Publicerat
Kategori: Novell

Den lyckligaste dagen.

Jag sitter på fönserkarmen och tittar ut. Änu en natt utan sömn.
Det var faktiskt inte mitt fel den här gången. Jag behövde det, jag var för förstörd igår. Minnerna kom upp och rösterna som skrek.
Det var min ända utväg, för stunden. Stämningen var också perfekt. Mörkret hade slukat solen och det ända ljuset var från mitt ljus som stod på bordet. Det var som jag ville få fram minnerna. Jag kanske ville minnas bara för att få göra det. Eller var det för att alla behandlar mig som om jag var onsynlig, och att jag blir förnedrad varje dag.
Är det här min ända utväg?
I mitt fall så tror jag det. Jag har försökt, men dom ahr hittat mig innan det har varit försent! Det känns så meningslöst att vara här när ingen bryr sig.
Min psykriatiker tror att hon vet hur jag känner mig, hon tror att hon vet vad det är för fel på mig, hon tror att hon vet vem jag är. När inte äns jag vet det.
jag vet bara att jag inte vill vara här, jag vet att jag måste göra det rätt, vid rätt tidpunkt. Så jag gör något rätt här i livet. Nu när mina sår på handlederna inte har läkt än ska jag smuggla med en kniv från matsalen upp till mitt rum.
Så kan jag sitta i det kalla vita rummet med det fönster som jag sitter i just nu. Så kan jag sitta här utan att en ända tår gilder ner från min kind.
Jag ska bara sitta här och uppleva den lyckligaste dagen i mitt liv.

Skriven av: yasmine

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren