Publicerat
Kategori: Novell

Den ovanliga lektionen

Det fanns en 17-årig pojke som hette Jonas och han såg ut som alla andra pojkar som går på gymnasiet, men han var ändå mycket ovanlig, eftersom varje gång han sa ordet 'katt', så blev han en katt. Han visste inte om detta förut, men en dag fick han reda på det. Så här gick det till:

Han skulle berätta muntligt om ett djur som han tyckte så mycket om: Katt.
Jonas lärare Johan Runnersten sa Jonas namn och Jonas ställde sig framför lärarbänken och sa:

- Nu ska jag berätta för er om mitt favortidjur: Katten. Katten känner många till på olika sorters sätt. Men katten var redan under...
- Titta på Jonas, skrek en av eleverna, han krymper.
- Vad säger du? frågade läraren. Sådär säger man inte...
Eleven hade rätt. Jonas hade börjat krympa. Han fick morrhår, nos, spetsiga kattöron och en svans.
Nu blev Jonas rädd och flydde från klasskompisarna, läraren och klassrummet.
- Efter honom, skrek en annan elev och alla sprang efter Jonas.
Jonas, som i sin hemska panik upptäckte, att alla de andra följde efter honom fick en lysande idé. Han upptäckte att ena handen hade blivit en tass och han knäppte upp tröjan, byxorna. Plötsligt blev han, på ett märkligt trollslag, förvandlad till en katt. Men nu var det inte lätt, för nu kom elever och en lärare efter honom.

Forts.

Skriven av: Alm

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren