Publicerat
Kategori: Novell

Denna sida upp, tack.

Du omtumlar mig.

Du plockar upp mig, skakar om mig och får mig att gå alldeles mållös genom hela stan. Att vara alldeles mållös inför mig själv. Tvingar mig att greppa tag i varenda känsla jag har inom mig, att plocka fram dem, vända dem utochin.

Jag vill snabbspola. Slippa tvingas tänka på allt det som varit och allt det som är nu. Slippa tvingas ta tag i livet och göra det till någonting som är på riktigt. Även fast jag alltid sagt att jag vill, alltid velat, så inser jag nu att jag är för rädd. För rädd för vad som kan finnas när jag väl tar steget.

Du ger mig panik. Du hade kunnat stå där framför mig och säga att du älskar mig och allt jag hade kunnat göra är bara att titta på dig. Alldeles mållös.

För det är precis så jag känner mig, mållös. Alldeles omtumlad. Som om du hade stoppat in mig i en tvättmaskin och låtit den gå runt, runt i flera timmar. Nu behöver jag vila. Få andas ut, hosta upp lite vatten, och vänjas vid tanken att jag lever.

Jag är ömtålig, var aktsam. Denna sida upp, tack.

Jag grät inte när tåget åkte bort från mig. Jag fällde inga tårar. Men jag stod där och tittade, och önskade att du skulle komma tillbaka för att tumla om mig igen.

Skriven av: Rockdoll

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren