Publicerat
Kategori: Novell

Det vita skenet

Jag går i en trans.
En annan dimension, en annan värld, jag drömmer om saker som inte finns, jag pratar med mig själv och ingen annan. Livet speglar sig mot mig som en pöl av vatten, vågigt och smuttsigt.

Det är gråmuligt ute, regnigt, ingen sol så långt ögat kan nå.
Den gråa auran från himlen sträcker sig ned som en jättehand över hela staden.
Jag är på väg till macken för att köpa frukost, men jag är inte hungrig.

Det börjar ös regna ner på mig, jag stannar upp i min zombie lika gång.
Vrider mitt huvud och stirrar rakt upp, 'VAD I HELVETTE VILL DU MED MIG!?' skriker jag.

Jag sätter mig ned på knä, jag gråter inte men jag rör inte en min.
Ett vitt sken visar sig på vägen, det ser ut som en fjäril, jag följer effter den,
'VÄNTA!' Skriker jag.

Plötsligt slår något till mig, så hårt så att jag flyger upp i luften och slår runt som en flygplans propeller.
När jag landar på marken kan jag inte känna något, inte se något, eller röra mig.
Det vita skenet är borta.
'Du kan inte döda någon som aldrigt har fått leva' Säger jag, med all min sista energi som finns kvar i kroppen.

Skriven av: William Flink

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren