Publicerat
Kategori: Novell

Den hemska lärarinnan

- Å! suckade Jessica. Spenatplättar! Äntligen!
Jag log mot henne.
- Ja, vad underbart, höll jag med.
- Sara, hur många tog du? frågade Jessica.
Fröst trodde jag att hon menade mig men hon pratade till Sarah L.
Själv heter jg Sara. M. och jag ska bli författare. Just nu håller jag på med skoltdininen där det bara finns få mini spalter de flesta skriver.
Jag är en av dem.
Jag tog många plättar med sylt och satte mig för att börja äta.
Just då kom lärarinnan Sophie förbi.
- Sara . Sally . Serio . Just den person jag ville träffa.
Jag hatade henne. Och hon verkade njuta av varenda sekund hon fick trakassera mig.
Hon tittade ogillande på min mat.
- Ska du mata grisarna? Är det därför du äter som en gris? Är det därför det där ser ut som grismat?
Hon pekade girigt på min tallrik och gick sedan därifrån.
HUr ska man äta plättar med SYLT utan att syltet sprider sig ut i tallriken? Vet ej!

'' Matsalskaos.
Idag var det spenatplättar med sylt vilket innebär att alla ska gå och mata grisarna.
Låter detta logiskt?
Ja, tänker vår kära lärarinna Sophie Wederström. Klart det är logiskt.
För när man äter sylt och spenatplättar som är snabbmat borde man inte smutsa ner tallriken utan hålla den skinande ren.
Alltså borde alla som åt sylt den dagen och hade smutsig tallrik vara påväg och mata grisarna?
Jag frågar.
Efter en timmes vandring har man fått reda på att ingen annan än Sarah L har fått en utskällning på hur man äter. ''

- Dear Sarah. Happy Birthday too yoooooooooooou!
Alla satte sig ner moch jag började bjuda.
- Får jag också en?
Jag hade inte ens hunnit bjuda en endaste en.
Men jag räckte fram påsen åt Sophie som frågat.
Det var choklad. Choklad i: Mint, toffe, cocos, apelsin, citron och vanlig.
Sophie spottade ut chokladen genast när hon kände vad det var.
- Vad är detta för gift? frågade hon.
- Choklad, viskade jag och såg ner i marken.
- Jaha, du visste inte det förr, eller hur? frågade Sophie. Jag menar, du köpte inte den... Man blir ju... Du ville väl inte bli ännu fetare?
Ja, hon tittade på min kropp. Hon hade ofta antytt att jag var tjock. En gång hade hon till och med sagt det högt.
- Jag...
- Håll käften! skrek Sophie. Var glad att jag accepterar dig. Feta ekevr accepteras i alla fall inte. Så ta bort det där chokladen. Du får inte bjuda. Du har både för och kvarsittning i morgon.

Jag skrev min spalt.
'' Sarah L hade födelsedag! ''
FRåga inte varför jag använder Sarah L:s namn.
'' Men när Sophie. Lärare i femman såg att det var choklad sa hon till Sarah att hon inte fick bjuda mer.
Sedan sa hon att Sarah var för tjock för att äta dem själv varpå hon slängde dem i soptunnan. Sedan skrek hon hållkäften och gav Sarag både för och kvarsittning plus hemanämrkning plus ett telefonsamtal där hon överev som bara den!
Ändå fortsätter det....
Sarah . S . Serio ''
Jag hoppade att rektorn skulle göra något åt saken för jag skulle med alla medel få bort Sophie från vår skola.

Skriven av: Tamara Mäntyniemi 11 år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren