Publicerat
Kategori: Novell

DET KOMMER JAG ALDRIG GLÖMMA!


Vi står och väntar på skolbussen och tror att det ska bli en vanlig dag. Men det skulle bli en ovanlig dag. Vi hoppar på bussen och föraren kör snabbt iväg. Plötsligt stannar han och kör ut alla på vägen. Bussen försvinner snabbt och där står vi och är jätte rädda.
Varför gjorde han så mot oss. Vi skakar i hela kroppen. Vägen är tom på trafik och inte en enda människa går på vägen. Plötsligt hör vi någon som skjuter. Det är en fruktansvärd känsla.
Gevärskulorna glittrar som fyrverkerier. Men på både sidorna är det full packad med folk. Vi är helt chockade för folk blir skjutna och dör runt omkring oss. Andra blir svårt skadade. Nu tänker jag på min storasyster VAR ÄR HON???
Skolskjutsen stannar och jag sätter mig bak i bussen. Två främmande män kommer och hoppar på bussen. De har gevär, mitt hjärta nästan stannar. Vägen vi kör på känns hotfull och föraren säger åt oss att sitta tysta och stilla. Men det är inte lätt för vägen är smal och guppig. Luften i bussen är full av svett och männen sitter och röker hela tiden samt det är jätte jobbigt men var är min kära LILLASYSTER? TÄNK OM DET HAR HÄNT HENNE NÅGOT HEMSKT!
Allt jag hör är ljudet av gevär och allt jag ser är rött. Gatan är rödmålad av blod. Många människor springer för livet. Andra kryper blödande omkring. Ingen kommer för att hjälpa oss. Jag är livrädd och säker på att jag snart ska dö.
Jag springer på vägen så fort jag kan. Då stannar en skolbuss framför mig och där ser jag plötsligt min kära Storasyster när hon går av bussen. Hon blir lika glad som jag och vi kramas och gråter jätte mycket.
Tårarna rinner ner på våra kinder. Vi tar varandras händer och springer iväg det fortaste vi kan. Mitt i allt blod och all död runtomkring så är vi ända lyckliga för att vi har hittat varandra.

18-årig gymnasieelev som tycker om att skriva/läsa noveller.
Nawal är medlem sedan 2017 Nawal har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren