Publicerat
Kategori: Novell

Din, För evigt och för alltid

Regnet faller från himlen. Jag ser hur varje droppe slår mot gräset. Jag sitter ensam ute, lutad mot vårt träd i den kalla och tunga luften. Inte ett ljud hörs och ingen syns till.

Det var denna dag fast för 1 år sedan du dog. Jag minns den tårfyllda och dystra sal. Jag minns hur jag grät. Jag minns hur alla grät. Jag minns tomheten i mitt huvud. Jag minns sorgen. Jag minns allt… varenda sekund av den dag. Jag minns allt.

Jag önskar att du var med mig nu. Minns du hur vi satt här förra sommaren? Ängen blommade och fåglarna kvittrade. Jag satt lutad mot det stora trädet där vi hade ristat in våra namn som än står kvar i dag.
Du låg med huvudet i mitt knä och solen lyste så där vackert på din bleka vackra hy. Dina läppar var mjuka och röda och du log det vackraste leendet jag skådat.
Det var lycka. Jag minns hur glad och stolt jag var då.
När du låg i mitt knä sa du det vackraste…

Ler du, ler jag
Faller du, faller jag
Gråter du, gråter jag
Dör du, då dör jag.

Dör du… Ja, då dör jag.

Jag saknar att vakna upp vid din sida och titta på dig medan du sov. Ditt lugn och den djupa andningen. Att hålla om dig och tillbringa varje sekund med dig.

Jag förstår inte varför allt blev så här och jag förstår inte varför det hände just dig. Jag förstår inte hur mitt liv ska gå vidare och jag förstår inte hur jag ska kunna leva utan dig.

Men jag vet- någonstans bland stjärnorna finns du och du lyser starkare än alla de andra!
För du är speciell och du är min
Min, för evigt och för alltid.
Och jag lovar dig, jag är din, för evigt och för alltid!

Skriven av: CLotta

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren