Publicerat
Kategori: Novell

Den onde Fredrik

Solen sken en vacker måndagsmorgon, allt var bra tills jag fick syn på Fredrik. Han tittar på mig med en ondskefull blick, man såg med den blicken hur mycket han hatade mig. Allt kändes som att det gick i slowmotion, en vind med stark man parfym kom emot mig. Jag kände mig väldigt illamående, han var den sista människan som jag ville stöta på i skolan. Jag försökte skaka bort händelsen ifrån mitt huvud eftersom jag skulle behöva genomlida en timmes lektion av matte därefter, jag gick till min matte lektion och hoppades att mötet med Fredrik inte skulle förstöra min lektion. Jag satt på matte lektionen och försökte hänga med vad man skulle göra och vad läraren sa, men eftersom mina tankar fylldes utav det hemska mötet med Fredrik så kunde jag inte hänga med i matten riktigt.

En timme senare när matte lektionen var över gick jag till lunchen, jag hade länge längtat till lunchen då det serverades kyckling den dagen. I matsalen fanns det bara ett litet bord kvar som man kunde sitta vid så jag satte mig vid det bordet. Såklart så skulle också Fredrik äta, eftersom det det bara var ett bord kvar att sitta vid och det nästan inte fanns några platser kvar vid vårt bord så satte han sig bredvid mig. Jag åt snabbare än vanligt för att så snabbt som möjligt kunna komma därifrån och träffa min goda vän.

Jag gick så fort jag kunde ut ur matsalen och gick till min vän Charlotta, vi satte oss på en brun orange sliten bänk. Vi satt och pratade ett tag tills Fredrik och hans fyra vänner satte sig vid den lite större bänken bredvid oss. Både jag och Charlotta kände hur han tittade på oss bakom våra ryggar, vi båda tog i med överdrivna skratt och pratade om andra killar. Eftersom Fredrik var både mitt och Charlottas ex och han inte behandlade någon av oss på rätt sätt så finner ingen av oss särskilt mycket gott i honom.

Efter lunchrasten skulle vi ha en klass fotografering. Jag gick till det rummet vi skulle fotograferas i och hoppades att jag inte skulle behöva ställa mig i närheten utav Fredrik. Fotografen började berätta till alla var man skulle stå, han började med att säga var dem på den främsta och mellersta raden skulle stå. När han väl kom till den raden längst bak sa han mitt namn, jag skulle stå i mitten av den raden. Jag hoppades att han skulle be Charlotta att ställa sig bredvid mig då hon inte hade ställt sig än, mina förhoppningar krossades snabbt när han ropade upp Fredrik. Han ställde sig bredvid mig och tittade på mig lite små skyldigt men tittade genast rätt fram emot kameran när han insåg att jag märkte honom. Eftersom att det nästan var fullt på våran rad bad fotografen oss alla att stå närmre varandra. Vi tittade på varandra någon sekund innan vi trängde ihop oss. Vi log med påtvingade leenden åt kameran och väntade på att det skulle vara över. När fotografen var färdig med att ta alla bilder gick jag snabbt ut ur rummet.

Dagen därpå skulle min klass ha samarbetsövningar. Jag, Charlotta och Fredrik hamnade i ett lag och vi skulle ha en frågesport om hur mycket man visste om lärarna . Det vinnande laget skulle få ett paket med kexchoklad. Jag och Charlotta älskade kexchoklad och vi ville därför gärna vinna det priset. Under de första frågorna var det väldigt stelt i våran grupp, och vi diskuterade inte speciellt mycket. Jag och Charlotta pratade lite granna men Fredrik satt helt tyst. Efter ett par frågor började vi prata allt mer och mer, Fredrik pratade en del han med. Som tur var så kunde Charlotta svaret på nästan alla frågorna, de andra lagen hade inte lika mycket kunskap om våra lärare som hon gjorde. Det slutade med att vårat lag vann, och vi tre fick dela på kexchokladen.

Jag och Charlotta satte oss sedan på våran fina slitna bänk, vi åt upp var sin bit kexchoklad och pratade om dagen. Vi blev avbrutna mitt i vårat samtal utav att våra telefoner lät, det var Fredrik som hade skickat meddelanden till oss. Han bad om ursäkt för vad han hade gjort mot oss och ville inte ha det sådär längre, han ville att vi tre skulle bli vänner igen. Vi båda accepterade hans ursäkt men bad honom att komma till våran bänk och prata med oss om det. Vi alla tre gick därifrån med leenden på läpparna. Där började våran vänskap på ett nytt kapitel.

Jag heter Sandra :)
Sandra är medlem sedan 2016 Sandra har 4 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren