Publicerat
Kategori: Novell

Drömmar om dig

Maia går i nian och är förskräckligt förälskad. Visserligen hade hon förälskelser var och varannan vecka men den här förälskelsen har varit i bakgrunden under hela högstadiet.
På grund av en provning kom Maias klass till högstadieskolan redan i sexan. Den här killen var speciell. Han var en alldeles speciell, var gång hon tänkte på honom så kittlades det i hennes mage.
Han var den ensamma killen, fast den coolaste. Han umgicks med äldre och redan när han kom i slutet av sexan. Han gick på fester, drack och rökte med sådanna som gått ur nian. Egentligen skulle han ha gått i sjuan redan men eftersom han flyttat fick han gå om ett år.
Killarna i klassen var avundsjuka på honom eftersom han 'stulit' deras tjejers uppmärksamhet. Fast Johan, som han heter brydde sig inte om de små tjejernas förälskelser utan bara om de äldres.
Maia vägrade visa sina känslor för honom men hon kunde inte sluta tänka på honom när hon var med sina vänner eller ensam.
I sexan hade Maia inte utvecklas särskilt mycket men redan efter sommarlovet i sjuan hade hon förvandlas till en riktigt fin blomma. Killarna som tittat på henne som en nolla, en idiot såg på henne i smyg som en snygg brud.
Den här veckan i skolan hade de temadagar. För varje dag som kom delades de in i olika grupper. Veckorna innan hade man valt på olika ämnen som man var intresserad utav. Maia hade fått Musik på måndag, litteratur svenska på tisdag, Idrott på onsdag, språkcentra på torsdag och på fredag fick hon filmkunskap.

På måndagen började Maia att försöka lära sig lite accord på Gitarr och piano. Hon hade mycket skoj och skrev upp sig på att börja spela piano. I slutet av dagen spelade alla upp en låt tillsammans med de instrument som de lärt sig under dagen. Låten blev inte särskilt perfekt med huvudsaken var att de hade roligt och det hade de.
På tisdagen satt de i skolbänken och blev undervisade svenska och sedan fick de några timmar på sig att skriva lite grann. De slutade tidigt den dagen. Maia hade skrivit två noveller som bara kommit upp i huvudet på henne. De gav hon till läraren för att få höja upp betyget.
På onsdagen hade hon Idrott. På morgonen fick de en karta över olika stationer man skulle nå fram vid innan lunchen. Efter lunchen skulle de ha teori. Det var våldigt intressant men Maia var väldigt trött när de fick sluta.
När hon gick hem den dagen skulle hon ta skogsvägen hem. Skogen började strax utanför skolans område. Några steg in i skogen tyckte hon kunna känna en svag cigarettlukt. När Maia såg sig om såg hon Johan sitta vid ett träd och röka sin ciggarett.
Han såg henne inte till en början men när hon gått och tittat på honom hade hon snubblat på en rot. Hon tappade balansen men stod fortfarande på fötterna.
Hans gröna ögon vändes mot henne. Hennes kinder blossade och hon stod och stirrade på honom. Plötsligt log han mot henne och ställde sig upp.
Han hade varit tidig i puberteten. Han hade varit lång redan i början. Med sin långa smala kropp som såg något tränad ut och ett par lysande gröna ögon med inramat svart-färgat hår. Ingen visste nog vad han hade för naturell färg för han färgade det hela tiden.
Maia fick panik när han gick emot henne så hon fortsatte att gå in i skogen.
Efter några steg hörde hon honom säga släpigt:
- Det är du som är Maia Eriksson, va?
Maia vände sig. Han kom närmare.
- Vi ska ha den där språkgrejjen och filmsaken ihop...
Det var rätt, men hon trodde inte att han skulle komma eftersom han inte kommit på någon utav de andra teman enligt hennes vänner.
- Ja... Ska du komma eller? frågade Maia blygt.
Han synade hela henne och slängde iväg den lilla stumpen av ciggaretten.
Han log brett. - Självklart ska jag de! Jag tänkte bara höra me dej vart vi skulle va.
Maia log lite. Kinderna hade gått tillbaka till sina vanliga färg.
- Det är i aulan. Klockan åtta.
Maia vände sig om och fortsatte gå.
Efter ett tag hörde hon ett skratt bakom sig. Det var ett roande skratt. Sedan ropade han roat till henne:
- Du kommer väll?!
Hon vände huvudet och såg på honom och han blinkade flörtigt med ena ögat.
Hennes kinder blev röda och hon skyndade sig hem. När hon kom hem var hon överlycklig.
På gräsmattan satt hennes lillebror Simon som var närmare ett år. Det var ganska fint och varmt ute för att det skulle vara april. Snart var det påsklov och sedan bara två månader kvar i skolan. Sedan ett långt sommarlov!
Maia tog upp Simon i sin famn och snurrade runt honom som han gillar. Han skrattade och detsamma gjorde Maia.
Maias mamma satt i rabatten och rensade lite ogräs. Redan hade några blommor ploppat upp och det börkade bli grönt ute. Tussilago blommade och Víden var överblommad.

På torsdagmorgonen var Maia fortfarande glad men ändå lite trött.
När Maia kom till skolan stod Johan redan vid aula-dörren. Hon var något försenad på grund av att hon tänkt på Johan och blev förvånad över att han stod utanför när de redan börjat.
- Varför har du inte gått in än? frågar hon stressat när hon går genom korridoren.
- Ja vänta ju på dej, sa han och öppnade auladörren åt henne.
Hon staplade in och Johan gick strax efter henne. Dörren slog igen och de femton andra som satt i aulan inklusive läraren stirrade upp på dem.
Det började viskas bland tjejerna.
Han umgicks inte med någon ur gruppen, varken Maia heller. Ingen tjej från skolan umgick han med förutom en tjej från en paralellklass som var flickvän till hans kompis. Annars kunde han prata med killarna i klassen men han umgicks aldrig privat med någon.
Maia slog sig ner en rad bakom den bakersta raden. Hon ursäktade sig och Johan nickade bara mot läraren och satte sig bredvid Maia.
Johans ena ben stötte emot Maias eftersom han satt brett isär med dem.
Maia såg i smyg på honom medan han satt och lyssnade på läraren eller satt och tänkte. Hon visste inte vad för han var svår att läsa av. Hon vände blicken mot läraren när hon såg Johan le och titta mot henne.
- Alla som vill lära sig tyska ställer sig i det hörnet, sa läraren och pekade på hörnet till höger, de som vill lära sig italenska ställer sig i det hörnet. Och de som är intresserade att lära sig spanska är kvar här i mitten. Sedan går vi till var sitt klassrum.
Två reste sig upp och gick till tysk-hörnet, sex till andra hörnet och åtta stycken stannade kvar.
Johan satt lugnt kvar brevid Maia.
- Vill du verkligen ha spanska? frågade hon honom.
- De kvittar...

De fick lära sig några fraser och de fick fråga varandra vad de hette och hur gamla de var. Maia hade svårt för uttalet och att titta in i Johans ögon. Johan själv uttalade det utan att ha en svårighet. Det var nästan som om han kunde spanska innan.
På lunchen gick Johan ut och rökte medan Maia gick och åt.
I matsalen träffade hon sina kompisar.
- Ni kan inte fatta vad som hänt! Han är här idag, med MIG! På spanskan. Jag vet inte varför han sitter med mig men det gör han. Gud, han är så snygg...
Maia satt och slet ut sina vänners öron med snacket om Johan.
Maia tystnade när hon såg honom i ingången utav matsalen. Han nickade att hon skulle komma och hon log mot sina kompisar och sa hejdå.
Hon lämnade brickan, tallriken, besticken och glaser innan hon gick ut. Han började gå mot utgången och hon följde efter.
Utanför dörren tände han en ciggarett och fortsatte gå mot skogsbrynet, där han suttit dagen innan.
Maia gick undan för att inte få röken i ansiktet. Johan tog ännu ett bloss sedan fimpade han den och mumlade något som lät som förlåt.
Johan tittade på henne medan hon såg sig runt i skogsbrynet.
- Du är inte ihop med den där typen Fabian längre va?
Fabian! Honom hade Maia inte träffat på månader, inte efter vad han försökt.
- Nej, varför frågar du?
Han log. - Jag ville bara veta om jag skulle få på käften om jag gjorde något.
Maia vände sig bort med blossande kinder sedan sa hon:
- Vi ska nog gå tillbaka nu.

Maia fick svårare med uttalet när de fick lära sig lite svårare fraser och uttryck men Johan bara pratade på som om det vore den lättaste svenskan.
- Johan, har du läst spanska förr? frågade Maia viskande.
Han tittade djupt in i hennes ögon. - Min mamma är spanjor. Jag är tvåspråkig helt enkelt.
Maia satt tyst under resten av lektionen.

Maia plockade undan sina papper och började gå mot dörren. Hon kände Johans närvaro bakom sig och han gick bredvid henne, närmare än han brukar.
Maia gick till sitt skåp med papprena, Johan lutade sig mot skåpen brevid henne. Alla som var i närheten stirrade åt deras håll.
Hon satte på sig sin jeansjacka och stängde skåpet.
- Har du lust att hitta på något? frågade han.
Maia öppnade dörren ut till skolgården.
- Nej, det går inte. Jag lovade mamma att hjälpa henne att passa Simon medan hon är ute idag.
-Aha...
Han sade något på spanska och Maia tittade ovetande upp på honom.
- Något man säger när man inte får vad man vill, log han. Ses vi imorn?
- Japp.
Maia gick ifrån honom.
- Du, Maia?
Hon vände sig om. Han stod lutande mot en pelare med en ciggarett i handen.
- Vart ska vi va?
HOn log och skrattade. - I aulan klockan nio. Hejdå.
Han nickade mot henne och hon fortsatte att gå.
Hon kände sig lycklig. Så här trodde hon aldrig att det skulle vara. Han gick det att prata med, fastän hon var blyg. Han sa mer än hon men vem brydde sig om det, tänkte Maia.
Hennes känslor ökade för varje gång han såg på henne och var gång hon såg på honom!

Fredagsmorgonen gick Maia genom skogen och hon mötte honom i skogsbrynet där han satt mot samma träd som första gången och rökte. Han hade sett henne när hon gått på stigen men hon hade varit för tankespridd för att märka honom. Hon hade gått och tänkt på HONOM!
Han ställde sig upp och fimpade ciggaretten.
- Hur gick de igår me Simon? frågade han efter ett tag.
Hon berättade om vad hon och broder hade gjort och hon frågade vad han gjort. Han svarade att han inte gjort något särskilt.
När de kom in i aulan gick de som valt språkcentra ut för att lämna plats åt filmkunskapen.
Det var fredag och sedan helg, det skulle bli härligt för då kunde Maia sova ut, hon hade inte sovit bra sedan hon träffat Johan eftersom hon vridit sig av och an efter att träffa honom.
Läraren berättade vad man skulle lägga märke till i filmen och vad man ska kunna berrätta om den.
Sedan satte hon på en klassiker som Maia aldrig sett eller hört talas om. Det hade inte heller Johan och de båda suckade och gäspade när de skulle se på den.
Det kunde inte gått mer än en halvtimme innan han viskade i hennes öra:
- Ska vi dra till skogen istället?
Maia vände ansiktet så hon såg honom. De såg varandra i ögonen. Hans gröna ögon studerade hennes bruna. Han tittade ner på hennes läppar och sedan tillbaka till ögonen.
Hans läppar närmade hennes och när de vidrörde varandra vände sig den som var framför och Maia ryckte undan.
- Följ med, Maia.
Han tog hennes hand och de båda smög ut till skogsbrynet. Det var spänt mellan dem. När de väl var där skulle han till och ta upp en ciggarett när han kom på att hon inte tyckte om det. Istället gick han och satte sig vid trädet när han brukar sitta.
Han nickade åt Maia att sätta sig brevid honom och efter en stund satte hon sig brevid honom, fast med ett mellanrum mellan dem.
- Vill du hänga me på fest ikväll?
- Vad är det för fest då? frågar Maia.
- De ä bara en polare som fyller år. Jag tänkte dra dit en stund. Vill du me?
Maia satt tyst en stund. Egentligen har hon inte varit på någon riktig fest förut så varför inte. Hon sa att hon följde med.
Johan svingade ut sin arm och fångade och drog henne mot sig. Hon halvlåg på honom med huvudet på hans ena axel.
- Bra, muy bién, mumlade han
Med hans andra hand började han leka med en mörk hårslinga från hennes långa hår.
Maia satte sig upp och flyttade sig närmare honom. Han log charmigt mot henne.

De satt där ett tag och bara tittade på varandra och pratade lite grann. Han kysste henne ett par gånger. Maia kände sig som om hon vore i himmelriket varje gång. Han smakade lite rök men han kysste så mjukt och förföriskt.
De gick tillbaka till den andra filmen och läraren tittade bara lite argt åt deras håll men sa inget.
Den andra filmen var en väldigt bra film, en komedi.
Efter att berättat om filmen fick de gå och klockan var redan halv tre. Johan lade armen om hennes axlar när de gick därifrån och skrattade och pratade om filmen.
- Vart bor du? Jag kommer förbi och hämtar dej.
Hon berättade var hon bodde och de gjorde upp en tid. Sedan kramade han om henne, när de stod mitt i korridoren och kysste henne mjukt och underbart. Hennes knän skakade lätt när hon gick hemmåt och i hennes mage fladdrade det som om den vore full med fjärilar.

Maia gjorde sig fin inför ikväll. Hon satte på sig ett rött linne som var u-ringat och en lång svart kjol med slits. Håret hade hon tvättat och haft i hårmousse så att självlockarna höll i sig. Hon var varsam med sminket och använde endast lite grann. Med mascara syntes hennes otroligt långa ögonfransar lyftes hela ansiktet upp och fick henne att stråla.
En bil tutade därute och Maia fick syn på Johan som var på väg till dörren. Hon öppnade strax efter att han knackat. Han såg på henne och log.
Hennes mamma höll på att mata Simon men sade hej och hejdå till dem.

Det satt en äldre lång man i förarsätet som påminde lite om Johan fast han var mycket blekare. Han hälsade och sedan körde de iväg i tystnad.
Johan satt och tittade på Maia som tittade lite var som helst.
Det dånade från huset som det var fest i. Det låg inte allt för långt bort från Maias kvarter.
De gick ur bilen och stängde dörren efter sig. Bilen gav sig iväg med en väldig hög hastighet.
Maia tittade upp på Johan, hade på sig ett par svarta jeans som satt åt ganska bra och en mörk tröja som fick honom att utstråla manlighet. Han var fantastiskt snygg.
Johan tittade på Maia också innan han tog henne i sin famn och kramade om henne. Han kysste henne först lugnt och sedan hetsigare. Maia drog sig undan och de gick in.
Det första Maia fick syn på var en massa fulla tonåringar. De flesta var ett par år äldre än hon själv men en tjej från en paralellklass såg hon. Hon stod fastklistrad vid en kille som om hon inte kunde gå själv. Antagligen kunde hon inte det för ögonen stod åt båda hållen.
Musiken ekade i öronen och det kändes som om hjärtat dunkade med i rytmen. Det luktade sprit, instängt och lite spyor. Det var inte särskilt trevligt. Maia följde bara med Johan.
Han mötte upp en kille som visade honom och Maia till ett rum där han gömt undan en massa öl och en flaska med genomskinligt innehåll.
Den andre killen gick ut och lämnade den där.
-Här får du en öl? sa han och räckte ut en ölburk mot henne.
Maia skakade på huvudet. - Nej jag vill inte ha, mumlade hon.
Han såg förvånat ner på henne. - Inte?
- Nej, jag dricker inte.
Sist hon gjort det hade det slutat illa.
- Okay, men de gör jag...
Maia såg upp på honom och plötsligt log han och gav henne en lätt puss på munnen.
Johan lade handen om henne och drog med henne ut i folksamlingen. Det låg folk deckade i soffan och fulla tjejer som försökte förföra killar med deras förföriska danser på vardagsrumsgolvet.

Johan gick med Maia brevid sig och pratade med vänner. De flesta pratade bara med Johan efter att sagt hej till henne. Det fanns många tjejer där som kramade om honom och försökte kyssa honom men han sköv undan dem. Maia kände sig illa till mods när det hände.
Det gick många rykten om Johan på skolan, om att han haft många korta förhållande med äldre tjejer. Var dessa tjejer dem? Hur många har han haft?

Ju senare det blev på kvällen ju fullare blev Johan. De dansade och pratade lite grann med hans vänner. Tjejer som varnade Maia om att hon inte kommer vara kvar länge hos Johan struntade hon i.
Johan kysste henne mycket och försökte se till att hon också hade roligt. Men det hade hon inte men hon var glad över att få vara med honom. Hon var trots allt med sin drömprins.
Han drog med henne in till rummet där han förvarade sin öl. Det var tomt därinne och musiken var inte lika hög därinne.
Det var inte många kvar i huset längre för de flesta hade blivit för fulla eller haft andra ställen att kolla in.
Johan tog fram en ny öl och frågade än en gång om hon ville ha en. Men hon svarade som hon gjort första gången.
Han ställde sig framför henne, ställde undan ölen på ett litet bord. Han tog henne i sin famn och kysste henne. Maia smekte han över ryggen medan han börja smeka henne vid midjan och dra henne emot sig. Maia suckade när han började smeka hennes bröst och hjärtat hoppade till extra.
Såhär hade hon inte känt förut inte ens med Fabian som hon trott att hon varit kär i.
Johan drog med henne genom en dörr längre in i rummet. Där inne fanns en säng fast det såg inte Maia, hon var i paradiset med rosa moln och Johan.
Hastigt lade han henne ner och lade sig på henne med en suck. Han kysste henne varsamt och smekte henne under tröjan. När han börja känna hur hon blev nervös försökte han lugna ner henne. Han kysste henne längs halsen och utmed u-ringningen. Sedan drog han ner linnet så bröstet blottades. Han tog den styvna bröstvårtan i munnen och gjorde sina konster.
Maia njöt fastän hon inte borde. Hon sade sig själv: en liten stund till...
Johan strök sin upphetsande del mot henne så hon kved och njöt. Han ville göra henne galen av upphetsning.
- Johan... sa hon.
Johan tolkade det att hon ville ha honom så han smekte handen under hennes kjol och drog ner hennes trosor samtidigt som han kysste henne djupt. Hon drog sig undan.
- Johan, snälla sluta...
För en stund tittade han bara på henne helt förvirrad.
- Snälla titta inte så på mig. Jag är ledsen att jag inte stoppade dig tidigare men... jag kan bara inte fortsätta. Inte här och inte nu... vi har precis träffats.
Johan sjönk ner över henne men rörde sig inte mer än att kyssa henne på halsen.
- Du förstår inte vad du gör med mig, sa han på gränsen att låta arg.
- Jag är ledsen, sa hon med tjock stämma och tårar i ögonen. Jag ska gå hem... Kan du flytta dig?
Han flyttade sig lite så hon kunde ta sig ur sängen och dra upp sina kläder. Sedan rusade hon ut för att han inte skulle höra hennes små snyftningar. Två små tårar hade rymt från ögat och hon torkade bort dem ilsket. Hon kom snabbt ut ur huset och hon började sin färd hemåt. Hon var arg på sig själv, det var andra gången som hon varit så dum att träffa killar. Maia trodde att han skulle vara annorlunda, men han var precis som Fabian.
Nej, inte direkt. Johan skulle inte ha tvingat sig på henne som Fabian gjort.
Nu var hon riktigt arg. Bakom sig hörde hon steg av någon som sprang. Hon hoppades verkligen inte att det var Johan utan att det bara var någon som var ute och tog en kvällsjoggnings tur.
Men det var Johan. Han stannade framför henne så hon var tvungen att stanna.
- Gå inte, Maia.
- Det är sent och jag måste hem. Du får ta någon annan jag bryr mig inte, sa hon och gick vidare.
- Säg inte så. Maia, vänta!
Hon vände sig om och de stod två meter ifrån varandra.
- Jag är inte den du vill ha, Johan, jag är inte som de andra...
Han var framme hos henne och lade ena fingret över hennes läppar.
- Det är dig jag vill ha!
- Jag vill inte ha sex! sa hon trotsigt mot honom.
- Varför? Det är ju underbart.
Maia drog in luft i lungorna och kände att kinderna blev alldeles heta.
- Fabian försökte sig på mig utan... hennes röst bröt sig och hon började gråta. -... jag ville inte, okay?
Maia gick iväg och lämnade Johan ensam.

När Maia vaknade dagen därpå kände hon sig dålig. Hon ville varken äta, gå upp eller prata med någon. Hon var ledsen och fortfarande arg på Johan.
Det ringde på dörren och ingen verkade hemma. Maia satte på sig morgonrocken och öppnade.
Utanför stod Fabian. Hon blev chockad och stel.
- Vad vill du?
Han såg orolig ut. - Du, Maia, jag är hemskt ledsen över vad som hände, jag hoppas du vet det.
Sedan vände han sig och gick. Maia såg honom gå mot bilen och köra iväg.
Plötsligt steg Johan fram från bakom dörren. Maia skrek till av rädsla och staplade bakåt.
-Förlåt det var inte meningen att skrämmas. Får jag komma in?
- Vad vill DU?
- Snälla ge mig en chans att ursäkta mej.
Maia nickade och drog morgonrocken närmare om sig.
Johan kom in och stängde dörren.
- Jag är hemskt ledsen över igår. Du kunde ha berättat innan så hade jag inte försökt, jag trodde du ville du också men jag hade tydligen fel. Kan du förlåta mig? Jag gillar dig verkligen Maia, det är inte bara på grund av din sexiga kropp utan jag gillar DIG, helt enkelt.
Maia log och gick fram till honom och kramade om honom.
- Vi ska nog få det här att funka, sa hon.

Skriven av: Åsa Svensson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren