Publicerat
Kategori: Novell

DET KORTA LIVET

det korta livet

Fredagen den 13:e maj, det var då det hände. Jag var på väg hem från festen med mina två bästa kompisar, Anna och Maja. Medan Maja pratade på om provet vi hade tidigare den dagen så fantiserade jag om hur jag skulle vilja ha livet, hur jag ville leva helt enkelt. När jag kom fram till att jag inte ville leva utan att jag längtade till döden så hände det.
Jag dog…
Även om jag kommit fram till att det var det jag ville så kändes det inte riktigt som att jag var död. Jag var ju liksom levande ändå. Jag kunde se hur alla nere på jorden levde, och jag kunde höra vad de sa.
Nere på jorden så var jag ju död men för mig själv så levde jag ju, det var en känsla som kröp igenom mig, den var inte speciellt behaglig men det var ändå skönt att slippa alla falska människor på er jord.
Det jag kommer ihåg mest från den tiden då jag precis dött och kommit upp hit, in i himmelen så är det hur min familj tog det.
Anna ringde polis och ambulans medan Maja inte visste vad hon skulle ta sig till, då skulle jag egentligen vilja leva igen, för någon brydde ju sig om mig just då.
När ambulansen kom så släppte Anna och Maja tårarna så att det sprutade, jag trodde nästan att det skulle bli stora tårpölar på marken,
Polisen kom också och Anna berättade vad som hänt samtidigt som Maja försökte ta ordet ifrån henne.


Nu tänker du kanske, men minnet var ju om hur din familj reagerade,
Men jag har ingen familj,
Alla människor har ju en familj, tekniskt sätt, jag också.
Innerst inne så älskar jag ju min familj men på något sätt ändå inte, ingen bryr ju sig. Jag har en mamma och en pappa, och en storebror. Min storebror var den som brydde sig mest om mig när jag levde. Även om han bara var 17 om det nu är så bara..
Jag hoppas att du förstod att Maja och Anna var min familj.
Alla i min familj är själviska tänker bara på sig själva. Jag berättade det för dom några år innan jag dog. Efter det att jag berättat så förändrades mitt liv, jag fick vara ute hur länge jag ville, jag fick hur mycket pengar jag ville ha, sjutsar vart jag än ville och allt jag pekade på.
När man har allt som man vill ha så tycker man inte att det är värt och leva, hur mycket du än vill ha allt du vill ha och önskar att du fick allting du pekar på så är det inte värt att leva när man har de senaste kläderna och alla dom tekniska sakerna också, den senaste mobiltelefonen, mp3:n, datorn, spelet och allt det där.


Du kanske undrar hur det är här uppe i himmelen, det är ganska bra faktiskt. Och fördelarna är ju att man kan se allt som händer nere på jorden härifrån… Ett tips är att åka hit, fast det får du nog vänta med tills du levt klart och inte har någon mer plats på jorden att besöka. För det är verkligen ingen bra ide att tro att man levt klart när man börjat på tonåren…!

Det är klart att det finns saker som inte är bra här, man ser ju allt, även det som man inte vill se. Alla som snackar skit om en, och de som tyckte att det var bra att jag dog!

Men även en dålig sak kan bli bra.. Om man hanterar det rätt..

Skriven av: Katarina

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren