Publicerat
Kategori: Novell

Den tråkigaste somaren...

NOVELL

Den tråkigaste sommaren…

Det var en varm dag på sommaren, lovet hade precis börjat. Eva tänkte att detta skulle bli den tråkigaste sommaren i hela hennes liv…

Den tid som gått hittills på sommaren hade varit mer likt en kylig höstdag än en varm sommardag i juni, utom just den här dagen. Men Eva hade tänk tillbringa den här dagen precis som alla andra, med en chipspåse och en bra film i soffan… Eva hade gått iväg med cykeln till kiosken och länsa dom på några påsar chips (helst grill) och en läsk. Hon svettas väldigt mycket och hennes tunna klänning är inte tillräckligt för att skydda mot solens varma strålar. Hon tänker att hon nog borde ha tagit på sig lite solskyddskräm, helst av den allra högsta graden som fanns. Hon gick och småsjöng lite på den nya låten med Martin som hon spelade på högsta volym på freestylen. Någonstans i bakgrunden hörde hon sitt namn ropas, men tänkte att ingen hon kände var ändå hemma över lovet så det måste vara någon annan som ropade på någon med samma namn som hon. Plötsligt kände hon en varm hand på sin svettiga axel.
- Hallå! Är du döv eller?
Hon vänder sig snabbt om och ser ett par leende läppar
- Markus! Är du här redan? Du skulle ju inte ha kommit förens nästa år!
Hon kastar sig i hans armar och kramar om länge. Det var Markus, en kille som hon hade känt sen hon var en liten, men som hon hade blivit kär i det året innan han åkte till U.S.A. för att plugga. Egentligen skulle han ha stannat i U.S.A. tills nästa år, för utbildningen varade i två år. Han skulle plugga på photowork, en jättebra foto skola, i New York.
Hon hade nästan glömt bort hur sexig Markus var egentligen… Hans bruna hår hade blekts lite av den starka solen, även fast det bara hade varit sol idag. Han var också solbränd på de starka armarna och i ansiktet. Det hade egentligen inte hänt så mycket med ”deras”(=hennes) kärlek innan han åkte. Hon hade känt sig så nere när han åkte… Det hade tagit flera månader för att överhuvudtaget kunna sluta tänka på honom jämt. Faan ta honom, faan ta allt!!! Varför skulle han komma hit nu och förstöra allt! Hon hade ju precis slutat tänka på att det skulle kunna bli dom två! Varför? Hon kände sig båda glad och arg på samma gång. Hon var glad för att han var här nu, och allt kunde bli som förut (ialla fall lite som förut). Men hon var också arg på honom för att han kom och förstörde för henne när hon nu äntligen gått vidare i sitt 17-åriga liv.
- Vill du hänga med på en fika? Han tittar leende med ”bedjande” ögon på henne.
Hon tänkte att när han ändå var här så skulle hon ju ändå inte kunna tänka på annat än honom, så varför inte följa med?
Hon hörde sig själv svara: - Självklart!
De gick till ett av ”inne-fiken” bland ungdomarna i stan, och satte sig ner och beställde en varsin coca-cola och en bulle…
- Varför är du tillbaka så tidigt? Frågade Eva.
- Jag saknade den Svenska sommaren så mycket... Men när jag väl kom hit så var jag tvungen att sitta inne för att det var så himla kallt och klok som jag var så tog jag bara med mig kortbyxor och t-shirts…
Eva skrattade till: - Ska du stanna här länge då?
Markus log: - Tillräckligt länge…
Hon tänkte att nu var det kört, Markus var här och hon var troligen mer kär en vanligt i honom... Börjar allting om igen. Hur kommer det att bli nu när han ska åka tillbaka igen.
Hon frågar honom mer allvarligt den här gången: - Men ärligt nu, vet du hur länge du kommer att stanna? Är det bara någon vecka eller kommer du att stanna här för alltid?
Markus blev lite allvarligare: - Jag vet faktiskt inte, kanske stannar jag lite längre… Jag har en returbiljett som går tillbaka om en månad, men jag vet inte, om jag hittar någon som jag kan tänka mig dela mitt liv med så kanske jag stannar… Markus log.
En liten gnista hopp tändes inom Eva. De kanske hade en chans ändå?
När de skulle gå frågade Markus ifall hon ville följa med på en rundtur i hans nya bil, för han hade precis tagit sitt körkort och ville visa alla hur ”duktig” han hade varit som klarade det, efter ”bara” 22 lektioner.
- Javisst, svarade Eva glatt, - Självklart
- Hämtar du mig vid 5 då? Undrade Eva
- Javisst, svarade Markus leende, vi ses då!
Eva gick hem och började göra sig iordning för rundturen i han ”über bästa bil”.
Hon gick in och duschade av sig lite snabbt och satte på sig en ny klänning.
Den hade hon precis köpt, den var en röd, ganska kort klänning med djup urringning.
Den borde väl få Markus att tänka på något annat en hans nya bil, tänkte hon
Markus kom som de hade bestämt klockan 5, och det första han sa var: - Faan så sexig du var då! Ifall jag hade vetat hade jag också tagit på mig något ”finare”… Han kollade ner på sina slitna jeans och tröja fläckig av olja… Men men, finns inget att göra åt det. Men om du verkligen vill så kan du ju hänga med hem till mig och titta på när jag byter om. Markus leende var det största hon någonsin hade sett nu… Egentligen så ville hon ju göra det men hon ville ju inte att Markus skulle tro något om henne, så hon svarade: - Jo du, det kan du ju drömma om hörru! Eva log. De sprang skrattandes ut till bilen, det var en ganska gammal bil, otroligt skrotig, men men, den går ju att åka i… De åkte ut ur storstan och drog till stranden. De parkerade en bit bort, så de var tvungna att gå en bit för att komma dit, och Eva tog av sig skorna och gick barfota i den varma sanden. Markus hade tänkt på allt, och han hade tagit med sig en korg med picknick och en varm filt att sitta på. När de kom fram till stranden så bredde Markus ut filten, och hjälpte Eva att sätta sig tillrätta… de åt en god ”middag” med grillad kyckling och rödvin. När de sedan ätit klart så slutade Markus plötsligt le.
- jag måste berätta något för dig…
Eva kände hur magen knöt sig…
Markus fortsatte: - Ända sedan jag såg dig för första gången har jag gillat dig… och då menar jag VERKLIGEN gillat… Och orsaken till att jag åkte tillbaka till Sverige var INTE för att jag saknade den svenska sommaren,,, det var för att jag inte kunde ge upp hoppet om att det någon gång skulle bli vi två…
Eva började plötsligt småfnissa…
Han såg nästan sur ut nästan skrek: - Vad är det som är så jävla kul? Här sitter jag och berättar mina innersta känslor för dig, och du börjar garva! Jag visste att jag inte skulle göra det…
Eva hejdar sig…- Men, jag tycker inte att du ska ändra dig! Jag känner likadant… Har jag gjort ett bra tag nu, jag blev så lessen när du åkte till USA. Du är den enda jag tänkte på i över 5 månader!!! Jag vill verkligen ha dig… Markus blev tyst och började plötsligt le…
- Då gör det inget om jag kysser dig nu alltså?
Eva lyckades klämma fram ett svagt nej…
Markus lade ömt händerna på hennes kinder och sakta möttes deras läppar…
De kysstes långt och ömt…
Sedan satt de i varandras famnar och såg solen gå ner…
SLUT

Skriven av: kicki

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren