Publicerat
Kategori: Novell

Dom Hemliga

Alltihop började egentligen när min klass var på skolresa. Jag har haft självmords tankar sen jag var fem år, så det var ioför sig inte så konstigt att jag kom till skott och 'ramlade' nerför en klipp avsats. Det var både tur och otur samtidigt. Jag kunde ju ha dött, men det gjorde jag inte, som tur var. Men om jag inte skulle viljat dö, så skulle jag inte ha suttit i denna trevliga lilla by idag.
Det är nämligen så att när jag föll nerför klippan, så kom jag in i ett, ja, vad ska man säga? Annat land? Nej, det duger inte. Annan värld passar bättre in på det här stället.
Men för att ni ska fatta något, så kanske jag bör ta hela historien från början...

- Har du allt med dig nu då? Frågade Emmas bästa vänn Alison.
- Ja, allt jag behöver: Godis och läsk! Svarade den skämtsamme Emma. Emma hade två olika personligheter: Den glade och skämtsamme Emma som alltid ställde till trubbel som Alison alltid hjälpte henne ur och så den dystra, gråtfärdiga och arga Emma som helst skulle vilja dö på sekunden. Men hon gjorde aldrig det som tur var.
Det var fredag och klass 6ab skulle på skolresan som alla längtat efter i flera månader. Dom skulle till Klippiga bergen (Rocky Mountains). Inte för att klättra, utan för att det fanns otroligt mycket småkryp där, så dom kunde vforska lite grand om dem också. Men det hade eleverna inte en tanke på att göra. Forska om små fula kryp när man kunde få världens semester!.
- In i tåget med er nu. Sa den trötta läraren Mr Chiblen. Det var oturligt nog (för hans egen skull) han som skulle följa med dessa
'Odågor till skol ungdomar' Som han själv skulle sagt det, på deras skolresa.
- Ja, Mr Chiblen! Sa Emma med ett socker sött leende, samtidigt som hon, utan att läraren märkte det, smetade ut lite klar röd färg på ryggen av hans jacka. Mr Chiblen var en sådan människa som är ofantligt noga med att vara ren och prydlig. Så när han gick genom tåget så började elever i vagnen att skratta häftigt. Den röda fläcken på den vita jackan syntes tydligt, och alla visste vem somm gjort det. Alla utom Mr Chiblen...
Efter ungefär 3timmar så var dom framme vid klippiga bergen. Mr Chiblen försökte att vara tuff och säga åt klassen att dom som inte var lite tysta fick åka hem. Synd bara att ingen hörde honom, det var ett sånt oljud att man inte kunde höra vad man själv tänkte.
Efter ett tag hade i alla fall alla fått upp sina tält, utan att Mr Chiblen hjälpt till. Men läraren själv hade inte lyckats...
När det började skymma så gick Emma och la sig. Hon påstod att hon var trött.
Hon vaknade mitt i natten. Det var varmt i tältet och det kändes som någon sandpapprat hennes mun. Hon kravlade sig ut ur det lilla två manna tältet som hon delade med Alison. Ute var det också varmt. Det fanns vatten i en dunk som stod på andra sidan av deras 'läger'. Emma som var väldigt törstig gick dit bor, men när hon var framme vid vatten dunken så kom hon på att hon inte hade någon mugg att dricka ur.
Hon gick tillbaka över lägret in i tältet.
- Alison! Vakna, jag behöver din mugg.
- Vaa..? Svarade Alison som såg ut som att hon fortfarande sov.
- Din plast mugg. När Alison såg helt oförstående fortsatte Emma: En sån som man dricker ur! Sa Emma och visade hur man drack ur en mugg med handen.
- Äh, den är borta... sa Alison när hon entligen förstod vad Emma menade.
- utmärkt....
- Gå och lägg dig i stället!
- Visst. Emma gick och la sig igen, men det var omöjligt att somna i en sov säck som var blöt av svett och törstig mun. Men visst somnade hon.

- Alla i det blåa laget ställer sig där. Och det röda laget ställer sig där. Sa Mr Chiblen och pekade. Han hade kommit på en ny tråkig lek som gick ut på att kunna så många städer som möjligt. Alla stönade, men det märkte inte Mr Chiblen eftersom han själv var så glad över att allt funkade så bra på den här resan!



Fortsättning Följer...

Skriven av: Madelene

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren