Publicerat
Kategori: Novell

Det här med tankar


Linda är sjuk. Det betyder en tråkig dag i skolan. Utan Linda är det inte roligt.Och nu undrar du väl: Har du försökt? Och då säger jag dej att det har jag verkligen. Jag har gått runt från grupp till grupp, visst jag är välkommen men aldrig att jag tänker: wow det här är mina kompisar. Så det är väl bara att köra till dagens slut.

Rrrrrr = Dagen slut. Jag går långsamt hem. Släpar bena efter mig. Så börjar jag fundera på det här med tankar. Jag stannar och blundar och försöker greppa tag om en tanke.

Då hör jag Rebeccas hånfulla röst: du, har du ont i ögonen eller?. Hon nämner nästan inte någon vid namn. Men hon vet väl heller inte vad jag heter så varför bry sig?

Jag blundar igen och då går det upp för mig att tankarna nog aldrig kommer komma fram från sitt mörker och berätta vad dom är och vad dom består utav.

Mvh Anna

Skriven av: Nina Cederholm

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren