Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Det stora bankrånet

Jenny satt på skol bänken och funderade hon hade det svårt i skolan för alla mobbade henne och slog henne.
hennes enda kompis var camilla en tuff tjej som skyddade henne och älskade henne över allt annat på jorden. Jenny sa till Camilla all är så tråkigt samma visa dag in dag ut jag önskar att nått spännande hände nån gång. Camilla sa vi kanske kan fixa det jag har en ide vad sa Jenny. Ett bank rån är det spänande nog sa Camilla. Va ett bankrån men vi har inga grejor till det sa Jenny.

Tre dagar senare kom Camilla hem till Jenny och visade två pistoler för Jenny är dom riktiga sa jenny klart dom är riktiga vad trode du sa camilla. Jenny bara tittade på pistolerna hon trode inte sina ögon menade Camilla allvar skulle dom verkligen råna en bank. I tre veckor planerade dom bankrånet allt var klart Jenny skulle vakta ingången till banken medans Camilla rånade kassorna.

När den stora dagen var inne hade Camilla och Jenny allt dom behövde vapen väskor flykt bil allt var klart nu var det bara jobbet som väntade Camila sa att det inte skulle bli problem. camilla körde till banken dom skulle råna. Jimmy var en ung polis som just hade gått ut polisskolan han gick in i banken Federal city bank han skulle ta ut pengar ovetande av faran som skulle komma ställde han sig i kö.
När Camilla och Jenny hade kommit fram till banken gjorde dom sig i ordning för att råna banken.

Jimmy väntade otåligt på sin tur han hade brottom han började om 30 min och tiden började rinna ut. Nästa sa en kvinna vid disken Jimmy gick fram hej jag ska ta ut 300 han fick sina pengar och gick mot utgången. Men när Jimmy öppna dörren blev han in knuffad av två Maskerade personer. DETTA ÄR ETT RÅN LIGG NER PÅ GOLVET skrek dom maskerade personerna alla la sig snabbt ner på golvet.
Jimmy låg stilla på golvet han trode inte sina ögon ett bank rån på morgonen men han låg stilla på golvet.
En av dom maskerade personerna gick till kassan fyll väskan med pengar och snabbt ska du gå kassörskan fyllde väskan med pengar.

Jimmy rörde sin hand sakta mot pistolen men rånaren som var vid dörren upptäckte det och skrek Rör inte vapnet jag skjuter skallen av dig Jimmy tog bort sin hand från vapnet. Kassörskan fylde dom tre väskorna med pengar och rånaren vid kassan gick mot Jimmy så du är polis hon tog hans vapen och siktade på Jimmy.
Kom nu sa rånaren vid dörren vi har inte tid med dehär rånaren siktade fortfarande på Jimmy ett skott small Jimmy skrek till rånaren vid dörren öppnade och båda sprang ut och in i flykt bilen och körde med en rivstart där i från.
Camilla körde till en avlägsen plats i skogen där byte dom bil vi klarade det skrek Camilla va du tvungen att skjuta polsien sa Jenny. ingen fara sa Camilla han klarar sig jag skade sköt han bara.
Dom slog på radion och fick en chock polis skjuten till döds i bankrån jakten på två polis mördare är i full gång polis konstapel Jimmy Smith sköts på nära håll av kallblodig mördare.
Du dödade honom skrek Jenny camilla bara gapade sa inte ett ljud till slut sa Camilla vi måste härifrån dom satte sig i bilen körde mot motorvägen dom körde till ett motell och satte på tvn.

dom tittade på nyheterna Polis konstapel Jimmy Smith sköts till döds i ett bank rån i morse dom visade en bild på honom enligt kamrorna och sättet dom pratade på var det kvinnor.
Dom är extremt farliga ta inga risker kontakta polisen om du misstänker du sett dom. varför söt du han för han var ju obeväpnad camilla tittade på Jenny det var inte meningen han skulle dö.plötsligt hörde dom utanför detta är polisen kom ut med händerna över huvudet.
Camilla tittade ut gemom fönstret det är poliser överallt Jenny tog sin pistol om vi ska dö så ska vi dö med vapen i hand sa hon Camilla tog fram två skottsäkra västar här ta på denhär dom tog på sig västarna och öppnade ett fönster och började skjuta. Poliserna öppnade eld Camilla och Jenny dödade flera poliser efter ett tag blev Camilla träffad hon föll ner på golvet död.
Jenny tittade med tårar rinnande på sin döda kompis.
Jenny tog upp Camillas pistol laddade om det detta är polisen kom ut nu det är över det behöver inte sluta så här ge upp.
Men Jenny tänkte inte ge up hon fattde ett fast grepp om pistolerna hon rusade ut och sköt 5 poliser till döds innan hon själv blev skjuten en ambulans kom till platsen Jenny fördes till sjukhus i ilfart men dog på sjukhuset av sina skador.

Samanlagt dog 10 poliser den dagen kallades sorgens dag två unga flickors öde och kollegor dödade
Jimmy begravdes två veckor senare och Jenny och Camillas kroppar skicades till sina familjer för begravning Camilla och Jenny begravdes sida vid sida. På gravstenarna kunde man läsa stor saknad och sorg vila i frid för nu finns inget som kan skade er

Nu är det slut det är en sorglig novell detta denna novell vill jag tillägna åt två flickor som verkligen dog i usa pågrund av rån verkliga händelser är sorgliga 10 poliser dog i verkligheten åt deras familjer vill jag bara beklaga sorgen. OBS namnen är ändrade för att skydda personerna bakom händelsen

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren