Publicerat
Kategori: Novell

Den Mörka Organismen

”Vem är denna världs gud?” frågar du mig. Hur kan en god gud tillåta sina barn att undergå det elände vi idag genomlider? Jag ska säga dig ett och annat om maktförhållandena på denna planet, jag ska säga dig att det finns inte längre någon god gud som vaktar över oss, beskyddar oss. Endast en djävulsk kraft som betvingar oss.
Djupt nere i jordens mörka inre, utanför de brinnande elfenbensportarna till helvetet lever den; den Mörka Organismen. Dess existens har länge varit känd av oss arma själar som bebor ytan varunder denna best, född av mörkret, dväljs. Dess dunkla planer och rysliga ränker mot oss har sedan begynnelsen förpestat våra liv, hållit oss och i schack och fått oss att underordnas dess nattsvarta, monstruösa intelligens.
Ja, för den är sinnrik, Den Mörka Organismen, fylld av infernalisk falskhet och vederstyggliga avsikter. I tidsåldrar har dess bläckfisklika armar hållit vår värld i ett fasligt strupgrepp och tvingat oss, Folket, till knäna. I dess becksvarta inre arbetar dess mekaniska delar oförtröttligt, ångvisslor som tjuter, hydrauliska armar som slår takten till vår undergångs dödsmarsch - vätskor som ej är av ljusets värld pumpar genom organiska rör och slangar för att föda den fasansfulla pulserande hjärna som pryder maskineriets topp.
Vättar och alla avgrundens demoner tjänar Den Mörka Organismen och sköter den. De putsar och fejar det sataniska maskineriets plåt blank med trasor gjorda av människohud och de skrattar när de arbetar! Ja, de skrattar de vansinnigaste skratten skrattade av någon som skrattar; med sina hornprydda huvuden bakåtkastade skrattar de hysteriskt åt Folket på jordytan, och åt vårt oundvikliga fördärv.
Den Mörka Organismen är parasiten och guden i ett. Likt en cancersvulst klamrar den sig fast kring jordens hjärta och förgiftar vår värld med sin outsägliga ondska. En ondska vi möter var dag i våra liv på jordytan.
Dess planer är av mörkret födda och syftar allena till vår underkastelse.

Med sina groteska bläckfisksarmar har Den Mörka Organismen lekt med oss som en dockmästare; ända sedan vi klättrade ner från träden har den manipulerat och förlett oss. Den har inflytande överallt, ska jag säga dig; likt en skugga har den glidit in och tagit kontroll.
En personifiering av Den Mörka Organismen är de solglasögonsbeprydda, rika, cigarrökande affärsmännen och statsledarna; de sitter i det elegantaste konferensrummet, i den högsta skyskrapan, i den största staden i väst. De bestämmer över våra öden genom hjärtlösa skatter, diabolisk byråkrati och kuvande lagar. Men tro icke att dessa Maktens Vidunder är söner av Adam och Eva! Nej, de är Den Mörka Organismens handplockade demoner och helveteshundar, klädda i kött och blod för att narra och förleda oss. De är Den Mörka Organismens tortyrmästare, som varje dag förtrycker och hånar Folket; håller oss nere. Vi, du och jag, och våra olyckliga medmänniskor känner dem under namnet ”Dom”.
Dessa ohyggliga demoner startar krigen som leder tusentals människor i döden. De skapar växthuseffekter och ozonhål. Mentalt sjuka som inte får vård, diktaturer, terrorattacker, social misär i de mänskliga leden, självmord, mord, pornografi, ras- och könsskillnader, hat och lögner, allt detta är ”Deras” verk. Och, som det yttersta, mest gehenniskt sluga bedrägeriet är att ”Dom” gycklar oss att tro att felet är vårat!
Men låt er ej bedras, mina vänner! Det är inte hos oss felet ligger. Nej, det är mörkrets hand som håller i trådarna, som försätter mänskligheten i den monstruösa misär vi varje dag släpar oss igenom.

Så nu vet du, min lärjunge, att när din chef hånler dig i ansiktet och refuserar din ledighetsansökan är det ett led i Den Mörka Organismens plan. När du inte förstår var dina hårt inarbetade skattepengar har tagit vägen ska du veta att mörkrets demoner använder dem för sina naturvidriga förlustelser. När du ser uteliggare i armod, polisbrutalitet och ungdomskriminalitet då vet du att det sataniska nät av mörker och ondska har dragits åt hårdare kring människan, där hon står ensam i sin strid mot infernots flammor. Du skall också veta Den Mörka Organismens sanna namn.
Ty det är ”Samhället”.

Skriven av: N-E Nauclér

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren