Publicerat
Kategori: Drama noveller

Det som inte får hända

En skarp smäll med en svidande smärta i bröstkorgen. Kroppen faller ner mot en avgrund av okänd landskap. Hinner inte känna dunsten av att kroppen slår mot marken i en kraftig smäll att varenda ben i kroppen brast. Fallet var så långt att medvetandet kopplades bort och livet försvann.

Patrik hade vaknat av att dörren till hotellrummet stängdes, snabbt hade han klätt på sig och försökt gå efter Anders. Något sa honom att detta var inte ett bra tecken. Patrik sprang allt vad han kunde när han förstod vad som skulle hända. Han såg att han inte hade möjlighet att rädda Anders från sig själv. Odjuret hade grabbat tag i Anders igen och ingen nåd denna gång. Patrik kom till kanten, fick nästan svindel när han tittade ner, kunde inte se ända ner där stupet slutar.
- Faaaaan ta dig Anders, varför? varför? Varför just nuuu!?!!! skrek Patrik rakt ut efter den största chocken gått förbi.

Patrik famlar upp med dallriga händer mobilen, ringer till den Svenska Ambassaden i Pretoria. Patrik lyckades komma fram med att dem var vid god´s window. Patrik satt sig ner på en sten och började slå numret till Anders pappa.

Anders pappa svarade på andra sidan, kunde höra direkt att det var något allvarligt då Patrik famlade med orden. Patrik lyckades än en gång förklara var han var och vilket hotell dem bodde på. Anders pappa tog det snabbaste flyg han kunde till Sydafrika.

Patrik och Anders pappa tog en sista ceremoni vid stupet innan hemgång.

Glad tjej
Linnea är medlem sedan 2018 Linnea har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren