Publicerat
Kategori: Novell

Det oförklarliga

Det oförklarliga

Jag sätter fram kaffekopparna på köksbordet. Sara drar åt sig kaffekoppen och hennes bruna hår hänger över bordet. Patrik hämtar kaffepannan och slår i kopparna. Det är på eftermiddagen och vi ska göra ett grupparbete i kemi. Det här grupparbetet har vi haft flera veckor på oss att göra men vi har inte haft tid att träffas förrän nu. Jag kommer ihåg när vi gjorde labben när Saras hår visade sig vara väldigt brännbart. Jag frågar Sara:
- Ska vi ta med ditt brända hår i rapporten?
- Ja, det gör vi.
Patrik tar upp penna och papper ur lådan. Han frågar vad han ska skriva och vi börjar diskutera inledningen.
Vi håller på med avslutningen av rapporten när Patrik knuffar till kaffekoppen med armen och allt kaffe rinner ut på papperet. Panik! Jag rusar till diskbänken och hämtar trasan, Patrik rycker bort papperet medan Sara skriker högt. Jag torkar försiktigt av papperet med trasan och vi lyckas rädda labbrapporten. Vi sätter oss runt bordet igen och pratar. Efter en stund så reser sig Sara för att gå ut på toaletten.
Patrik tittar på klockan och ser att det har gått över en timme sen Sara gick på toaletten. Var är hon? Vi ska just ta och resa på oss för att gå till toaletten när Sara står likblek i dörröppningen. Vi frågar vad som har hänt men får inget svar. Sara står med stela armar och stirrande blick. Det går inte att prata med henne. Någonting måste ha hänt på toaletten. Patrik och jag går för att se efter.
Jag drar upp toalettdörren och därinne står Sara framför spegeln.

Skriven av: Ohm

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren