Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

"Detektiven". - "Fem ansikten i en inkarnation". (Martin Zinn)

Dr. Wellington hade inte väntat länge innan dörren öppnas plötsligt och en medelålders kvinna gjorde sin närvaro tydlig. Hennes så vackert knutna, mörka hår och små, rynkor vid pannans centrum, var tecken på erfarenhet och tidlös visdom, - hennes ansikte, som var så naket och trogivande, fångade hans fokus. Med en blick, så vackert glittrande likt månens silverglänsande färg; så hypnotisk att Wellington, kände den drömmande tröttheten, vilken hade varit så sövande påtaglig på Oxfordstreet, komma tillbaka; men hennes ögon var vänliga, och när hon talade med sin beslutsamma, dock mjukt, artiga röst, väcktes Wellington och återuppstod tillbaka till livet igen. "Dr. Wellington, antar jag ..?", sade den varma rösten, och fick honom att öppna ögonen, oslagbart fri från erfarenheterna av den dimmiga transen. "Ja", svarade han, med en bräcklig, lätt, darrande, röst. "Jag förväntar mig att du vill träffa, Mr. Shieldrick ..?", fortsatte den vänliga kvinnan. "Jo, det stämmer", svarade han, fortfarande utslagen av den drömlika stormen. "Ja, han arbetar just nu, men ...." "Mrs. Sherton ..!". En röst fylld med en stark briljans i intuition och auktoritet, likväl arrogans inför den mer än nödvändigt alldagliga människan, kom från den övre våningen, som ett tecken på att det var den person han sökte. "Låt Mr. Wellingtom gå upp för trapporna .. Jag har väntat mig honom i kväll ..!" Den magiskt skinande, medelålders kvinnan frågade med en mild och mjuk röst om Dr. Wellington önskade en kopp te inför mötet.
"Ja, min mest ljuva dam, denna dryck skulle verkligen vara läkande på bästa sätt ..!" - "Särskilt i detta, -Mitt första samtal med Mr. Shieldrick". Dörren på övervåningen var plötsligt öppen, och Wellington upplevde det som om tonerna från violinspelandet fortfarande vibrerade genom den rökelsefyllda lägenheten.

"Kom upp omedelbart ..!", sade en bestämd röst, vilken i sin så uppenbara auktoritet ekade ned längs med trapporna. "Du kanske ska ge Mr. Shieldrick lite uppmärksamhet, Dr. Wellington.", Sade Mrs.Sherton lugnt och artigt. "Ja visst skall jag..!", svarade Wellington, och började sina steg, uppför trappan, vilka kändes tunga såsom existens hjul; både mörker och ljus i dess vibrerande närvaro, MEN: en sak var märklig: ju mer han närmade sig Mr. Shieldrick, desto mer försvann hans ångest, - den tunga bördan av tillvarons lidande. Väl på andra våningen, stirrade Wellington in i lägenheten, och såg ett rum vilket skapats enligt viktoriansk arkitektur; - en fortfarande pyrande pipa låg på skrivbordet, vilket var fyllt med de mest anmärkningsvärda böcker en mänsklig själ någonsin skapat. Det fanns titlar som: "Är människan en myt ..?", "Ekvationen : " n = r * fs * fp * ne * fl * fi * fc * l" ", "Hurvida man Reser i "Skogen Mellan Världarna"och många fler, som framstående sinnen i historien hade skrivit. Dr. Wellington såg att det fanns ingenting annat än rök i rummet. Det var en rök som tog sig form av en spiralvinkel, vilken blev allt större, desto mer Wellington betraktade den.

En röst kom från "någonstans". Men var ifrån ..? Rösten sade: "Ju mer du kisar med ögonen, desto mer kan du skapa allt du vill se; - desto lättare kommer din verkliga fantasi att manifesteras." Wellington var sannerligen febrilt ansträngd och skelade ursinnigt mot den svajande rökelsen kommandes från rökelsekaret, med den förtrollande och färgstarka doften, uppstigandes i en rök, från mitten av den indiska mattan ... Och i dimman av tystnad inträffade något mycket märkligt. Rökelsen började få en gyllene -grön färg vilken växte likt en levande varelse, behärskande sin egen rörelse i ett tids, rum universum; -det var som om en spöklik figur tog form i rummets cirkeln, vilken sålunda utarbetats av osynliga händer, i denna förvandling; denna mystiska process: Karaktären tog snabbt form i skepnaden av en engelsk gentleman, lång, tunn och med en böjd näsa ... Fiolen var vid hans sida, och ekade fortfarande små, micro toner vilka tycktes slukas av universums urkälla . "Min käre vän", sade den främmande skepnaden. Jag ser att du nyligen har passerat genom en andlig kris. "Fantastiskt ..!" Hur kunde du gissa det, Mr. Shieldric ..? ", frågade Dr. Wellington med sin intensiva, hastigt, klingande röst." Mr. Wellington ..!", sade Mr Schieldric, i sitt bestämt, kyliga svar "Jag gissar aldrig ...!"

"Jag ser att dina ögon är fyllda med trötthet utstrålandes en röd färg lysandes i dessa och vänster arms rörelse ger intrycket av en mycket bräcklig själ, vilket ofta sker, fysiskt, i en andlig process när nervositeten slutar i transformationen och ger plats för en vital kraft. "Själens mörka natt" var din första initiation. Detta är din andra, vilken skapas på fast mark:"Logik är inte mitt vapen, -mitt svärd för min sanna vilja är den abstrakta Energi, som du såg framför dina ögon i form av min återuppståndelse i den "Gröna Röken", bredvid dig. "Låt oss göra ett experiment ...!" Detta var de sista ord som var tydliga innan Dr. Wellinton började känna att han gick in i ett trans-liknande medvetande. "Mottag din slutliga seger ..! ", sade den märkliga mannen, drog en pistol från innerfickan och med fem kulor sköt en V symbol mot väggen, bredvid Wellington." ELEMENTÄR MAGI skapar 5, min kära Wellington, elementär magi ", ropade han med kraft, och sköt slutligen en femuddig stjärna runt läkaren, kastade pistolen på golvet för att kärleksfullt ge honom en första invigning, en välkommen omslutning, och sjöng en sång: "V är för "The Hierophant", när Big Ben slår 5 "begins the chant" ...

... Och den gamla, särlingen hade rätt: "The Ben" slog fem och han började att sjunga med en hummande röst, vilken lät som om den kom från en annan tid, en annan värld och plats. Herr Wellington förändrades från ett medvetandetillstånd till ett annat, och det var som om en yrvaken, närmande sömn skapade en optisk sago vision. En annan värld tog form i lägenheten, vilken gjorde att den fylldes med en elastiskt, grön substans, varje element kommandes tillsamman i en förening, vilken skapade en drömsk historia. -Kelternas Gröna Kullar, var där. - Berg med regnbågs -liknande färger eller färger som ett normalt öga inte kunde se eller uppleva, var där. -Atlantis gyllene glimmande tempel var där. -Ulthars Katter, med sina lysande ögon, var där... Den makabra och meditativa ramsan fortsatte, med det tickande klock- tornets puls och Det Eviga Ljuset var den sista scenen; för en sekund blev de två personerna i rummet en, och innan sömnen tog över, kände Mr. Wellington, som att de två var en och samma person.

*. *. *.
Wellington föll i armarna i den nåd han så länge hade sökt. Mästarens armar ...
...Och en omslutning av guld, skapades ...
Även om han sov, hade han nått sin andliga mästare, och en ny era i hans liv hade precis börjat ...
I kärlek och nåd från universum.... Nu var varje steg på vägen, det rätta steget. Hans värld var full av ljus och skatter...

*. *. *.

(I sin färgstarka dröm kunde han fortfarande höra rösten av den mystiska Detektiven, i ett eko, som kommandes från ett fjärran land, såsom en spöklik viskning:

Jag vet, min käre Wellington att ni delar min passion för allt som är märkligt och inte befinner dig inom samma område som det konventionella livet och den tråkiga strategin för vanlig existens".

"Det är omöjligt för mig att leva utan att expandera mitt medvetande, och göra guld av materia, Finns det något annat på menyn..?... Jag antar, ...inte ...!"

"Den traditionella inriktningen för funnen "kunskap" är varje dag intensiv inom konventionell vetenskap och skapar "magi", vilken har existerat som fördold visdom i tusentals år, och berättar därefter om sin egen förnuftiga, godhet, trots att den redan var kännbar, långt tidigare")

"Min kära, Wellington, om du någonsin fastnar i ett problem som är omöjligt att lösa, reducera ditt sinne till noll, som en Narr, och låt en högre kraft, inom dig själv, ta över problemet ... Jag är 100% säker att ditt inre "genius" vinner ..! "

"V för Hierofanten,
Avgrundens Mysterium för att genom en ljus-explosion klättra över kanten...
0 för Narrens lek,
svepandes bort logik, och förnuft, som "ingenting" blir han segrare: "ja..! Nummer 0 i sin egen kortlek...
1 för Magikerns hatt med den dolda skatten,
överskridandes sitt intellekt, släppa "den mörka natten"...
2 för Prästinnans heliga kyss,
upp från Avgrunden ..!, i en treenig förening, en universell förvandling, gudomligt kysst..!).

Skriven av: Martin Zinn

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren