Publicerat
Kategori: Novell

Den farliga kyssen



Den farliga kyssen.

Jag visste när det hade börjat. Men jag vet inte när det kommer att sluta.

Jag kommer insläntrande iförd militärbyxor och en Lapin Kulta T-tröja. Utanpå detta en tjock, fodrad svart jacka, matchande mina svarta skor. Resten av klassen är redan där, jag är sen igen.
Läraren pratar om hur man hanterar en kamera. Jag sätter mig på en stol i hörnet, och lyssnar på en liten stund. Sedan reser jag mig upp och tänker att om läraren tjatar mycket längre så blir jag galen. Men han slutade och frågade vad vi ville göra.
- Vi kan väl få sluta nu, sa jag av en ren reflex.
- Jobba med våra filmer, sa en annan.
- Men vi kan inte filma alla grupper på en gång, sade läraren.
- Men då filmar en grupp i taget, sa jag.
Och så blev det. Men det blev lite bråk om vem som skulle börja. Men till slut kom vi överens om vem det var som skulle börja. Det blev grupp tre. Men dom hade problem så det stod dom upp till öronen (roligt uttryck det där).
Två av rollinnehavarna var inte med på det längre. En var sjuk. Den andre hade ramadan (han kunde inte röra tjejer).
Så det hela slutade med att jag var tvungen att spela en roll i deras film. En annan tjej valdes ut att spela mot mig. Vi satte igång att planera och ställa ordning kulisserna. Det gick bra (utom när spisen skulle upp för trappan). Sedan fick jag läsa igenom manuset för inställning ett.

Manus inställning ett

Frida och Linda lägger upp mat på tallrikarna medans dom pratar om den stundande parmiddagen.
-Vilken bra idé med denna parmiddagen, men vem är det som kommer med
Erik?, frågar Linda
-Det är Oskar, svarade Frida. En trevlig person, ni kommer att passa bra ihop.
-Hoppas han inte är som Gabriel var, otrogen. Jag orkar inte med en till sådan kille, säger Linda.
-Jag känner honom inte så väl men jag tror inte att han är sådan, sade Frida.
-Bra, säger Linda

PLING PLONG, PLIN PLONG (dörrklocka)

-Dom är här nu, säger Frida.
Hon går och öppnar dörren. Utanför står Erik och Oskar.
-Hejsan älskling, säger Frida och kramar om Erik.
-Tjena sötnos, säger Erik då.
Dom går in. Erik presenterar Oskar för Linda. Linda och Oskar skakar hand och hälsar. Sedan går dom och sätter sig vid bordet. Då frågar Linda Oskar.
-Vart jobbar du då?
-Jag jobbar på Stadium, du själv då?, frågar Oskar.
-Jag jobbar som undersköterska på sjukhuset, säger Linda.
-Ja, hur var det med det där extraarbetet det var sådan diskution om?, frågar Frida.
-Ja det var jobbigt men det gick bra, säger Linda
-Ska du hänga med ut i köket och ordna med efterrätten?, frågar Erik

Hela scenen slutar med att Linda och Oskar sitter och kelar i köket.

I denna scen är det jag som skall spela Oskar. Detta gör jag och det gör jag bra. Det var bra och vi gjorde inte en enda omtagning. Kameramannen skötte sig fint.

Det är nu som det börjar gå lite åt fel håll. Det är nu som vi skall spela in inställning nummer två.

Manus inställning två.

I denna scen sitter Oskar och super i en bar på en festplats. Oskar sitter och dricker en öl. Han är full. Musiken är Dance. Sedan byter de till tryckarmusik. Då kommer Helen fram och frågar:
-Ska vi dansa?
-Javisst, säger Oskar och vinglar till dansgolvet med tjejen.
Dom börjar dansa tryckare och sedan hånglar dom. Linda ser detta och rusar fram och klipper till Oskar och säger:
-Fyy faan för dig!!!!!
Oskar skriker då:
-Lindaaaaaaaaa det är inte som du tror!
Då säger Helen:
-Jag trodde du var singel, men jag är väl snyggare än henne?

Det var under inspelningen av denna scen som det hela började. Vi diskuterade detta med kyssen ett bra tag och kollade in flera olika varianter på
att fejka en kyss. Sedan när detta är över sätter jag mig vid bordet som skall representera baren och tar tag om ölflaskan. Kameramannen ställer sig på plats. Musiken startar och man börjar att spela in. Jag tar några klunkar ur flaskan och försöker se full ut. Efter en stund kommer Helen fram och frågar:
-Ska vi dansa?
-Javisst, säger jag och drar iväg henne till dansgolvet. Där kramar vi om varandra och börjar dansa. Sedan händer det!!!! Jag kysser henne på riktigt!!!
Sedan kommer Linda in och klipper till mig och skäller:

-Fyy faan för dig!!!
-Lindaaaaaaaaa, det är inte som du tror, skriker jag då.
Helen tittar på Linda som springer iväg och vänder sig till mig och säger:
-Jag trodde du var singel, men jag är väl snyggare än henne?

Nu brast mur nummer ett. Kärleken. Jag hade upplevt äkta kärlek.

Efter detta kände jag att jag inte riktigt var mig själv. Jag kände mig konstig och var nervös hela tiden. Mitt humör svängde fort och ofta. Jag blev lätt arg.
Jag blev ofta deprimerad. Det fanns bara en lösning på problemet. Jag var tvungen att bli ihop med Helen. Och det blev jag. Sedan bestämde vi oss för att vi skulle gå på bio tillsammans. Vi skulle se Scary Movie 2. Men det var då början på det hemska hände. Det kan jag aldrig glömma.

Jag och Helen stod vid biografen och väntade på att dörrarna skulle slås upp. Vi pratade och jag var på gott humör. Då kom Kristin dit. Hon fick syn på mig och sade:
-Så du kom hit fast vi inte kunde gå tillsammans.
Helen hörde detta och gav mig en arg blick. Hon sade med en ilsken accent:
-Så du ville gå med henne egentligen!!! Fast vi är ihop!!!!!!
Sedan vände hon sig om och började gå därifrån. Jag gick och tog tag i hennes axlar och bad henne att lyssna på mig. Men det ville hon inte. Helen sparkade till mig och sprang därifrån.

Då brast mur två. Sorgen. Jag hade upplevt äkta sorg.

Sedan befann jag mig i en enda veckolång depression. Så en dag när jag gick av bussen i skolan så slog plötsligt depressionen över till blint raseri. Jag
hade bestämt mig. Helen skulle få ångra att hon stack den dagen vid biografen. Jag började leta efter henne.

Då brast mur tre. Ilskan. Jag hade upplevt blind ilska.

Jag hittade Helen stående i studiehallen tillsammans med hennes kompisar.
Jag gick fram till henne och knackade henne på axeln. När hon vände sig om
slog jag till henne, med en knuten hand, så hårt jag kunde strax under tinningen. Hon ramlade ner på golvet och jag började sparka henne.
Hon skrek av smärta, och det verkade göra mig ännu mer arg. Hur vågade hon skrika i min närhet?! Jag satte mig på knä och slog henne i ansiktet och i magen.
Naturligtvis försökte folk stoppa misshandeln, men dom fick snart dra sig tillbaka. Dom fick stryk dom också.

Lika plötsligt som ilskan hade kommit, försvann den. Jag kunde först inte riktigt förstå vad som hade hänt, men när det gick upp för mig så blev jag rädd.
Tänk om hon var död??!! Vad hade jag gjort??!! Jag sjönk ihop på golvet och började gråta. Sedan kröp jag fram till Helen och lutade mig över henne och bad om förlåtelse.

Då brast mur nummer fyra. Förlåtelse. Jag hade bett om förlåtelse.

Jag fick inte reda på om jag var förlåten. Helen mumlade något och svimmade
sedan av. Jag fortsatte att gråta.

Dom fyra murarna hade fallit. Kärleken, sorgen, ilskan och förlåtelsen. Det var dessa fyra murar som hade byggt upp mitt liv. Dessa var dom fyra känslorna jag hade lovat mig själv att aldrig känna. Nu när dom hade brustit förstår jag hur kall och otrevlig jag hade varit. Allt jag hoppas nu är att världen kan ge mig förlåtelse.

Bjarne Christensen.

Skriven av: Psykopat Mullvad

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren