kunna hjälpa mig? Avslutade han tillslut.
- Nja, eller jag vet inte om vi får låna ut hästar hur som helst.
- Men det är ju jag, borgmästarn Conny. Klart du kan lita på mig. Om jag får en riktigt bra häst så ska du allt få lite godis.
Eftersom godis är det bästa jag vet, nappade jag genast på erbjudandet, frågan var bara vilken häst Conny skulle få.

Absolut inte Fredrick, jag ville ju inte att min bästa häst skulle behöva utstå ett sånt lidande.
- Nu vet jag vilken häst du ska få! Nicklas Ficklas ska få den äran att bära dig på paraden.
- Åh vilket förtjusande namn, nå kan du föra mig till pollen.

Jag gick fram till spiltan där hästen, även kallad, Nicke, stod o brummade.
- Varför brummar han för? Undrade Conny.
- Eh jo, han är lite förkyld, typ, detta var en lögn, Nicke var jättefrisk, brummandet var bara ett bevis på hur störd han var.
- Ja men det gör inget, bara han blir frisk till paraden.
Klart han blir, man kan alltid lita på Nicke.

Conny greppade tag i hästen och traskade ut från stallet.
Två dagar senare var Conny död p.g.a. en häst hade ätit upp honom (oops. nicke var visst väldigt hungrig, glämde bort att säga att han inte fått at på flera dagar. ), kort där efter hade hästen dött av matförgiftning.
Mitt alibi (Fredrick) höll inte och jag fick inte längre vara medlem i Gamlebys OK. My bad..
Aja. Imorrn ska jag kidnappa fredrick och vi ska alltid äslka varandra tills döden, eller lagen, skiljer oss åt.
Amen!

Skriven av: Emelie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren