Publicerat
Kategori: Romantik noveller

De sju dödssynderna - Luxuria

Hur blev det såhär? Jag känner hans andedräkt mot min hals, jag tror att han sover. Solen har gått ner, mörkret har lagt sig över skogen och i Lexs rum. Jag blundar och tänker tillbaka på allt, hur det blev såhär?

Mitt liv var perfekt, jag hade precis flyttat hemifrån och njöt av att jag äntligen hade något eget. Att min pojkvän, Isak snart skulle vara klar med att läsa till läkare och få gå ut i praktiken. Att jag själv hade jobbat på samma butik sen jag slutade gymnasiet, som var snart 5 år sedan, spelade ingen roll. Våra liv var perfekta.
Det regnar. Jag springer från bussen och en bit på vägen tills jag kommer fram till huset. Jag sliter upp dörren och vattnet bara droppar från hår och kläder
-Hallå, svarar Lex, som är Isaks lillebror.
Eftersom Isak och jag har varit tillsammans i flera år så är Lex nästan som min egen lillebror. En dryg, utseendefixerad sjuttonåring, med samma svarta hår som sin storebror, en aning mer muskulös än sin bror. Eftersom han tränar hela tiden och jag konstant retar honom för det. Vilket han retas tillbaka, eftersom han säger att jag ser ut som en vandrande pinne.
- Det är jag, säger jag med tillgjord fånig röst
Lex kommer ut ur köket och skrattar
- Är det du? Jag tycker mer du ser ut som en väldigt ynklig bläckfisk.
Han tar ett bett av sitt äpple och skrattar igen
-Tack, själv undrar jag hur mycket steroider det finns i det där äpplet?
Han himlar med ögonen.
- Jo, jag tar och duschar innan Isak kommer? Om du inte har något besök därinne i badrummet? Jag böjer mig ner och börjar knyta upp mina dyngsura converse.
- Knappast, eftersom du och Isak är i duschen typ hela tiden så fort han kommer hem på besök. Så nej tack. Dessutom kommer inte Isak hem förrän imorgon. Han drar med morsan och farsan eftersom de ändå ska hem från Jenny och Tim imorgon. Men duscha du.
- Så det är bara du och jag fram tills imorgon? Jag himlar med ögonen
- Japp, jag vet inte hur jag ska orka men jag får väl stå ut.
Lex flinar
- Jag ska iväg och träna, så när jag kommer tillbaka så vill jag att det ska finnas varmvatten kvar.
-Seriö..
Och han avbryter mig, du fixar mat.
-Du vet att jag suger på att laga mat..
- Det finns mackor, ost, skinka och en ugn.
- Okej, stick nu så jag slipper dig
Jag drar av mig de sista blöta ytterkläderna och går fram och
boxar till honom lite löst på armen
- Med nöje, säger han och bugar på det fånigaste sättet han kan.
När Lex har gått, drar jag av mig mina jeans som sitter som klibbade mot mina ben. När jag tar av mig tröjan och linnet blir jag nästan andfådd. Jag går mot duschen, men stannar plötsligt vid spegeln i hallen. Jag stannar upp och tittar på min egen spegelbild.
Hm, är jag en vandrande pinne som Lex säger är jag iallafall en snygg vandrande pinne. Till skillnad från honom som ser ut som ett steroidberg. Jag småler. Även om han är ett ganska snyggt steoridberg.
Men ewww, tänker jag. Måste vara det här kalla regnet som gör mig så konstig. Jag går till badrummet och klär av mig mina blöta underkläder.
Jag det varma vattnet skållar mot min kalla kropp. Jag försvinner och hoppar till när det bankar på dörren.
- Vem är det? Ropar jag i chock
- vem tror du dumbass? Säger en lite irriterad röst
- Oh shit, Lex jag glömde.. börjar jag.
Jag hör hur dörren öppnas och jag tar en handduk snabbt som attan innan Lex drar bort duschdraperiet.
- Vad gör du?! Jag känner hur hettan sprider sig till kinderna.
Han har på sig joggingbyxor och ett vitt linne.
- Jag är trött, svettig och hungrig och är inte du klar om tio så slänger jag ut dig i regnet.
- Vad är det? Har det hänt något? Jag ser att något är fel, men allt han säger är
- Kan du bara göra som man säger någon gång? Sen går han ut och stänger dörren.
Jag står kvar, i chock. Jag måste ta reda på vad som är fel. Jag går ur duschen klär på mig mina någorlunda torra underkläder och en morgonrock och går ut.
Det lyser i köket och Lex står där och fixar varma mackor, efter en stund märker han att jag står där. Först säger han inget. Sen går han fram till mig och kramar mig.
- Förlåt, det är bara..
Han tystnar.
- Du vet du kan snacka med mig,om du behöver. men du får gärna lossa den där kramen lite, innan jag går sönder.
han släpper taget och skrattar lite tillgjort
- Inte mitt fel att du är så liten och klen och slår mig på skoj.
jag ler lite ansträngt, innan det blir en pinsam tystnad.
Så, börjar Lex. Om du gör klart mackorna så går jag och duschar. så kan jag dra på den här nya Tim Burton filmen sen?
- Visst, det blir bra.
Lex går och jag fortsätter med mackorna och ställer in dem i ugnen och ställer äggklockan. Sen kommer jag på att jag fortfarande har morgonrocken på mig.
Jag tittar ut ur köket.
- Du Lex?
- Japp?
- Mina kläder är fortfarande blöta, kan jag låna ett par mjukisar och en tröja?
Han kikar ut ur badrummet, överkroppen är bar.
- Om du sanerar dem efter du har använt dem, han skrattar
- Jag försöker fokusera och se på honom och inte hans kropp
- visst, jag himlar med ögonen.
Han stänger till dörren och jag hör duschstrålen mot kaklet. Jag går mot hans rum och öppnar garderoben. Jag känner hettan stiga på mina kinder och jag känner mig plötsligt väldigt varm. Jag hänger upp morgonrocken och känner mina hjärtslag pulsera. jag blundar och tänker på hans svettiga kropp, de definierade musklerna över nyckelbenen, armarna..
Eh, vad gör du?
Jag känner värmen från hans kropp, han står relativt nära, bakom mig. jag vänder mig om och ska just förklara mig, men innan jag hinner säga något så slänger han morgonrocken på mig och puttar undan mig från garderoben.
- Här, han ger mig ett par joggingbyxor och en T-shirt.
- Jag kollar mackorna och fixar filmen
- Gört, jag ska bara stå här och känna mig akward, jag flinar lite.
Då vänder Lex sig om.
- Du ska inte känna dig akward, du är akward. han skrattar och jag tar en kudde och kastar på honom. Han skrattar och går.
När jag kommer in i vardagsrummet så står mackorna där och filmen är redan på. Lex tittar upp.
- Om du hade varit lite muskligare hade kläderna kanske passat, han garvar och fortsätter kolla på filmen.
Jag sätter mig och tar en varm macka och tittar på filmen. Filmen rullar på och mackorna tar slut. jag känner plötsligt hur trött jag är och jag tror jag somnar, för jag en stund senare vaknar jag. Jag öppnar inte ögonen, men jag känner en kroppslig värme, en hand som kliar mig på ryggen. Lugna rytmiska hjärtslag. Jag flyger upp och Lex ser helt chockad ut av att jag är vaken.
- Förlåt, du verkade så trött och jag ville inte väcka dig.
Jag står blickstilla mellan Lex och tv:n. Jag känner mitt hjärta banka stenhårt, kroppen skriker, temperaturen stiger. Mina andetag blir tyngre och tyngre.
- Snälla säg något? Lex nästan reser sig ur soffan
I det ögonblicket brister jag. Jag trycker ner honom i soffan och sätter mig gränsle över honom och kysser honom.
Han sliter sig loss ur kyssen och ser på mig. Tar tag om mina höfter, hårt.
- Jag vill ha dig, så gärna. Han tar tag i mig, kysser mig försiktigt på halsen och fortsätter neråt. Sedan stannar han, väntar på mitt godkännande.
- Jag vill ha dig, ett stön lägger sig på mina läppar.
Han tar av mig tröjan som jag lånat och fortsätter kyssa mig där han slutade. Plötsligt kan jag inte hålla tillbaka, jag sliter av honom tröjan och kysser honom, hårdare, intensivare och han låter mig smaka på hans läppar.
Han trycker ner mig i soffan och får av mina byxor och kysser mina lår, smakar på min hud. Allt är eld och lågor och jag brinner. Vi brinner tillsammans. Jag är rädd att vi ska sätta hela huset i lågor, utan att bry oss.
Tillslut ligger vi i soffan, elden brinner fortfarande, men svagare nu.
- Vad fan har vi gjort? Lex ligger på mitt bröst.
- Jag antar att vi har förstört allt säger Lex och tittar på mig.
-Ja, säger jag. Vi har väl det.

Novellerna är ett sätt att beskriva mina känslor, vad jag känner och upplevt
A girl is no one är medlem sedan 2016 A girl is no one har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren