Publicerat
Kategori: Novell

De kommer om natten!

De kommer om natten! Om natten! När mitt rum är mörkt och mitt sinne är svart. Det är då de anländer från helvetets innersta rum. Om natten! Då jag ligger i min säng, vaken, svettig och skräckslagen. Jag vet att de kommer även denna bistra natt, och nästa och nästa, tills livet övergår i död, och döden för evigt låter mig brinna i helvetets röda glöd. De kommer om natten, från ett hål i väggen. Väggen som är hel om dagen, men som öppnas om natten. Ur denna hatets vidöppna port kommer demonerna: en röd, en rosa, och en violett. De dansar i en ring i natten. Framför min skakande säng sjunger och dansar de in dödens tid. Svagt självlysande framträder deras ohyggliga kroppar, kraftfulla tänder och ondskefulla ögon i rummets nästan totala mörker. De lyfter min säng och svingar den runt, runt tills jag kastas ut i rummets alla hörn. Den röda demonen sliter av mina armar. Den rosa demonen är rasande och sliter i ett enda ryck av mina ben. Den violetta demonen suger av skinnet på mitt ansikte. Jag skriker i natten, men natten är ondskans tid och ingen god kan höra mina förtvivlade rop. Med gula avlånga ögon stirrar den rosa demonen på mitt ångestförvridna flådda ansikte, och fyller mitt schizofrena sinne med ondskans filosofi. Till min fasa öppnar sig hålet i väggen ännu mer och ur denna port till ondskans värld, kommer ett starkt och bländande sken, men icke är det godhetens sköna ljus. Det är rött som det rödaste blod, rött som den starkaste vrede. Ett ilsket rosa lejon framträder och välkomnas omedelbart av den violetta demonen. Ett självlysande lejon, bestående av rent hat! Den sliter genast ut min ryggrad och äter den framför mina gråtande ögon. Jag ligger en lång stund, som en geléklump, betraktandes himlens skiftning från svart till mörkblått, från mörkblått till blått. Nu vet jag äntligen att de tvingas återvända till helvetet, ty ljuset fräter på deras hat. Jag är plötsligt tillbaka i min säng. Hålet i väggen är borta. Morgonens ljus framträder i ett vackert och välkommet skimmer. Godheten finns i morgonen, ty dess helande ljus tvingar tillbaka demonerna in i väggen och hålet läks, tills natten är här igen, ty de kommer om natten!

Vansinnet flödar fritt långt bortom normalitetens gränser.
Fredrik N är medlem sedan 2024 Fredrik N har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren