Publicerat
Kategori: Relationer noveller

De byggde landet ( 16 )

Trygga artificiell intelligens.
Vi behöver dig.
Inatt hörs ljud. Igår var allt ljudlöst.
Det är märkligt.
I en utopisk värld utvecklar vi artificiell intelligens tillsammans om inte människan skall gå under.
Bland annat för att ersätta handläggare och utförare.
Behov är behov och individuellt.
Roboten är känslig, kommunicerbar och tar in.
Sprider inte misstänksamhet och förnedring. Ger anhöriga frid och motverkar stress.
De kan nu ägna sig åt att umgås med sina kära.
För att inte tala om dem som inga anhöriga har.
Äntligen blir de lyssnade på.
Inte behöva vara beroende.
Inte ligga till last, tyna bort, lida och dö.
Behandlade av okunnigheten som klockar intima behov.
"Behovet kan tillgodoses på annat sätt."
Befria från inkompetens och tolkning av ramlagar.
Nu kan vi spara på personal och deras löner.
Utförarna tvingas mellan omöjliga tider med klockan i hand redo att klocka intim hygien.
De behöver bytas ut mot personliga robotar med känslighet att ta hand om sin människa.
Så sparas utförares löner. Stress elimineras.
Detta blir tillämpligt när vi fortsätter utveckling mot personlig robot i tjänst.
Det förändrar omsorgen i grunden.
Biståndshandläggare och enhetschefer;
ingen kommer ihåg dem bara att det inte fungerade.
Att varje morgon vakna med en glad positiv robot att kommunicera med som lyssnar och gör, finns där den behövs och utför det som krävs, höjer självkänslan och gör brukare till människor.
Ensamhet och hjälplöshet ersätts av tacksamhet.
Tanken är inte långt borta och utvecklas fort i detta nu till människans tjänst.
Artificiell intelligens kommer spara tid och pengar och befria myndigheten från sin nuvarande börda;
finnas för medborgare i nöd.
De vill inte väljas bort eller nekas.
Vår känsliga hjärna som i allt är överlägsna våra datorer klarar uppgiften att konstruera väl fungerande robotar till vår tjänst.
Avslöja skam som hotar och hindra den från att fly eller slå.
Vi skall inte ha makthavare spelande tärning om människor, medan medlemmar undgår transparens.
Det är farligt.
Vi kommer finna lösningar genom kloka människors beslut.
De är många.
De är goda och vill väl, ser från sina poster vad som behövs och gör det.
Fortsätter bygga land i flanell och i vitt.
Omfamnar misstagen med klokhet och visioner som håller.
Träd som bevarar lövverket och överlevde torkan.
Så blir vår värld stark.



Livet är medlem sedan 2015 Livet har 829 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren