Publicerat
Kategori: Novell

Den vita duvan!

En dag i maj så gick jag till skolan!Jag öppnade dörren och alla stirrade på mig!Kommer du inte ihåg att vi skulle börja tidigare idag? Frågade fröken!Jag slog mig i pannan och sa:Nä det hade jag glömt!Jaja ta nu upp era matteböcker sa fröken!Jag satt och tänkte istället för att lyssna på fröken!Varför är jag här och varför finns jag?Det är en omöjlig fråga!Eller?Jag tittade ut!Bilar åkte på gatorna!Folk gick förbi!Men så åkte plötsligt en vit duva förbi fönstret!Jag reste mig ur stolen och sprang ut!MATILDA!Var tror du att du ska gå va?MATILDA sa fröken!Hon följde efter!Och varför ska mitt lås vara så svårt på cykeln!KOM TILLBAKA PÅ MOMANGEN hörde jag fröken säga ganska nära dörren!Hon var ifatt!Plötsligt åkte låset upp av sig själv men hur vet jag ej!Jag satte mig på cykeln snabbt och åkte iväg!Just då kom fröken!Du åker ingenstans lilla fröken sa hon!Men jag var redan borta bakom träden!Jag cyklade den väg som duvan flög!Bara jag åkte rätt väg!Men så plötsligt såg jag nått vitt som sakta åkte vid träden på gatan!Jag cylade snabbare!Men när jag kom fram så såg jag att det bara var en näsduk!Men jag fortsatte!Det kunde inte bara vara en hägring!Jag fortsatte!Efter en stund visste jag inte var jag var!Jag var i stan det visste jag men........Plötsligt såg jag duvan!Den åkte in i en gränd!Jag följde efter!Sen låg den där!På ett par soppsäckar!Det luktade ganska illla men struntade i det!Jag visste inte vad den gjorde!Men den hade slutna ögon!Magen rörde sig!Plötsligt så såg jag!En liten duvunge!

Skriven av: Adam Biwall Sandberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren