Publicerat
Kategori: Novell

Det högsta promenad-djuret

Hästen kastade ut pingvinerna över hela golvet, han hade flera i några påsar som han stövlade ut genom dörren för att hämta. Hästen hade sina rundaste glasögon och sin grönaste kofta på sig medan han tog upp påsarna från altanen. in gick han och tömde ut påsarna med pingviner på golvet, Nu fick man liksom hasa sig fram genom ett helt hav pingvin! Hästen böt snabbt till sin röda kofta i hallen, sparade kvar de runda glasögonen och tog på sig sina mjuka innetofflor innan han hasade sig genom pingvinhavet in till köket där han förberett morgonkaffet.

Han sprakde undan pingviner som hade tagit sig upp på stolen till köksbordet och satte sig ner för att läsa tidningen till en kopp kaffe. Högt läste han om nyheterna så koppen kaffe noga kunde höra på. Han satte de runda glasögonen extra långt ner på hästnästippen, för nu hade han skådat något intressant; En artikel med biologen Ola Fransson. -här talas det om naturvetenskap, sa hästen menande åt kaffe koppen. Lyssna här nu så ska du få höra; -"giraffer måste vara det högsta djuret av dem alla. I vilket fall som helst det högsta promenad-djuret. " jaha, det du koppen sa hästen och hasade sig ut från köket för nu skulle han gå till sitt arbete. Där arbetade han med att ta hand om idioter, dit gick han nästan aldrig men ibland måste man ju påstod han.

Skriven av: Robbin Hagman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren